tijdje terug las ik een topic over het wel of niet alleen houden van honden, hoeveel honden d de verschillende Bokkers in huis hadden et cetera .
De situatie hier is momenteel 1 hond, deze is net 2 geworden en in de toekomst komt er een tweede bij (is de planning altijd geweest)
wanneer neem je die tweede in huis?
en wat zijn de redenen om tot dat moment te wachten?
zelf heb ik het idee te wachten tot meneer tegen de 3 loopt, dan is hij om en nabij volwassen , als het goed is ene pak rustiger en minder stuiterig . deze overweging is vooral voor ons "gemak" want ik moet overdag wel met twee dieren tegelijk op pad en dan is het toch wel fijn als de eerste in ieder geval over een aantal fetishes is heen gegroeid
dingen die me aan het twijfelen brengen, puppies op het NK gisteren
een geweldig mooie teef ter herplaatsing die ook erg geschikt zou zijn om mee te gaan werken
en dan hebben we allebei een hond om mee te werken, ook fijn

maar uiteindelijk wacht ik voorlopig nog even, meneer is hard op weg een leuke evenwichtige stuiterbal te worden en die weg moeten we nog even doorzetten voor dat we aan de afleiding van een tweede projectiel beginnen

verstandiger , dat gaat nog wel even duren denk ik
(gekscherend natuurlijk he, tuurlijk zijn puppies leuk, maar ik zie absoluut voordelen aan volwassen of halfwas dieren