Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Maar je kan in principe gewoon je kat brengen, mits er plek is natuurlijk. Sommige hebben wachtlijsten. Storm schreef:Het asiel zal hem ook niet aannemen volgens de mevrouw aan de telefoon, dit omdat hij niet verwaarloost is.
En ik kan niet met hem naar de DA om te kijken of hij gechipt is, ik krijg hem niet te pakken. Ik ken niemand met een vangkooi.
Storm schreef:Hoi allemaal,
Sinds een maand of 2 loopt er bij ons in de straat een zwerfkat. Het is een lief dier maar hij wil erg graag naar binnen, zo graag dat je de deur niet open kunt doen en meneer loopt het huis in. Hij eet het eten op van mijn katten en loopt daarna doodleuk de trap op om op onderzoek uit te gaan. Resultaat is dat mijn 2 katten compleet van de kaart zijn en ze hebben ook al een keer gevochten met de zwerfkat.
Nu heb ik hem op Amivedi gezet, maar niemand heeft op hem gereageerd, ik heb toen gevraagd of ze hem wilde komen maar dat doen ze niet. Ze vertelde me dat ik hem zelf naar het asiel moet brengen of op moet komen laten halen door de dierenambulance.
Vandaag was het weer zo ver, diertje schoot naar binnen, de trap op en onder het bed van mijn zoontje. Kreeg hem er niet onderuit omdat mijn eigen katten er zich ook mee gingen bemoeien. Met veel pijn en moeite heb ik hem weer naar buiten gekregen.
Ik heb toen dus de dierenambulance gebeld of ze hem wilde komen halen, maar dat doen ze niet. 'Is hij verwaarloost', 'Nee, want hij krijgt van ons en andere buren te eten, we willen hem niet laten verhongeren'. 'Dan mogen we hem niet komen halen' was het antwoord. Pas als hij gewond of verwaarloost is, komen ze hem dus halen. Haar raad was dus ook om te stoppen met voeren zodat hij mager wordt. Maar dat vind ik zo dubbel. Het blijkt dus dat een kat het recht van zwerven heeft en als ze hem wel op komen halen, dan krijgen ze een boete van 400,- euro.
Het enige wat ik wil is dat het diertje een fijn nieuw baasje krijgt met veel aandacht, maar ik moet hem dus eerst laten verhongeren.
Dit vind ik echt niet kunnen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit beestje wel kan helpen? Bij ons in huis nemen is geen optie.
Vangen hebben we al geprobeerd, maar diertje is daar weer te schuw voor.