Demonstratie Pakwerkhonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmberB_

Demonstratie Pakwerkhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 11:08

Gisteren zijn bokker Troytroy en ik naar tinkerdag Hagestein geweest. Naast alle tinkers waren er ook drie andere viervoeters. Namelijk de pakwerkhonden van de KNPV. Het was erg indrukwekkend om te zien. Helaas is de kwaliteit van de foto's met uploaden achteruit gegaan.

Ze begonnen met het laten zien van appèl oefeningen. ( ik ergerde me alleen een klein beetje aan het harde geschreeuw tegen die honden)

Afbeelding

Afbeelding

Daarna moesten ze een voorwerp bewaken. Ze mochten alleen de voorbijganger aanvallen als deze het voorwerp wilde stelen. Zonder commando moesten ze ook weer loslaten en terug hun voorwerp bewaken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens lieten ze zien iemand (de helper, zijn pak weegt 35KG!) te 'pakken' die een stok vast had, met een pistool schoot en met dingen gooide. Alleen met een commando van hun baas lieten ze weer los.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer de helper stilstond als de hond eraan kwam rennen, mag hij niet bijten, maar moest hij de helper waken. Als de helper zou wegrennen, mag de hond hem wel bijten.
De hond en zijn baas nemen de helper mee op transport. Ze lopen beide aan een kant. Ook hier moest de hond zonder commando reageren als de helper zou wegrennen of een voorwerp zou laten vallen.

Afbeelding

Afbeelding

Na afloop mochten Troy en ik beide met hond Max op de foto. Wat een sterke spierbundel was het en nog maar 2 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie de foto's leuk vonden! We hebben er nog veel meer gemaakt. Deze komen van de week op http://wizzardphotography.weebly.com/

Peelie

Re: Demonstratie Pakwerkhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:13

gave foto's!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:36

Gaaf zeg.
En veelal toch hele lieve sociale honden (die van mn vriendin wel en das echte politiehond@work)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:53

Mooie serie! , ja het kunnen lieve gezinshonden zijn maar sommige zijn echt over de top (oom heeft er ook 1 , je kan het huis niet in. Wel handig toen er ingebroken werdt waren beiden inbrekers zo gepakt :P)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:56

gave foto's ,ik heb jaren geleden PH1 getraind met mijn rottweiler,echt heel gaaf om te doen :j
maar zo'n pak weegt geen 35 kilo hoor :D ,heb er zelf ook ingestaan,denk een kilootje of 5 dat het weegt :)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 14:39

Dank jullie wel voor de leuke reacties :) tja geen idee hoeveel het weegt, heb t zelf niet gevoeld maar volgens die mannen woog zo'n pak 35kg. :+ misschien overdreven ze een beetje :')
Laatst bijgewerkt door AmberB_ op 29-09-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:53

:D :)) ,dat denk ik ook...beetje indruk aan het maken :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:59

Neehoor, je hebt verschillende versie pakken en het pak op de foto zal ongetwijfeld in de richting van de 30-35 kg komen. Er zijn idd wel lichtere pakken, maar die moet je dan maar net hebben. En prettig vinden om aan te hebben. Sommige pakwerkers voelen zich beter in een zwaar pak, en anderen hebben liever een lichter pak aan. Maar zwaar zijn ze sowieso wel :D

Zorro_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:03

Mooie foto´s, leuk om het weer eens te zien. Ben opgegroeid tussen "politie"honden. Tenminste, mijn vader trainde ze en als ze hun certificaat (PH1) hadden, gingen ze weg naar politie of leger.

Dit is toch nog wel een vrij zwaar pak hoor. Er zit nog een leren broek en vest onder.Het pak wat jij zal hebben aangehad Kimmie261 zal waarschijnlijk een Frans pak zijn geweest. Daar zit geen leer onder. Ik vond (en vind) ze nog steeds loeizwaar...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:23

nee geen frans pak,met onderleer...

maar met 35 kilo aan ren je niet rond hoor met een hond die nog eens volle snelheid op je rug klapt...

Afbeelding

óf ze moeten in de loop der jaren zo zwaar gemaakt zijn...ik trainde knpv anno 1994....hoe het nu is weet ik niet..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:30

Volgens mij schreeuwen ze tijdens de demonstraties en trainingen zo tegen de honden om dat ze daaraan gewend moeten zijn.
In een hele hectische lawaaierige situatie (bijv. een rel oid.) zal je ook naar de hond moeten schreeuwen omdat je anders niet boven de menigte uitkomt. En dan is het niet echt handig als hondlief in elkaar duikt omdat ie niet gewend is dat er naar hem geschreeuwd wordt.

Tenminste dat is mijn redenatie, correct me if i'm wrong :)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 16:01

Ja dat snap ik wel. Maar tijdens de appel oefeningen schreeuwde ze ook al zo "blijf" "zit" en "af" dat ze in de andere situaties schreeuwen snap ik wel.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:14

leuke foto's en uitleg heb je erbij :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:19

AmberB_ schreef:
Ja dat snap ik wel. Maar tijdens de appel oefeningen schreeuwde ze ook al zo "blijf" "zit" en "af" dat ze in de andere situaties schreeuwen snap ik wel.

vaak is het gewoonweg nodig, ook met appél zijn ze nog al wakker en moet je echt met heul veul overtuiging je commando brengen , anders krijg je gewoon een middelvinger :+