Nieuw parkietje erbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw parkietje erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:52

Negen jaar geleden ben ik begonnen met de grasparkietenhobby. Ik werd destijds verliefd op een hemelsblauw popje op mijn toenmalige stageadres. Ik nam haar, en uiteraard nog een ander parkietje (want parkieten horen niet alleen te zitten) mee en zo ontstond mijn parkietenhobby. Peer, zoals ik het blauwe popje noemde, woont nu nog steeds bij mij.

In principe wonen mijn vogels buiten in de volière, maar een paar jaar geleden werd één van mijn vogels in de winter ziek en heb ik haar naar binnen gehaald (uiteraard weer in het gezelschap van een vriendje). En zo is het eigenlijk ontstaan dat ik ook binnen vogels heb (op mijn slaapkamer, want ik heb drie moordzuchtige katten :D ). Ik kon er niet meer echt aan wennen om binnen geen vogels te hebben.

Peer, het popje die ik al 9 jaar heb, woont nu al bijna een jaar op mijn slaapkamer. Ik heb haar naar binnen gehaald omdat ze een grote tumor heeft waar helaas niets meer aan gedaan kan worden (komt vaker voor bij vrouwelijke grasparkieten, ik heb hier ook al een ander popje aan verloren). Ze is nog vrolijk, eet goed, en is dolverliefd op Spock, één van mijn andere parkietjes die ik binnen heb zitten om haar gezelschap te houden. Omdat ze het nog zo goed doet (al merk ik wel duidelijk dat ze echt minder wordt de laatste tijd), laat ik haar (nog) niet inslapen. In de voliere zou ze zich echter niet meer kunnen redden. Vliegen is erg vermoeiend voor haar, omdat ze vanwege de tumor zo zwaar is. Korte stukjes vliegen in de kooi zijn echter nog wel te doen. De kooi staat vrijwel altijd open als ik thuis ben. Peer gaat er eigenlijk nooit uit. Spock daarentegen wel.
Omdat ik mij goed besef dat Peer niet het eeuwige leven heeft, heb ik besloten er alvast een andere popje bij te nemen, zodat Spock niet alleen zit als Peer komt te overlijden. Gisteravond heb ik bij een kweker in de buurt (een superlief opaatje die alles heel goed voor elkaar had en duidelijk dol was op zijn vogels), een nieuw baby'tje opgehaald. Een meisje dus. <3

Ze zoekt nog een naam, dus suggesties zijn welkom!

Het nieuwe meisje
Afbeelding

Met Spock
Afbeelding

Peer
Afbeelding

Spock
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Met behulp van moedige Spock en Peer durfde ze zelfs al een heel klein hapje trosgierst aan te nemen. +:)+
Afbeelding

En nog twee foto's van Peer in Augustus 2012 op 8-jarige leeftijd, in mijn buitenvoliere.
Afbeelding

Samen met Piraf
Afbeelding

Spock en Peer raken momenteel weer in de rui dus hun verenpak ziet er iets minder fraai uit dan anders.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Re: Nieuw parkietje erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:59

Oh wat een schatjes <3 Wat een ontzettend leuke namen ook!
Jammer van de tumor! Ze is toch al op best aardige leeftijd. Altijd jammer als ze minder worden, heel veel sterkte :(:)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:13

Wat een leuke parkietjes! Lijkt me reuze gezellig op je slaapkamer! Hopelijk heeft Peer nog even, veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:49

Tnx! Ik hoop zelf natuurlijk ook dat ze nog lang mee kan! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:59

Vandaag ook nog wat foto's gemaakt van mijn buitenvogels (telefoon foto's):

Violette - Polijf - Piwi
Afbeelding

Piwi - Polijf
Afbeelding