senior brokken voor de hond, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Crealief

senior brokken voor de hond, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 12:57

Hallo allemaal,

Omdat onze hond als 9 jaar is wilde overstappen op senior brokken.
Heeft iemand nog tips met betrekking tot sommige merken? Het moet wel enigszins betaalbaar blijven ;)

Ik had zelf Perro brokken gezien, iemand die deze voert?

Alvast bedankt!

Groetjes!

Mizora

Re: senior brokken voor de hond, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:45

Wat voor hond is het, hoeveel weegt hij, wat voer je nu en wat wil je maximaal per dag kwijt zijn aan hondenvoer?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:45

als je hond niet kampt met overgewicht dan geen seniorenbrok gaan voeren a.u.b. dat is een brok voor honden die teveel gewicht hebben op oudere leeftijd en veel minder bewegen. Eigenlijk dus brok met minder energie e.d. erin.

Men geeft aan dat je hond bij zo en zo oud aan de seniorenbrok moet maar dat is echt onzin. Heb nog nooit seniorenbrok gevoerd en wel oude honden gehad. Nu is er ook geen senioren vers vlees dus dat scheelt (ik voer zelden brok)

Daarnaast is het een sint bernard van 9 jaar of een jack russell van 9 jaar. De eerste is op die leeftijd idd oud en een jack russell van 9 staat nog vaak midden in het leven...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:50

Ik ben het eens met dierenfan als zijn leeftijd je enige reden is over te stappen.
"If it isn´t broken, don´t fix it" ;)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 17:17

het is een tosa inu van 9 jaar. Ze heeft heel snel overgewicht, maar met de senior brok is ze veel actiever en beter op gewicht.. vandaar dus mijn vraag..

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:13

Over stappen naar een seniorbrok is verstandig, je hebt het over een betaalbaar merk,, ken je het merk Reza? Is een qualitatief goed merk en niet in een te hoge prijsklasse,

Waar je rekening mee kan houden is dat je bij hogere prijsklasse brokken vaak minder hoeft te geven en dat ze sneller verzadigt zijn en toch de juiste hoeveelheid brok geeft!

Succes met je keuze!!

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 23:22

@ laziezo

Reza ken ik, dat voerde we eerder ook. Maar die zijn hier nauwelijks verkrijgbaar, dus dat is niet zo handig. Ik wist niet dat je daar ook senior brokken van had

Bedankt in elk geval!

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:36

Ik wil geen reclame maken maar op de website van mijn vergever kan je ze eenvoudig bestellen en laten bezorgen! Wesdijk