reu blijft janken na loopsheid teef enkele weken geleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

reu blijft janken na loopsheid teef enkele weken geleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:55

De hond van mij gaat 2 x per week mee naar mijn schoonouders als wij gaan werken en hun babysitten.
beide honden zijn 7 jaar en zo doen we dit nu al bijna 4 jaar.
Nu hebben hun een teefje. Op momenten dat zij loopt is laten wij onze reu thuis.

Voorheen reageerde hij nergens op, maar deden we dit uit voorzorg. Vorig jaar begon hij ineens met het likken van haar oren als hij 2 weken later weer mee ging naar hun.
Ook begon hij ineens s`morgensvroeg tegen een uur of 7 te janken. Als wij beneden zijn bij hem doet hij dit niet, ook de rest van de nacht is hij stil, alleen tegen de ochtend begint dit.

Nu is het teefje een maand geleden schat ik loops geweest. Vanaf die tijd blijft onze hond mijn zoon afsnuffelen als hij daar geweest is, en blijft hij s`ochtend janken.
Ook hebben wij hem nu langer thuis gelaten omdat hij opdringerig bleef tegen het teefje ondanks dat ze niet meer loops was, maar waarschijnlijk ruikt hij het nog wel. Aanstalten om erop te springen heeft hij nog nooit gemaakt, maar hij reageert nu wel erger als normaal.

Wie herkend dit?
Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of dat s`morgens janken ineens van de loopsigheid afkomt, maar ik begin nu een verband te zien, met de vorige keren dat hij dit deed.

Lynn_Nikita

Re: reu blijft janken na loopsheid teef enkele weken geleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 07:50

niemand?
Vannacht heeft hij het weer gedaan, man heeft hem in de bijkeuken/ garage gezet maar weer tegen 7.00 begon het
Vreemde is dat hij overdag en s`nachts gewoon stil is pas tegen die tijd begint het elke keer

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:19

Mijn Piep jankt ook wel eens als de teckel van de overkant loops is maar dat is hooguit 1 nacht. Een maand na de loopsheid is wel extreem hoor...Sterkte.. :(:)

Een bijdrage van niks Kiek :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 18:58

ruilen tegen die van jou?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:51

Nee bedankt :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:10

Ik heb even voor je gegoogelt en er is toch wel redelijk wat over te vinden.
En helaas niet positief, in zoverre: er zijn meerdere teefjes die langer blijven ruiken.
De meeste mensen die wassen hun teefje na de loopsheid en er zijn ook tips te vinden over citroenspray en kamferspiritus waarmee je haar achterkant dient in te smeren. Verder is er blijkbaar niet veel aan te doen.