Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LadyMadonna schreef:Je weet dat de vlo slechts het topje van de ijsberg is? Eerder dus omgeving behandelen.
Elke ochtend een kopje karnemelk zou (let op: zou!) helpen tegen vlooien en huidproblemen, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Knoflook zou ook helpen.
PussInBoots schreef:LadyMadonna schreef:Je weet dat de vlo slechts het topje van de ijsberg is? Eerder dus omgeving behandelen.
Elke ochtend een kopje karnemelk zou (let op: zou!) helpen tegen vlooien en huidproblemen, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Knoflook zou ook helpen.
Knoflook is zelfs giftig voor honden.
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl/dk%20bestanden/Ui_en_knoflook_vergif_hond.html
LadyMadonna schreef:PussInBoots schreef:
Knoflook is zelfs giftig voor honden.
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl/dk%20bestanden/Ui_en_knoflook_vergif_hond.html
Alles waar je teveel van geeft is giftig, ik bedoel uiteraard niet dat je een hond elke dag een bol knoflook moet geven.
. Er zijn zelfs knoflook snoepjes, dus tja....
Mona2008 schreef:Bij de dierenwinkel hebben ze snoepjes van biofood die zijn tegen wormen en vlooien, hier krijgen ze het in de zomermaanden (honden) en heb nog nooit geen 1 vlo gehad in 12 jaar tijd, en heideteken op 1 hand te tellen,
terwijl de honden overal lopen, bossen,weide,parkjes.
Ben dus nog niet echt overtuigd van de werking..
Neej schreef:Mona2008 schreef:Bij de dierenwinkel hebben ze snoepjes van biofood die zijn tegen wormen en vlooien, hier krijgen ze het in de zomermaanden (honden) en heb nog nooit geen 1 vlo gehad in 12 jaar tijd, en heideteken op 1 hand te tellen,
terwijl de honden overal lopen, bossen,weide,parkjes.
Mijn Ollie krijgt die dingen ook dagelijks, hij riekt na iedere maaltijd alsof ie bij de Italiaan heeft gegeten, maar mooi dat ik van de week een paar vlooien van 'm af plukteBen dus nog niet echt overtuigd van de werking..
xx_Horsiex schreef:Ik vraag mij serieus af waarom je dit met bokt bespreekt en niet met je dierenarts of een andere dierenarts?