Iemand met een grote zwitserse sennenhond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Iemand met een grote zwitserse sennenhond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 09:52

In de toekomst willen wij graag een grote Zwitserse sennenhond aanschaffen. Momenteel hebben we een hond van 13, en als hij er niet meer is willen we dus een GZ aanschaffen. Dat kan nog wel even duren natuurlijk, maar ik ben graag goed voorbereidt :D

Nu heb ik al heel wat informatie gevonden (rasvereniging), en contact met een fokker gehad. Maar ik zou graag wat meer willen horen van mensen die ook een GZ hebben, en hun ervaringen horen.

Ook heb ik me (met heel veel moeite!) geregistreerd op het GZ forum, en ook een bevestigingsmail gekregen. Alleen wordt mijn account maar niet geactiveerd, en kan ik dus nog steeds niet inloggen (paar dagen terug). Weet iemand of het forum misschien in-actief is?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:48

heb er geen en wel ervaring met het ras in beperkte mate omdat ze weinig voor komen. Hier in de buurt wel wat appenzellers (kleine variant) en als de grote zwits daar erg op lijkt dan zijn het zeker geen makkelijke honden voor vreemde mensen en uitstekende wakers voor op terrein maar niet te vertrouwen richting alle mensen.Ook vaak zeer terughoudend. Echter als ze meer op de berner lijken qua karakter dan zijn het gewoon gezellige logge aanhankelijke dieren.

Degene die ik gezien heb zijn echter stukken feller van karakter dan de gemiddelde berner.

caroline_max

Re: Iemand met een grote zwitserse sennenhond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 10:20

Een appenzeller heeft een heel ander karakter dan een grote zwitser gelukkig. En ik heb zelf wel ervaring met alle drie de rassen (berner, appenzeller, grote zwitser). En van alle rassen ken ik ook een aantal honden. We zijn er dus ook al uit dat het een GZ gaat worden, maar ik zoek nog wat meer info over eeen aantal punten.

Kedevr

Re: Iemand met een grote zwitserse sennenhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:13

Mijn zus heeft een Zwitserse Sennen hond. Ze wonen op een boerderij hond en hij is een goede waakhond. Bijten doet hij niet maar blaft wel loeihard. Hij is vrij eenkennig maar als hij je kent is hij lief. Het is wel een hond die veel beweging nodig is maar ja welke hond heeft dat niet?

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:05

Wij hebben ook een grote zwitser! Super hond! Lief tegen kinderen, echt een knuffel maar hij waakt ook heel goed. Er komen bij ons honderden mensen in de week op het terrein en hij weet precies wie er nieuw zijn. Als hij 's nachts blaft is er ook wel echt iets aan de hand, bv een paard los of iemand die op het terrein is. Het is gelukkig nog nooit nodig geweest maar weet zeker dat wanneer iemand ons iets aan zou willen doen dat die hond diegene pakt. Hij gaat bijvoorbeeld ook tussen ons en iemand die wat komt vragen in staan. Zou er zo nog een willen! Hij staat trouwens ook in de nieuwe folder van BR!