Asielhond gevonden, straks ophalen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Asielhond gevonden, straks ophalen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 08:12

Hallo allemaal,

Mede dankzij dit topic: [BB] Zit dit tussen mijn oren, of niet?Meningen gevraagd. , hebben wij besloten een maatje voor onze Luna te nemen.
Na zo'n 8 asiels zakte het moed al een beetje in mijn schoenen.. De één kon niet door een deur met Luna, de ander zat met medische problemen waardoor hij niet lang kon lopen, de ander had weer erg veel jacht instinct (wij wonen in de duinen), of ik had er gewoon helemaal geen klik mee.

Na een beetje speurwerk kwam ik bij de stichting "Dieren zonder dak" in België. Een groot asiel met dieren met een verleden. Onze Luna heeft ook een verleden zie; [BB-ITP] Een maand lang vrijwilligerswerk hondenasiel Spanje! .

Daar aangekomen wilde ik 4 honden bekijken.. De eerste 3 waren écht niks.. maar toen kwam de 4e.. :)) <3 Echt precies hetzelfde als ik had de eerste keer met Luna, een klik. Het klikte ook gelijk met Luna en ze waren echt super leuk samen. Ook tijdens de wandeling van bijna een uur ging alles goed, we kwamen paarden tegen en eenden en onbekende mensen, alles ging goed. Ook kwamen we een hele dominante waakhond tegen en toen ik hem liet kijken achter het hek, keek hij er niet eens naar. Ook mochten we hem een stukje los laten lopen ( meneer van het asiel was mee) omdat ik had gehoord dat huskys niet goed los konden lopen, maar ook dit ging prima en hij kwam netjes terug als je hem riep. ( uiteraard doen wij dit zelf de eerste weken/maanden niet, pas als hij ons goed kent en de omgeving goed kent).

Over zijn verleden is weinig bekend, hij is broodmager al zie je dat niet door zijn vacht en zat pas een week in het asiel.

Omdat ik het een grote beslissing vind, hebben we 2 nachtjes er over geslapen. Maar we weten het écht zeker.. het is alles wat we wilde. Een maatje voor ons en Luna en een actieve hond die mee kan op onze dagelijkse duin/strand wandelingen.

Vanmiddag gaan we hem halen!! Meet onze Sultan!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Samen met onze Luna <3
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Samen lopen ging ook prima ( al loopt Luna normaal over al los, toch even proberen)
Afbeelding

7. Als je ze ruimte gaf in de lijn, liepen ze zelf zo :D
Afbeelding

8. Even samen op de foto.. :)
Afbeelding

9. Mooi koppel zo toch :o
Afbeelding

Overigens viel het ons op dat hij toch veel uiterlijke verschillen heeft van een husky? Misschien een kruising.. Ook was hij heel rustig en trok totaal niet aan de lijn. Ze hadden hem ook nog niet horen "huilen".
Voor iedereen die een asielhond zoekt, ik raad deze stichting echt aan! Ze hebben 3uur de tijd genomen voor ons en we mochten van alles uitproberen en vragen. Zeer klantvriendelijk!
Nou ja, spannend!! :D Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen in huis!

Groetjes, Agnes.

Nachtlampje

Re: Asielhond gevonden, straks ophalen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:15

Leuk, gefeliciteerd! Ik zie er qua vachtdikte een samojeed in, samen met het bredere hoofd. Misschien samojeed x husky?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:16

Hier word ik nu vrolijk van!!
Wat fántastisch dat jullie zo'n hond een tweede kans willen geven!! _/-\o_
Hoe komt zo'n prachthond toch in de opvang terecht?!?!?!??
Wat een beauty! (malamute zou er ook wel in kunnen zitten!?)
Heel veel geluk met hem!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:16

Wat een mooi dier zeg! Fijn dat je lange zoektocht nu beloond wordt. Heel veel plezier met hem!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:17

Wat een leuke hond hebben jullie gevonden, super dat het zo goed klikt!
En helemaal fijn voor hem dat hij nu zo'n super nieuw thuis krijgt +:)+
Veel succes en plezier met jullie nieuwe maatje!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 08:19

Het asiel werkt samen met de dierenbescherming van België, dus meestal moet je denken aan broodfokkers of slechte condities, zo gaven zij zelf aan. Wat hij heeft mee gemaakt weet ik niet, enige is dat hij erg mager is. Maar totaal niet bang, juist heel vriendelijk :)

Bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:20

Gave kop heeft die zeg! Ik vind Sultan ook echt wel een goede naam voor hem, veel plezier!

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:37

Ik heb sinds zaterdag ook een hondje van bij dieren zonder dak! Zo'n lief dier! Maar mijn hart brak toch wel toen ik al die hondjes zag!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 08:38

Ja mijn hart ook, ook al die lieve pups.. Maar ik dacht ik ga geen pup nemen, die krijgen 9 van de 10 keer toch wel een goed tehuis! En was best onder de indruk van die rottweilers die zo aanvielen, bizar zeg.. Nog nooit zo heftig gezien bij een hond. Maar er liepen écht heel veel leuke honden in alle kleuren,soorten en maten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:40

Wat een schittrende hond heb je uitgekozen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:40

Jeetje wat onwijs leuk dat jullie hem een 2e kans geven en dat ie zo goed bij jullie past!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:43

Wat een mooi dier !

Maar nog belangrijker ... wat een mooie foto's van Luna en hem samen <3

Heel veel geluk met elkaar !

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:44

Wat een leukerd, mooi stel ook!
Hoe oud is Sultan?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:44

Wauw joh, wat een beauty!!!! Inderdaad, wat Nachtlampje al zei lijkt het verdacht veel op een kruising Samojeed/Husky.

Heel veel plezier gewenst!!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:46

Wat fijn dat je een maatje gevonden hebt! Wat een goed asiel dat ze echt de tijd hebben genomen om alle vragen te beantwoorden.
Wat geeft zo een vacht dan een vertekend beeld zeg, ik zou zo van je foto's echt niet door hebben gehad dat Sultan mager is als je dat niet gemeld had.
Heel veel geluk en plezier met Sultan :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:50

Kentaro schreef:
Hier word ik nu vrolijk van!!
Wat fántastisch dat jullie zo'n hond een tweede kans willen geven!! _/-\o_

Eens!
En wat een prachtig dier! Veel plezier!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:32

Hey Agnes! Wat leuk, ook een "Husky"! Lijkt inderdaad veel op een Husky zeg! Wat een plaatje!
Zo gezellig voor Luna. Heel veel plezier samen! En ik volg via FB :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 10:57

Ehh.. Sultan is geschat op 2 jaar oud.. Maar ja, leeftijd vind ik niet echt belangrijk. Wij hebben Luna geadopteerd toen zij al 7 was. Nu is ze 9 jaar, maar nog steeds speelser dan menig pup.

@Lisitano: he! hoe bevalt frankrijk? Ja die van jullie is ook knap! update op facebook komt vanavond als ik thuis ben. :)

bedankt allemaal voor de reacties! Inmiddels al bij de dierenwinkel van alles en nog wat gekocht. Ga hem morgen ontvlooien en ontwormen voor de zekerheid en als hij ook thuis niet bang is, dinsdag naar de dierenarts voor een controle.

Ik ga hem wel laten casteren als hij is aangekomen in gewicht, voor de zekerheid want ik heb een ( geholpen) teefje thuis en zij is zo onderdanig dat zij zich wel laat "rijden".

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:01

Wat leuk zeg dat er zo`n klik is tussen zowel jou en de hond als tussen de honden samen.
Heel veel plezier!! :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:02

Wat een leukerd en wat zijn ze leuk samen :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:05

Over anderhalf uur stap ik in de auto richting België en dan zal ik er 4uur zijn. Ik ben nu toch wel een beetje hyper aan het worden hoor :) Er gaat iemand mee voor het geval hij zenuwachtig is in de auto op de terug weg. Luna laat ik thuis en ik laat ze buiten ( neutrale omgeving) elkaar opnieuw ontmoeten en dan tegelijk naar binnen.

En dan kan het beginnen. Het zindelijk maken, opvoeden, lief hebben, wandelen en hopelijk veel knuffels :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:08

wauw...je zoekt hem dan ook wel uit zeg,en wat super fijn!!!

ik vind deze foto:
Afbeelding

echt helemaal geweldig... :+:

heel veel plezier vanmiddag en we willen natuurlijk wel heel veel meer foto's gaan zien van die 2 :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:10

Wow, erg mooie hond, en het ziet er naar uit dat het prima klikt met je eerste.
Veel plezier ermee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:13

Wat er in zit maakt mij niet uit, wat een prachtige hond!

Heel veel plezier ermee!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:31

Oh wat goed, vooral ook omdat je er zo de tijd voor hebt genomen en echt een hond hebt gezocht die gewoon bij jullie hoort! Veel plezier met de mooie man......