Mede dankzij dit topic: [BB] Zit dit tussen mijn oren, of niet?Meningen gevraagd. , hebben wij besloten een maatje voor onze Luna te nemen.
Na zo'n 8 asiels zakte het moed al een beetje in mijn schoenen.. De één kon niet door een deur met Luna, de ander zat met medische problemen waardoor hij niet lang kon lopen, de ander had weer erg veel jacht instinct (wij wonen in de duinen), of ik had er gewoon helemaal geen klik mee.
Na een beetje speurwerk kwam ik bij de stichting "Dieren zonder dak" in België. Een groot asiel met dieren met een verleden. Onze Luna heeft ook een verleden zie; [BB-ITP] Een maand lang vrijwilligerswerk hondenasiel Spanje! .
Daar aangekomen wilde ik 4 honden bekijken.. De eerste 3 waren écht niks.. maar toen kwam de 4e..
Echt precies hetzelfde als ik had de eerste keer met Luna, een klik. Het klikte ook gelijk met Luna en ze waren echt super leuk samen. Ook tijdens de wandeling van bijna een uur ging alles goed, we kwamen paarden tegen en eenden en onbekende mensen, alles ging goed. Ook kwamen we een hele dominante waakhond tegen en toen ik hem liet kijken achter het hek, keek hij er niet eens naar. Ook mochten we hem een stukje los laten lopen ( meneer van het asiel was mee) omdat ik had gehoord dat huskys niet goed los konden lopen, maar ook dit ging prima en hij kwam netjes terug als je hem riep. ( uiteraard doen wij dit zelf de eerste weken/maanden niet, pas als hij ons goed kent en de omgeving goed kent).Over zijn verleden is weinig bekend, hij is broodmager al zie je dat niet door zijn vacht en zat pas een week in het asiel.
Omdat ik het een grote beslissing vind, hebben we 2 nachtjes er over geslapen. Maar we weten het écht zeker.. het is alles wat we wilde. Een maatje voor ons en Luna en een actieve hond die mee kan op onze dagelijkse duin/strand wandelingen.
Vanmiddag gaan we hem halen!! Meet onze Sultan!
1.

2.

3.

4. Samen met onze Luna

5.

6. Samen lopen ging ook prima ( al loopt Luna normaal over al los, toch even proberen)

7. Als je ze ruimte gaf in de lijn, liepen ze zelf zo

8. Even samen op de foto..

9. Mooi koppel zo toch

Overigens viel het ons op dat hij toch veel uiterlijke verschillen heeft van een husky? Misschien een kruising.. Ook was hij heel rustig en trok totaal niet aan de lijn. Ze hadden hem ook nog niet horen "huilen".
Voor iedereen die een asielhond zoekt, ik raad deze stichting echt aan! Ze hebben 3uur de tijd genomen voor ons en we mochten van alles uitproberen en vragen. Zeer klantvriendelijk!
Nou ja, spannend!!
Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen in huis!Groetjes, Agnes.