kat blijft allergische reacties vertonen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

kat blijft allergische reacties vertonen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 23:22

het begon geloof ik rond 2010, dat puk opeens een raar gat in haar lip had..
uiteindelijk na cortosteroide ging het weg. ze zou dit hebben gekregen door veel likken vanwege vlooien (die er toen idd waren)... eind goed, al goed... zou je hopen...

het betreffende topic: lifaya @ [BB] Puk de pechkat weer. Update: Eosinofiel Granuloom, wat nu?

afgelopen jaar kreeg ze weer het begin van zo'n zweer op haar lip. niet lang daarna likte ze een tepel helemaal open. met wat wondzalf en cortosteroide ging het weer goed... nu is het sinds 2 weken helemaal raak... een gigantische wond op haar kop wat ook schijnbaar een symptoom van een allergie is, en die werd maar groter en groter. naar DA gegaan en cortosteroide gekregen en een kuurtje antibiotica en de vraag of we na de kuur weer terug willen komen. wond is er helaas nog steeds en ik ontdek zojuist dat een stuk nagelhuid (de dunne huid vlak boven de nagel) erg geïrriteerd is en dat ze wéér zo'n zweer op haar lip aan het krijgen is...

De DA zei dat het het beste was om haar aan die steroide te houden, en dat mocht het te duur worden dat er dan wel een goedkopere pilvariant is... want anders zou inslapen alleen een optie zijn |( ze zei dat we ook hypoallergeen voer zouden kunnen proberen maar dat word lastig met 1 gezonde kat en 1 kat die alles vreet wat los en vast zit en dus ook dolgraag het eten van de gezonde kat eet... dus ik weet niet of een dieet veel effect zou hebben....

zijn er mensen die me een beetje hoop willen geven en niet dat ik serieus moet denken aan het feit dat ik mijn allerliefste puk moet laten gaan om iets stoms als een allergie?

Air

Re: kat blijft allergische reacties vertonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:13

Wat voor voer geef je?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:16

mijne heeft hetzelfde dus ik lees mee en even bij in je vorige topic
hij heeft het dit jaar en 2 jaar geleden ook gehad, kreeg cortizone (?) prik en tabletjes, erg dure, ben de naam even kwijt ( was eigenlijk voor honde, sinds kort is er ook een kattenvariant in druppels maar die waren nog duurder)
2 jaar geleden werkte dit prima, na 1 prik en 1 kuur pillen was het over, maar nu blijft het terugkomen, geen idee waarvan, is wel minder geworden en nu begint het weer dikker te worden. Doordat het bij deze 2 jaar geleden ook rond juni begon, bedacht ik dat het misschien iets was wat in die periode gebeurde, bloei van bepaalde dingen?? Is het bij jouw kat ook in dezelfde periode steeds?

enige andere optie van de da was pretnison en ik ga maandag of dinsdag terug naar de arts met hem
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-09-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:20

Misschien kun je Patricia Borstel (Belgische dierenarts) eens benaderen? Zij werkt met het supplement Transfer factor en dit heeft voor het dampige paard van mijn zusje goed werk gedaan. Je kan ook zelf op google informatie opzoeken over Transfer factors. Dit supplement brengt het immuunsysteem in balans. Vaak zijn allergieën een gevolg van een verstoord immuunsysteem.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:21

ik weet de naam weer, atopica was dit!!

Ik heb nu net de voerbak eens weggedaan en een plastice teruggezet ipv zo`n ijzerkleurige, kreeg ik ooit als tip en viel me net weer in
vlooien heeft de mijne niet, blaartjes in de mond nu gelukkig ook niet, maar de zweer is wel weer erg dik, echt zielig.

Ik heb andere voersoorten geprobeerd maar dit maakte geen verschil ik kan in elk geval voer uitsluiten
Hier ook een kat met blaasgruis wat apart gevoerd wordt, erg lastig, maar niet onmogelijk. Om het uit te sluiten misschien wel een idee om een tijd apart te voeren en deze dan hypo voer te geven

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:33

ze krijgen nu sinds een hal jaar Almo Nature!

cortizone kan het ook zijn wat ze kreeg, iig steroide :) en dat hielp, maar nu blijt het ds gewoon weer tergkomen en de DA had serieus gezegd dat de laatste optie echt inslapen zou zijn omdat het gewoon heel naar voor de kat is...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:42

Almo Nature brok of natvoer?
Ik denk dat het, helemaal door het advies van de DA van inslapen, de moeite waard is om KVV te proberen..

Ik kwam van de week dit filmpje tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=9eaFyna ... r_embedded

Wat ik nog niet wist dat er ook allergieen kunnen ontstaan door de stoffen die vrijkomen tijdens het bewerken voor het houdbaar maken van brok(wat dus ook bij natvoer plaats vindt).
Voordeel daarvan is dat de gezonde kat het ook gewoon mag eten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:46

brok :j ik zou graag over willen stappen op vers vlees hoor, maar mijn ouders zien dat niet zitten... daarbij hebben we nog een kat en die doet het prima op het voer (hij vangt zelf ook gewoon wel eens wat, wat die wel opeet). Mijn vader gelooft er niet in dat het om een voedselallergie zo gaan. Hij zegt dat Puk gewoon een neurotische poes is en dat ze daarom die plekken heeft vanwege het likken... Ik ga wel naar de DA met Puk maar ik voer ze niet altijd, enkel sochtens en dat gebeurt op mijn kamer, waar vers vlees een beetje lastig is :'). maar ik moet sowieso snel weer langs bij de DA voor controle ds dan zal het allemaal besproken worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:49

misschien dat alopectyl nog kan helpen? Dat is absoluut geen duur middel

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:52

Laat bovenstaande filmpje dan even aan je vader zien.

Ik zeg niet dat het het is, er is alleen een kans en imo is die zeker het proberen waard, helemaal als er al over inslapen wordt gepraat. Die keuze moet dan toch niet te moeilijk zijn?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:41

en die atopica? Hier werkte het de eerste keer erg goed, is alleen vrij kostbaar