uiteindelijk na cortosteroide ging het weg. ze zou dit hebben gekregen door veel likken vanwege vlooien (die er toen idd waren)... eind goed, al goed... zou je hopen...
het betreffende topic: lifaya @ [BB] Puk de pechkat weer. Update: Eosinofiel Granuloom, wat nu?
afgelopen jaar kreeg ze weer het begin van zo'n zweer op haar lip. niet lang daarna likte ze een tepel helemaal open. met wat wondzalf en cortosteroide ging het weer goed... nu is het sinds 2 weken helemaal raak... een gigantische wond op haar kop wat ook schijnbaar een symptoom van een allergie is, en die werd maar groter en groter. naar DA gegaan en cortosteroide gekregen en een kuurtje antibiotica en de vraag of we na de kuur weer terug willen komen. wond is er helaas nog steeds en ik ontdek zojuist dat een stuk nagelhuid (de dunne huid vlak boven de nagel) erg geïrriteerd is en dat ze wéér zo'n zweer op haar lip aan het krijgen is...
De DA zei dat het het beste was om haar aan die steroide te houden, en dat mocht het te duur worden dat er dan wel een goedkopere pilvariant is... want anders zou inslapen alleen een optie zijn
ze zei dat we ook hypoallergeen voer zouden kunnen proberen maar dat word lastig met 1 gezonde kat en 1 kat die alles vreet wat los en vast zit en dus ook dolgraag het eten van de gezonde kat eet... dus ik weet niet of een dieet veel effect zou hebben....zijn er mensen die me een beetje hoop willen geven en niet dat ik serieus moet denken aan het feit dat ik mijn allerliefste puk moet laten gaan om iets stoms als een allergie?
en dat hielp, maar nu blijt het ds gewoon weer tergkomen en de DA had serieus gezegd dat de laatste optie echt inslapen zou zijn omdat het gewoon heel naar voor de kat is...
ik zou graag over willen stappen op vers vlees hoor, maar mijn ouders zien dat niet zitten... daarbij hebben we nog een kat en die doet het prima op het voer (hij vangt zelf ook gewoon wel eens wat, wat die wel opeet). Mijn vader gelooft er niet in dat het om een voedselallergie zo gaan. Hij zegt dat Puk gewoon een neurotische poes is en dat ze daarom die plekken heeft vanwege het likken... Ik ga wel naar de DA met Puk maar ik voer ze niet altijd, enkel sochtens en dat gebeurt op mijn kamer, waar vers vlees een beetje lastig is
. maar ik moet sowieso snel weer langs bij de DA voor controle ds dan zal het allemaal besproken worden.