vers vlees kat....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

vers vlees kat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 17:30

Gisteren liep ik bij de winkel en begon me af te vragen waarom dat zakje
whiskas in de avond niet vervangen door vlees?

vol goede moet een zak runder hart mee genomen uit de vriezer.

ik probeer het hem nu al 2 dagen te laten ''proeven'' maar zelfs als ik het met zijn whiskas meng
trekt hij zijn neus er voor op -O-

ook wel eens stukjes kip voor hem gekookt en dat at hij toen ook niet...

Hoe leer je je kat vers vlees eten? en wat kan ik zo al nog gaan proberen aan soorten die gewoon verkrijgbaar zijn bij supermarkt of dieren winkel? denk namelijk dat ik voorlopig nog niet met kuikens enz hoef aan te komen...

(bijkomstigheid: Hij komt niet buiten! en is ook nog nooit buiten geweest, dus geen geboren muizen vanger zeg maar)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:35

Mijn kat is ook erg kieskeurig, maar rauwe kip gaat er altijd in. Als ik de verpakking al open maak rent ze naar de keuken.
Sowieso zou ik whiskas de deur uit doen, dat is echt junkfood voor je kat. Die van mij leeft op Hill's, daar zit veel meer vlees in en minder granen en zout :)

HindaFree

Re: vers vlees kat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 17:38

hij kreeg daar alleen de zakjes van. brokjes krijgt hij van royal canin.

rauwe kip dan ook maar een keer proberen... zelf dacht ik dat dat niet kon. maar las gister ook al ergens dat dat kan

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:19

Rauwe kip kan inderdaad gewoon :) . Ik zou het in kleine stukjes snijden, misschien eet hij het dan makkelijker als grotere stukken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:20

Herkenbaar hier. mijn hond staat op biologische kvv maar mijn kat trekt zijn neus ervoor op. Ik twijfel om hem dan maar brokken te geven terwijl ik dat liever niet doen. Bijkomend probleem is dat hij nierfalen heeft en niet alles mag hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:25

Ik zou als ik jou was even opzoeken waar je kattenkvv kan kopen bij je in de buurt :) Dat is kompleet,en voor katten dus geen pens er in. Je hebt verschillende merken.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:29

vooral jammer dat je kat z'n neus optrekt voor versvlees. Het is namelijk zoveel beter als whiskas ;)

Probeer het is een beetje warm te maken, dan komt er meer geur vrij en dat kan precies genoeg zijn om je kat over te halen :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:59

Katten zijn oha best kieskeurig. Bij mijn kat heeft het ook een week geduurd voor hij het echt lustte. Tegenwoordig kan ik heel goed merken welken smaken hij het lekkerst vindt :')

Het is een kwestie van goed mengen. Koop een rol Tinlo KVV van 500 gram en ga dat door de week heen eens mengen met whiskas. Geen brokken geven, als de kat zich ergens anders aan kan vol eten zal hij dat rare niet-gespecificeerde bakje eten echt wel laten staan.
Biedt op dag 1 gewoon 4x een portie aan bestaande uit 90% whiskas, 10% KVV. Lekker door elkaar prakken en evt. wat heet water eroverheen als je kat van sterke geuren houdt. Heeft je kat echt niks gegeten, geef dan een klein(!) beetje brok tegen leververvetting.
Op dag 2 wederom 4x een portie aanbieden, nu bestaande uit 80% whiskas en 20% KVV. En zo verder.
Laatst bijgewerkt door Sassol op 27-09-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:00

Mijn katten willen wel gehakt of kip maar verder niets... barf moeten ze ook niets van weten. Denk dat als ze het niet moeten het gewoon op houdt. Wat ik ook weleens die is een blikje tonijn in water kopen. vinden ze heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:02

Heel even een seconde of tien in de magnetron, zodat het iets meer geurt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:41

Heb je al geprobeerd de kat erop te laten jagen? Kan wel eens helpen :)

Maar sommige katten houden ook gewoon niet van vers vlees. Wij hebben 3 katten, 2 ervan (waarvan een kitten van 8 weken) zijn dol op vers vlees, terwijl de andere kat er echt niks van moet weten. Ook smuldier vind hij niks. Hij eet dus gewoon wat vlees uit blik, almo nature bijvoorbeeld, of Rinti.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:08

Volgens mij heeft het te maken met de geur.
Ik heb wel eens gehoord dat kattenvoer veel sterker ruikt dan hondenvoer.
Dit omdat katten dit blijkbaar erg op prijs stellen en het anders niet zo goed eten.
Verklaart ook meteen waarom zoveel honden zo achter het kattenvoer aanzitten, het ruikt voor hun natuurlijk ook zo sterk. :D
En als katten gewend zijn aan voer wat zo sterk ruikt, is de geur van vers vlees wel heel anders.