kat vermist/aangereden operatie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charysa

kat vermist/aangereden operatie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:12

pfff Goedemiddag Bokt!

Ik moet dit even van me afschrijven. Wat ben ik in schok zeg. Onze kat Boedha is vorige week ineens weggebleven van huis. Dit is totaal niets voor Boedha. Twee dagen later krijgt mijn buurvrouw telefoon dat haar kat is gevonden. De kat van de buurvrouw is 2 km verderop doodgereden. Eerlijk gezegd hadden we een vermoeden dat Boedha ook was doodgereden omdat hij altijd met de kat van de buurvrouw op pad ging. We hebben de hele buurt afgezocht maar konden geen Boedha vinden. Dierenbescherming opgebeld en die hadden ook geen signalement van Boedha gevonden of een soortgelijke kat van uiterlijk.

Donderdag komt onze achterbuurvrouw naar ons toe en vraagt aan mijn moeder of we Boedha al terug hebben. Mij moeder verteld haar dat Boedha nog steeds niet terecht is. De achterbuurvrouw heeft hem zien lopen/strompelen vertelt ze! Natuurlijk snel meegegaan naar de plek waar waarschijnlijk onze kat naar toe gestrompeld is. En ja dat is Boedha. Mijn moeder is over de schutting van de overburen geklommen en heeft Boedha opgepakt. Boedha kon niet meer lopen, zijn achterpoot lag open en het stonk vreselijk. Onder de maden etc. Boedha heeft er 6 nachten en 7 dagen gedaan om thuis te komen..

Direct naar de dierenarts gegaan en Boedha is met spoed geopereerd. Zijn achterpoot is geamputeerd , een deel van de heup is geamputeerd en een deel van zijn bil. Boedha is sterk vermagerd omdat hij 7 dagen waarschijnlijk niets gegeten heeft. Hij is gelukkig wel goed uit de operatie gekomen. Alleen waarschijnlijk heeft de dierenarts een zenuw of pees geraakt met dood weefsel weghalen. Ik hoop echt dat Boedha zijn achterpoot gaat gebruiken. Als dit niet zo is moet hij alsnog ingeslapen worden.. |( |(
De poot moeten we rustig aan bewegen en kleine beetjes masseren om het gevoel te stimuleren. Gelukkig reageert hij hier wel een klein beetje op maar niet heel veel. Hij ligt voornamelijk te slapen zo'n operatie is ook wel heel erg zwaar geweest. En natuurlijk die 7 dagen.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik ben vandaag thuis gekomen van school en ben echt in schok!! Mocht hij zijn achterpoot nog gaan gebruiken dan komt hij in ieder geval nooit meer naar buiten.
Duimen jullie asjeblieft mee dat onze lieve Boedha het red!??

Boedha ligt te slapen op bed met zijn vriendje.

Afbeelding

Let op Foto's kunnen schokkend zijn.. :
http://i43.tinypic.com/24djz0m.jpg
http://i40.tinypic.com/b49u05.jpg

bibstertje

Re: kat vermist/aangereden operatie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:16

holy sh*t dat is niet normaal veel sterkte ermee en ik hoop dat je kat het redt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:17

Wat erg zeg.. heel veel sterkte gewenst met je kat, hopelijk geneest het allemaal goed!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:19

Wat verschrikkelijk allemaal!
Heel veel sterkte de komende tijd.
Hoop dat je kat weer gezond wordt en het allemaal gaat redden op 3 pootjes.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:20

Ja het is echt een flinke klap geweest. Het is gebeurd op een 80 km weg..
Waarschijnlijk is Boedha als eerste gelopen en heeft met zijn poot de zijkant van de autoband geraakt en is de kat van de buren er helemaal ondergekomen.
Vind het echt super erg dat Boedha 7 dagen heeft moeten vechten om thuis te komen.
Hoop dat het goed komt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:20

Wat een schrik! Wel heel fijn dat hij gevonden en geholpen is, arm beestje.
Mocht je er zelf niet uitkomen met het oefenen van zijn poot, weet dan dat er fysiotherapie voor dieren bestaat. Als je me vertelt waar je woont, help ik je mee een kundige collega te zoeken. Beterschap!! Stoere kat heb je, zeven dagen hiermee overleefd, wat een bikkel.

Edit: zie dat je in Nijmegen woont. Collega Victor van Hooff is daar werkzaam. Succes met revalideren!!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:22

Heel erg bedankt voor je fijne reactie Dierfysio. Boedha is echt een vechter. Hij is groot gebracht door ons met de fles omdat hij verstoten was door zijn moeder. En nu overleefd die tot nu toe dit. Wat een vechter. Ik woon zelf in Nijmegen. We hebben oefeningen gekregen van de dierenarts. Mocht dit niet werken dan kan ik je altijd een pb sturen!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:23

Victor van hooff ga ik even googlen! Heel erg bedankt!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:23

Wat een kanjer van een kat om zoveel overlevingskracht te tonen!

Ik duim voor een goed herstel!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:25

Vreselijk, wat zal je kat een pijn hebben gehad!
Hopelijk komt het goed met de achterpoot, wat een extra pech dat die zenuw of pees geraakt is.
Beterschap voor je kat, op zich kunnen ze zich prima op drie pootjes redden, maar dan moeten dat wel gezonde pootjes zijn...

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:27

Ja dat is op dit moment onze grootste zorg. Of zijn pees/zenuw niet geraakt is en of hij geen bloedvergiftiging heeft.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:15

Tjee wat een heftig verhaal. Hij heeft 7 dagen gevochten om thuis te komen. Hopelijk wint hij dit gevecht ook! Arm diertje. Sterkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:18

Pfoe wat een verhaal, ik ga duimen voor je beestje!

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:25

Wat verschrikkelijk zeg!
Heel veel sterkte en beterschap voor je kat!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:29

:(:) , ik zou me inderdaad ook doodschrikken. Veel succes en een kusje van mij voor Boedha

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:37

vroeger toen ik nog thuis woonde (ook aan 80km weg) is een van onze katten ook aangereden, het heeft 3wkn geduurd voordat ze weer kon lopen (sleepte alleen met haar achterbenen) het is wel helemaal goedgekomen. Dus...geef het wel een kans, waarbij ik wil zeggen het kan dus weken duren, geen dagen.

Los daarvan, vroeger had ik die mogelijkheid niet, maar bij mij komen mijn katten al jaren niet meer van mijn erf af. Is een veel beter gevoel!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:40

Iemand heeft dus 2 katten aangereden en is doorgereden... Daar kan ik misselijk van worden.

Heel veel sterkte, ik hoop dat alles goedkomt!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:40

jeetje arme kat!

gelukkig hebben jullie hem gevonden mede dankzij de buren! :)

hopelijk komt hij er weer boven op.. sterkte :(:)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:41

hoop dat je kat het allemaal gaat redden, een echt vechtertje , mijn kat heb ik gisteren dood terug gevonden, echt heftig dit soort dingen

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:44

ow wat erg! Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt. Ze kunnen prima leven met 3 pootjes dus hopen dat hij zijn achterpoot weer goed kan gaan gebruiken!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:44

Houd hoop hoor! Hij is echt een vechter, anders had hij die weg nooit afgelegd en ook nog een operatie overleefd. Het slapen wat hij nu steeds doet is super. Kan hij goed aansterken en heeft hij weer nieuwe energie om in het leren lopen met 3 pootjes te steken. Kunnen ze leren hoor, en er nog handig mee worden ook!

Ik duim mee, toitoitoi voor Boeddha!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:45

Heel veel sterkte ik hoop dat hij er snel bovenopkomt! :(:)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:49

vreselijk! Heel veel sterkte! heb het toevallig een jaar geleden ook meegemaakt met mijn kat ook 7 dagen weg en geheel vermagerd. Maar die van mij had beide bekken gebroken en is met 6 weken benchrust er weer geheel boven op gekomen :)

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:51

Jeetje,vreselijk om je kat zo terug te moeten vinden. heel veel sterkte en hopelijk knapt hij goed op.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:56

Heel veel sterkte! maar hoofd omhoog, en wees trots op je vechter! Hij had ook de hoop op kunnen geven en ergens gaan liggen. Je hebt een echt vechtertje daar op het kussen liggen, die zo te horen zelf niet zomaar de moed op zal geven! Ik duim mee voor je :)