Ik moet dit even van me afschrijven. Wat ben ik in schok zeg. Onze kat Boedha is vorige week ineens weggebleven van huis. Dit is totaal niets voor Boedha. Twee dagen later krijgt mijn buurvrouw telefoon dat haar kat is gevonden. De kat van de buurvrouw is 2 km verderop doodgereden. Eerlijk gezegd hadden we een vermoeden dat Boedha ook was doodgereden omdat hij altijd met de kat van de buurvrouw op pad ging. We hebben de hele buurt afgezocht maar konden geen Boedha vinden. Dierenbescherming opgebeld en die hadden ook geen signalement van Boedha gevonden of een soortgelijke kat van uiterlijk.
Donderdag komt onze achterbuurvrouw naar ons toe en vraagt aan mijn moeder of we Boedha al terug hebben. Mij moeder verteld haar dat Boedha nog steeds niet terecht is. De achterbuurvrouw heeft hem zien lopen/strompelen vertelt ze! Natuurlijk snel meegegaan naar de plek waar waarschijnlijk onze kat naar toe gestrompeld is. En ja dat is Boedha. Mijn moeder is over de schutting van de overburen geklommen en heeft Boedha opgepakt. Boedha kon niet meer lopen, zijn achterpoot lag open en het stonk vreselijk. Onder de maden etc. Boedha heeft er 6 nachten en 7 dagen gedaan om thuis te komen..
Direct naar de dierenarts gegaan en Boedha is met spoed geopereerd. Zijn achterpoot is geamputeerd , een deel van de heup is geamputeerd en een deel van zijn bil. Boedha is sterk vermagerd omdat hij 7 dagen waarschijnlijk niets gegeten heeft. Hij is gelukkig wel goed uit de operatie gekomen. Alleen waarschijnlijk heeft de dierenarts een zenuw of pees geraakt met dood weefsel weghalen. Ik hoop echt dat Boedha zijn achterpoot gaat gebruiken. Als dit niet zo is moet hij alsnog ingeslapen worden..
De poot moeten we rustig aan bewegen en kleine beetjes masseren om het gevoel te stimuleren. Gelukkig reageert hij hier wel een klein beetje op maar niet heel veel. Hij ligt voornamelijk te slapen zo'n operatie is ook wel heel erg zwaar geweest. En natuurlijk die 7 dagen.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik ben vandaag thuis gekomen van school en ben echt in schok!! Mocht hij zijn achterpoot nog gaan gebruiken dan komt hij in ieder geval nooit meer naar buiten.
Duimen jullie asjeblieft mee dat onze lieve Boedha het red!??
Boedha ligt te slapen op bed met zijn vriendje.

Let op Foto's kunnen schokkend zijn.. :
http://i43.tinypic.com/24djz0m.jpg
http://i40.tinypic.com/b49u05.jpg
, ik zou me inderdaad ook doodschrikken. Veel succes en een kusje van mij voor Boedha