Die honden van anderen! BAH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Die honden van anderen! BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 11:17

Kom je thuis, is je hond verdwenen.
Ik zoeken, want misschien heeft iemand haar buiten gelaten en vergeten binnen te laten,... kom ik bij het poortje ligt daar alles vol bloed.... dus ik direct mijn vader opgebeld...

Blijkt dat een buurt hond mijn hondje onder het poortje door haar poot te pakken heeft gehad en niet meer los heeft gelaten (jack russeltje). De poot van mijn hond bengelde enkel nog aan haar en bloedde hevig.

Mijn andere hond zit nu wat te janken....

Heb vorige week mijn 19-jarige kat in moeten laten slapen, .... nu ligt mijn hondje op de operatietafel.

Wat een gedoe, waarom kunnen andere mensen hun hond niet fatsoendelijk aan de lijn houden en fatsoendelijk opletten.

blokje

Re: Die honden van anderen! BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:19

O bah wat een naar thuis komen. En jullie arme hond!
Hopelijk hersteld ze goed.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:20

Jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte!.Ik duim dat alles goed komt!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 11:31

Ja, moeder is nu thuis en kunnen om 2 uur gaan kijken of ze mee naar huis kan.

Blijkbaar waren het de honden van hier in de buurt, maar de vrouw was op ze aan het passen. Heeft hier nog op de gang staan janken.

Maarja, mijn hond is 14 jaar.. en ze wilde zo min mogelijk verdoving doen omdat hij voor tanden schoon te maken al niet meer onder verdoving mocht een jaar geleden wegens dat het bloed niet in orde was en hij dus te oud was.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:35

Jee wat erg voor je hondje, gadverdamme! Ik hoop dat het goed komt met je hondje.

En die vrouw moet zich ook vreselijk voelen.. Sterkte!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:35

Even een vraagje je zegt onder het poortje is dat de achterkant ?
Of de voorkant ?
Bij mij heb 7 kleine hondjes is er tot de grond toe dicht kan geen hond kind of er dan ook bij.
Voorkant heb ik gewoon een hekje maar daar zijn ze nooit zonder toezicht.
Hoe kan die erbij dan ?

Sterkte met je hondje

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:40

kani_ejj schreef:
Even een vraagje je zegt onder het poortje is dat de achterkant ?
Of de voorkant ?
Bij mij heb 7 kleine hondjes is er tot de grond toe dicht kan geen hond kind of er dan ook bij.
Voorkant heb ik gewoon een hekje maar daar zijn ze nooit zonder toezicht.
Hoe kan die erbij dan ?

Sterkte met je hondje

ook al kan er een snuitje door dat moet niet uitmaken vind ik. een passerende hond zou geen hond op eigen terrein mogen aanvallen.

TS hopelijk red je oudje het, het zou jammer zijn dat door zoiets je beessie het niet red.
bedenk je alleen wel wat een evt revalidatie zou zijn als zo'n oudje zonder poot verder moet, of als de poot helemaal opnieuw aangehecht moet worden dit voor je hond ook niet makkelijk kan zijn.

wat een ellende!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:41

Nou ja zeg, ik mag hopen dat de eigenaar van de hond de operatiekosten etc vergoed!
Heel veel sterkte! Hopelijk komt jullie oudje er doorheen!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:46

Ik vindt het eigenlijk wel vreemd dat dit uberhaupht heeft kunnen gebeuren je moet als eigenaar toch ogen in je achterhoofd hebben en dit soort dingen zouden niet mogen kunnen gebeuren.. Er wordt nu negatief gepraat over de oppas van het andere hondje.. Maar als de eigenaar gezorgt had voor een goede omheining waar de hond niet onder kon met het pootje snuitje of weet ik veel wat.. Imo had ze de poot ook onder de poort kunnen schuifen iemand ziet het pootje niet duwt de poort open zijn de gevolgen ook niet te over zien als het hondje opspringt of iets dergelijks..

Natuurlijk kun je niet alle ongelukken voorkomen maar zie in dit verhaal geen schuldige..

Heelveel sterkte ts met je hondje... Meteen de poort maar tot de grond toe dicht maken.. Hopelijk mag hij nog een paar jaar bij jullie blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:47

Tat_jana, nu draai je de rollen wel om. Een hond moet gewoon veilig kunnen scharrelen in zijn eigen tuin. De oppas van het andere hondje had dat dier duidelijk niet onder controle. Dat valt onder de verantwoording van de oppas en de eigenaar, niet van de eigenaar van het toegetakelde hondje! Of de omheining nou goed was of niet!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:48

Pfff, ken wel meer mensen en honden types waarbij je weet dat je die niet tegen wilt komen... Mijn hond is ook niet de liefste tegen andere honden, ijzersterk maar zijn nek/oor omdraaien en is vaak weer over...
Zondag had ik ze weer beide uitgelaten, kwam een onbekende hond en baasje tegen, ik zag mijn hond al wat doen waarbij hij daarna de aanval in gaat (hij kijkt en doet wat met zijn lippen) en dan draai ik zijn lippen al om. Gelukkig zag het baasje het en riep meteen zijn hond om hem vast te lijnen, alleen voor veiligheid, toen ik langs hem was was alles weer goed en konden beide honden weer gewoon los.

Maar als mensen weten dat je hond aanvalt, moet je ook weten wat je moet doen en dat dan ook doen. Misschien is bij mij niet de beste oplossing... Maar this beter dan dat er 2 honden aan het vechten zijn en elkaar verscheuren, aangezien Joy ijzersterk is, sleurt ie me gerust mee aan de lijn als ie de aanval in gaat.

Ik doe overigens eerst andere dingen voor ik in zijn nek knijp, maar meestal helpt dat niet, zoals stem verheffen, vinger tegen nek aantikken (heel snel, dat ie denkt dat ik ga knijpen, maar niet zo is, gewoon zacht aantikken), maar als dat niet helpt dan knijp ik toch maar in zijn nek... Want de hond die ik zondag tegenkwam was totaal niet agresief, stond alleen een beetje te kijken dat ie wou ontmoeten en kennismaken (en ws had ie oogcontact gemaakt wat Joy niet leuk vind :')).

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:49

Verdorie,wat vervelend nou zeg en hoop toch zo dat je hondje het er nog een beetje goed afbrengt. Arm beest. Snap ook zo je bezorgdheid,heb zelf een russel van 15 lopen en die durf ik vanaf een jaar of 12 ook niet meer onder narcose te doen.

En of de poort nou een kier had of niet,m.i. hoort een hond gewoon niet te bijten. Zeker niet op deze manier,is duidelijk meer dan een waarschuwingsknauwtje.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:50

Dan nog voel IK mij aansprakelijk voor alles wat mijn dieren door poorten kunnen steken etc...
Hier is alles tot de grond toe dicht waar ze niet onder door kunnen.. Met schriklint over de schuttingen zodat ze er niet overheen kunnen..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 11:50

Het is aan de voorkant bij het huis, naast de voordeur is een schuur en daar is een houten poortje. Je kan er net je vuist onder door doen. Heb in 14 jaar tijd geen probleem mee gehad.

Denk dat we sowieso nu iets ervoor gaan maken dat dit niet meer gebeurd. Mijn honden lagen er altijd wel eens onder te kijken naar de straat, vooral de oudste vond dat erg leuk. Ze reageerde nooit als er een hond langliep, misschien één keer een blafje maar dat was het ook.

Deze hond moet echt als een gek eronder door hebben gebeten en gedaan. Want je kan er echt enkel een vuist onder door doen en verder niets.
Ze wandelde er wel mee aan de lange lijn, dus zo'n rolriem.

Maar die 2 reageren altijd heel agressief op andere honden... Zijzelf houden ze altijd kort en ze mogen pas aan de lange lijn als ze bij het veld aangekomen zijn. De oppas zou dat wel niet geweten hebben?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:54

Erg nalatig van de eigenaar als de oppas het niet wist.. Ik zou inderdaad de poort dichtmaken.. Ik zou zoiezo doods bang zijn voor heerlijke rolletjes vlees met vergif die er onderdoor gegooid gaan worden... Tuurlijk kan het er ook overheen maar als mensen de hond zien liggen ( ik mag ze eigenlijk geen mensen noemen )

Ik ben misschien te voorzichtig met mn dieren maar dit verhaal helpt mij even uit de waan dat ik overdrijf :(

Sterkte :(

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:04

Cayenne schreef:
Tat_jana, nu draai je de rollen wel om. Een hond moet gewoon veilig kunnen scharrelen in zijn eigen tuin. De oppas van het andere hondje had dat dier duidelijk niet onder controle. Dat valt onder de verantwoording van de oppas en de eigenaar, niet van de eigenaar van het toegetakelde hondje! Of de omheining nou goed was of niet!

Bij ons in de buurt zat ook zo'n hond die soms ineens een stukje onder de poort verscheen dat heeft een hond sowieso sneller door dan geleider, tenzij je weet dat ie daar zit. Dan kan je nog zo voorzichtig zijn als geleider van een lastige hond zoiets zie je gewoon te laat.... gewoon domme pech lijkt mij.

Sterkte met je hond je TS!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:13

Sterkte ts :)
Dichte poort of niet. Een hond mag geen andere hond aanvallen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:16

dide schreef:
Sterkte ts :)
Dichte poort of niet. Een hond mag geen andere hond aanvallen.

Mee eens, om nu te gaan mekkeren over een wel of geen goed afgesloten poort; een hond hoort geen andere hond aan te vallen zonder reden, zeker als de laatste zich op eigen terrein bevindt!

Sterkte ermee TS!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:20

Ach gatsie!,
En wat sneu voor je oudje!..
Vraag me toch wel af hoe de eigenaren van de andere hond hebben gereageert.
En wat de gevolgen voor 'die' hond zijn
sterkte! :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:20

al had TS haar hondje open en bloot voor het hekje gezeten, zolang dat diertje op zijn eigen grond zit, zou je toch wel mogen verwachten dat ie veilig is. Erg nalatig van de eigenaars als ze de oppas niet hadden gewaarschuwd.

TS, ik duim voor je hondje !

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 14:31

Nou, ze is thuis. Wel van slag. Had drie wondjes. Één wond was erg groot, daar stak een pees dooruit die hij gelukkig niet geraakt heeft. Ze heeft nu een voetkussentje minder, die is eraf gerukt en had nog een wondje op haar poot. Dus die heeft haar echt flink te pakken gehad.

Ze loopt hier nu wat zielig rond met haar verband.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:41

Beterschap voor je hondje! Dacht de DA dat het wel allemaal goed kon genezen?

@ Tat_jana, als de eigenaar van de hond die aanviel had doorgegeven hoe zijn/haar honden waren aan de oppas was er ook niets gebeurd. Lijkt me dat die meer verantwoordelijkheid heeft. Je bent namelijk verantwoordelijk voor de schade die jouw dieren aanrichten aan goederen van anderen. Voor de wet is de hond van TS een goed en is de eigenaar van die andere hond dus ook aansprakelijk..

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:42

Gelukkig dat ze door de narcose is gekomen :)
Hij heeft er dan echt wel goed te pakken gehad!
Hoop dat ze snel weer op knapt :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:49

Ik ben nu eventjes heel hard.

Ten eerste het ligt niet alleen aan de ander hun hond want jou hond had ook gewoon niet naar het poortje toe kunnen lopen :+

En je titel vind ik nogal hard naar andere hondeneigenaren. :\

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:55

Skyliner schreef:
Ik ben nu eventjes heel hard.

Ten eerste het ligt niet alleen aan de ander hun hond want jou hond had ook gewoon niet naar het poortje toe kunnen lopen :+

En je titel vind ik nogal hard naar andere hondeneigenaren. :\

Serieus?? TS haar hond had niet op zijn eigen terrein mogen rondlopen?

Mag toch hopen dat dit een grapje is... -O-

Heel veel sterkte TS!! :(:)