Ik ga het doen: Dierenambulance rijden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Ik ga het doen: Dierenambulance rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:11

Aanstaande dinsdag ga ik kennismaken bij het dierenasiel in de buurt, om op de dierenambulance te gaan rijden!

Ik ben nu al 3 maanden werkloos, dus waarom dan niet iets nuttigs doen tussen het eeuwige solliciteren door. :D
Ben erg benieuwd hoe de werkzaamheden me af gaan. En buiten het rijden op de ambulance, zal ik soms ook wat extra handen bieden in het asiel zelf, nu maar hopen dat ik niet alles mee naar huis wil nemen. :')

Nog meer mensen hier die het doen/gedaan hebben? Ben erg benieuwd..

SayaJones

Re: Ik ga het doen: Dierenambulance rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:11

Ik heb er stage gelopen en ben zelf vrijwilliger geweest daarna. Erg leuk!! :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:13

superleuk!
Heb af en toe geholpen op de DA, superleuk en dankbaar werk :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:17

Ik heb het gedaan :j Het werk is super. Helaas werkte ik bij een zelfstandige dierenambulance en is het bestuur flut en steken ze het geld niet in de dieren maar in eigen zak....

Maar bij een dierenambulance van een asiel oid zou ik het zo weer doen :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:24

Oh dat is altijd jammer Daphne__ :n

Fijn om te horen dat het werk super is! Ik ben nog al gevoelig typje wat dieren betreft, maar dat leer ik snel genoeg af denk ik. ;)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:28

Nou ja, ben te jong om te werken, maar wil je veel plezier en succes wensen, en niet veregeten: Rij snel! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:31

Missie_Maxie schreef:
Nou ja, ben te jong om te werken, maar wil je veel plezier en succes wensen, en niet veregeten: Rij snel! :)

ik zou zeggen: Rij veilig ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:32

Leuk! Ik heb er laatst informatie over aangevraagd, maar het is helaas onmogelink te combineren met mijn baan en het andere vrijwilligerswerk wat ik al doe.
Houd je ons hier in dit topic op de hoogte :D?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:35

Ik was daar in het begin ook een beetje bang voor, dat ik bepaalde dingen niet aan zou kunnen, maar ik heb meerdere spoedgevallen gedaan die wel heftig waren en van geen van allen heb ik echt last gehad..
Ik weet alle spoedgevallen nog wel tot op de details, maar ik voel er weinig bij. Ja ik vind het erg voor de dieren en evt hun eigenaar, maar verder ook niet.

Mijn eerste melding was eentje waar ik wel van schrok toen ik hem kreeg (Golden ret. pup gespiesd en doodgebloed), maar als je dan op de plek bent, dan gaat het eigenlijk wel vanzelf :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:36

Ik doe het nu ruim 1,5 jaar en vind het nog steeds leuk.

Soms is het ook wel zwaar als je in 4 uur tijd bv 3 aangereden katten moet ophalen. Verdrietige baasjes moet ontvagen of mensen moet opbellen dat hun kat overleden is.
Maar gelukkig zijn er ook leuke dingen. Zo was ik gister bij een bedrijf die een Bidsprinkhaan hadden gevonden tussen hun vracht. Bijzondere beesten.
En vorige week bij iemand een gewonde meeuw opgehaald en die had als hobby uilen. Deze meneer had 2 enorme voilere's in de tuin met 1 oehoe en 2 sneeuwuilen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:36

Miracle_ schreef:
Oh dat is altijd jammer Daphne__ :n

Fijn om te horen dat het werk super is! Ik ben nog al gevoelig typje wat dieren betreft, maar dat leer ik snel genoeg af denk ik. ;)

Zat ik net aan te denken, ik zou alleen maar janken denk ik :')

Succes, hartstikke goed dat je het gaat doen en ook de nare dingen zullen vast snel 'wennen'!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:40

Veilig en snel rijden dan maar? ;)

Oeh, jakkie.. die arme pup :(:) Dan zou ik wel even moeten slikken denk ik ja.. Maar ik denk dat je in die gevallen ook gewoon moet handelen en niet moet 'voelen'. Er zullen vast wel nare situaties voorkomen, maar ook vast hele leuke!

Ik zal jullie op de hoogte houden, als jullie dat leuk vinden! :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:09

Ik heb ook meerdere, erg nare dingen meegemaakt. Vooral omdat ik 7 weken lang elke dag op de ambu zat (stage). Ik hoor sommige dieren nog krijsen van de pijn in de ambu, dat is echt hartbrekend. Ik zal je de details besparen...

Tsja, en overleden (aangereden) katten toonbaar maken is ook altijd een minder leuk werkje..

:(:)

Maar er zijn natuurlijk ook genoeg leuke en vooral mooie dingen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:54

Wat leuk en wat goed van je! Ik zal het niet kunnen denk ik.
Maar door je post ben ik wel gaan kijken op de site van de dierenbescherming. Ik zou graag nog wat vrijwilligerswerk doen, maar niet te veel. Ik ben chronisch ziek en ben afgekeurd, maar ik zou het liefste toch wel 2 of 3 uurtjes vrijwilligerswerk in de week doen.
Ik zag ook dat ze een standwerker hebben bij de dierenbescherming en dat dat ook niet veel uurtjes zijn. Ik denk dat ik me er toch maar eens in ga verdiepen. Het leukste lijkt me ook op de dierenambulance rijden (voordat ik afgekeurd heb volgde ik de opleiding paraveterinair), maar ik denk dat dat toch te zwaar voor mij zal zijn.
Maar ik ga me er eens in verdiepen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:18

Davinia waar woon je?

Bij ons in Alkmaar kunnen ze altijd wel mensen op de centrale gebruiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:20

Wat goed van je!
Hou je ons op de hoogte van je belevenissen? Ik ben wel benieuwd hoe het er achter de schermen aan toe gaat na alle negatieve berichten over de dierenambulance.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:22

Awh! super vet! lijkt me ook wel leuk maar ik doe het de mensen niet aan ..
dan zou iedereen van straat blijven :+
Super goed, wat je doet :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:26

Ik ben er ook ooit mee bezig geweest toen ik werk zoekende was.
Lijkt me idd erg mooi maar zwaar werk, ik voel me al naar als ik een aangereden kat langs de weg zie liggen, en dan meerdere per dag ... brrr .
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook varkentjes geslacht, dat wende ook. Al blijft een kat of een hond een ander verhaal.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:26

Ik kan me nog een topic herinneren van iemand op bokt die dit werk ook had gedaan (maar niet als chauffeur geloof ik). Die vertelde hele horrorverhalen over de werkwijze bij de dierenambulance. Ik hoop dat het nu positief is!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:30

Ik heb hele positieve ervaringen gehad qua werkwijze. Iedereen zet zich 100% in op zijn manier. Met vrijwilligerswerk kan je helaas ook niet zoveel eisen als bij gewoon werk zegmaar.. Maar hier was het altijd top geregeld. Al botste er sommige combi's wel omdat ieder zijn eigen werkwijze had, tsja, kan gebeuren.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:37

Heb ook ooit een gespek gehad maar uiteindelijk was het niet te combineren met mijn werk. Te veel avond en nachtdiensten terwijl de volgende dag moest werken. Kon helaas niet een beetje zelf een rooster bespreken. (ging volgens mij om 3 avonddiensten minimaal met 2 door de weeks en dan de nachttelefoon en dan nog eventueel dagdiensten) Jammer want ik werkte 32 uur en had dus sowieso een hele dag vrij en een avond en dan het weekend nog

Ik denk idd dat je het gevoel moet uitzetten en moet handelen. Niet aan je eigen dier denken maar het zien als het laatste wat je soms nog voor een beestje kan doen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:44

Just_Sannee schreef:
Ik heb hele positieve ervaringen gehad qua werkwijze. Iedereen zet zich 100% in op zijn manier. Met vrijwilligerswerk kan je helaas ook niet zoveel eisen als bij gewoon werk zegmaar.. Maar hier was het altijd top geregeld. Al botste er sommige combi's wel omdat ieder zijn eigen werkwijze had, tsja, kan gebeuren.

Die persoon schreef toen hier op bokt dat geredde dieren wegens tekort aan budget alsnog werden afgemaakt en sommige dieren halfdood in tonnen werden gestopt. Het is alweer een paar jaar geleden dus ik kan me niet alles meer herinneren, maar was wel een heftig topic.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:53

Ieh gatsie :\
Nee, dat heb ik nog nooit gehoord.. Maar sowieso kan en mag de dierenambulance geen dieren afmaken? En dieren halfdood in tonnen stoppen lijkt me helemaal imbeciel en misselijk om te doen. Als je dat uberhaupt al kan, waarom ga je vrijwilliger spelen bij de dierenambu? :r

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:53

CM_ schreef:
Ik ben er ook ooit mee bezig geweest toen ik werk zoekende was.
Lijkt me idd erg mooi maar zwaar werk, ik voel me al naar als ik een aangereden kat langs de weg zie liggen, en dan meerdere per dag ... brrr .
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook varkentjes geslacht, dat wende ook. Al blijft een kat of een hond een ander verhaal.

Tot op zekere hoogte went het zeker maar ik heb nog steeds wel moeite met aangereden katten. Als ze nog leven nog meer want dan zijn ze zo zielig.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:55

Cowgirl: Dan kunnen ze inderdaad maar beter meteen dood zijn. Dan hebben ze zelf niks meer te lijden.