Bange kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

switt

Bange kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:24

Gister heb ik een ongeveer 12 weken oude kitten gevonden op een parkeerplaats. Ik heb met moeite het katje kunnen vangen en hem haar mee naar huis genomen. Ze is vreselijk bang en begint te blazen als je in de buurt komt en haalt daarbij ook uit. Kan dit nog goed komen met zo'n jong dier of niet, omdat de inprentingsfase al voorbij is? Ze zit voortdurend verscholen in een hoekje en sluipt langs de muren.

(ik heb amivedi als ingelicht maar die belde al terug dat ze geen kittens op de site plaatsen. Ben al langs de dierenarts geweest en ze heeft geen chip, verder heb ik de gebouwen rond de vindplaats ingelicht maar niemand mist een kitten..:()

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:27

Top dat jij haar hebt meegenomen!!
Dat kan zeker nog goed komen! Iedere keer dat ze eten krijgt, dit uit je hand geven (dus brokjes los in je hand)
Als ze niet eet, later nogmaals proberen.
Zorgen voor een veilig plekje in huis (bijvoorbeeld een bench), waar niemand haar stoort.
Verders totaal met rust laten. Ze zijn nieuwsgierig genoeg om je op een gegeven moment toch op te komen zoeken!
Succes in het ieder geval!

Sunrise19

Re: Bange kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:35

Ik ben toevallig vorige week ook mijn kitten kwijt geraakt en deze kon wel op de site.
Zij was ook nog niet gechipt en ook niet in de directe omgeving van mn huis gevonden maar een stukje verderop.
Zou toch een foto maken en gewoon op de website plaatsen.
Misschien mist iemand zijn of haar kat wel, hadden ze hem net.

Iig succes!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:37

Dit kan zeker nog goedkomen! ze is nu op een leeftijd dat ze gaat ontdekken en leren dus er is nog heel veel aan te doen!

Eten komt wel, zolang jij laat zien dat het er is en water er staat komt ze wanneer ze trek heeft.. Het kan even de schrik en stress zijn dat ze eerst wil zien waar ze is voor ze gaat eten.

Ik zou geen bench doen, ik zou wel een mandje halen of iets dat dat haar plekje is, en dan op een rustig plekje waar ze je wel zien kan maar zelf naar je toe kan komen of lekker even kan blijven liggen.

Misschien wel een idee om posters op te hangen? op deze leeftijd gaan ze op onderzoek uit en kan best zo wezen dat het een baasje heeft waar die per ongeluk de deur uit gelopen is..

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:43

Veel mee spelen! Ik heb nu een kitten in huis die eerst ook super schuw was. Maar spelen was geen probleem en zo is ie gewend aan ons geraakt. (tenzij het geen kitten is dat echt speels is)
Maar voor de rest kan je de kitten veel oppakken en aaien. Hij zal wel na een tijd doorhebben dat je hem niks doet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:48

Gewoon de tijd zijn werk laten doen, het duurt meestal een paar dagen voor ze een beetje gewend zijn. Ik heb een paar maanden geleden ook zo'n monster gevonden, vingers en voeten waren absoluut niet veilig maar nu is het de meest lieve kat die je je maar voor kunt stellen.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:12

Sunrise19 schreef:
Ik ben toevallig vorige week ook mijn kitten kwijt geraakt en deze kon wel op de site.
Zij was ook nog niet gechipt en ook niet in de directe omgeving van mn huis gevonden maar een stukje verderop.
Zou toch een foto maken en gewoon op de website plaatsen.
Misschien mist iemand zijn of haar kat wel, hadden ze hem net.

Iig succes!

Fijn dat jij je kitten terug hebt sunrise! Ik ben ook zo bang dat iemand nu opzoek is naar zijn diertje... vreselijk.

Ja vermiste dieren plaatsen ze wel maar gevonden kittens niet.. Het katje wat ik heb gevonden heeft veel weg van een Main Coon, het is echt een heel mooi diertje dus ze zijn bang dat mensen zomaar zeggen dat ze van hun is. Ik dacht ook dat je zelf rechtstreeks kon plaatsen op de site maar kennelijk gaat dit via een tussenpersoon.

Fijn te horen dat het nog wel goed kan komen! Spelen wil ze nog niet echt maar ze heeft net wat melk van mijn vingers gelikt..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:16

gewoon posters zonder foto ? en alleen bv kitten rond 12 weken gevonden ben u uw kitten kwijt bel **** kan je door tel vragen om geslacht en kleur kijken of t klopt met gevonden kitten?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:18

Mijn andere kat van nu 9 was ook heel bang, had nauwelijks mensen gezien voordat hij bij mij kwam en kon in het begin niet uit z'n kooitje want dan vloog ie direct onder de koelkast..ik vond het zo zielig en dacht niet dat het zou lukken.
Maar na veel knuffeltherapie en spelen werd hij heel handzaam en is het een hele gezellige jongen geworden!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:19

Ik heb hem op de parkeerplaats van de universiteits- kliniek gevonden, daar hebben ze inderdaad al een briefje zonder foto opgehangen. Voor de rest is daar niet zoveel in de buurt, alleen maar universiteiten en paar studentenflats. Uit een flat ontsnappen lijkt me moeilijk maar niet onmogelijk natuurlijk..ga daar ook nog maar briefjes ophangen, bedankt voor de tip!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:59

Gewoon van genieten en geen melk(koeiemelk) gaan geven, kunnen ze erg van aan de diarree komen. Als ze honger krijgt komt ze vanzelf wel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:00

uit flat ontsnappen kan zeker wel ;) woonde eens 3 hoog en had een kat...mevrouw was enorm snel en rende naar beneden alle trappen af om vervolgens daar te gaan mauwen tot iemand even deur open deed ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:15

Ben ook ontzettend blij dat ze terug is :D
Alleen als het idd om zo'n soort kat gaat zou ik inderdaad geen foto erbij doen.
Overigens zat in het asiel waar ik de mijne kon ophalen ook een maine coon.
Die was ook gevonden en er is niet meer iemand voor geweest.
Dus het kan net zo goed dat de mensen het miss niet eens boeit.

Ze vonden dat ik al naar zoveel moeite had gedaan voor een simpel katje haha!
Hadden ze nog niet meegemaakt met een kitten.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:37

Een echte maine coon kost al snel een paar honderd euro , die wil je toch terug! ( ik zou ook mn gratis kat terug willen, daar niet van....)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:41

switt schreef:
Een echte maine coon kost al snel een paar honderd euro , die wil je toch terug! ( ik zou ook mn gratis kat terug willen, daar niet van....)

wij krijgen diverse langhaar kittens op jaarbasis binnen in het asiel waar nooit meer iemand om komt. Volwassen ook overigens. Er zijn ook veel mensen die beseffen wat een langhaar kat extra aan verzorging vergt en dat willen ze niet. Gezien hoe bang dit kitten is verwacht ik zelf dat ze op straat geboren is (of in elk geval niet in huis situatie) en dat kan ook al met een prachtige raskat als vader die los loopt buiten met ballen bijv.

Overigens met geduld en rustig lokken komt het gewoon goed hoor. Waarschijnlijk zal je katje geen allemansvriend worden maar wel naar bekende en dus eigen mensen toe gaan trekken.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 20:57

Het is helemaal goed gekomen hoor, het is een heerlijk lief kattenkind geworden <3

Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:23

Wat een schatje!
Ja, die kleintjes wennen snel. :j

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:27

wauw wat een mooie dame of heer?
wil je het zelf houden als niemand het mist?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:27

Wat een Knapperd
Niemand is haar dus op komen eisen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:29

switt schreef:
Het is helemaal goed gekomen hoor, het is een heerlijk lief kattenkind geworden <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

had je nog wel posters opgehangen van de kitten? en heeft iemand zich al gemeld ?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:30

Wat een knap ding zeg! <3
Top dat je haar in huis hebt genomen toen je haar vond!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:31

Ach wat een moppie zeg en nog een knapperd ook <3

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 11:42

Nee niemand is d'r op komen eisen..had briefjes opgehangen, asiels gebeld, amivedi ingelicht, MP afgespeurd maar nergens een vermissing. Heel raar, zo'n dier mis je toch!!

Inmiddels heeft ze een chip en d'r entingen en mag ze hier blijven :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:48

Misschien is ze vanwege de vakantie periodes wel gedumpt en wil niemand reageren voor schaamte. Ze heb iedergeval een goed huisje bij jou en hopelijk word en blijft het een lief knuffelig katje! Goed dat je dr geent hebt! zou zowiezo ook kijken voor ontwormen en ontvlooien prefentief aangezien ze buiten gelopen heeft en nog zo jong is is dit waarschijnlijk nog niet gebeurd..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:52

Mioux schreef:
Misschien is ze vanwege de vakantie periodes wel gedumpt en wil niemand reageren voor schaamte. Ze heb iedergeval een goed huisje bij jou en hopelijk word en blijft het een lief knuffelig katje! Goed dat je dr geent hebt! zou zowiezo ook kijken voor ontwormen en ontvlooien prefentief aangezien ze buiten gelopen heeft en nog zo jong is is dit waarschijnlijk nog niet gebeurd..

Als ze geënt is is daar zeker ook naar gekeken, hoort wel bij de standaard procedure bij de dokter. :j