Past een Ragdoll bij mij (en vooral bij mijn honden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Past een Ragdoll bij mij (en vooral bij mijn honden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 11:11

Al een paar jaar loop ik met het idee rond om een Ragdoll aan te schaffen. Gekke is dat ik totaal geen kattenmens ben, maar de Ragdoll heeft me toch altijd wel aangetrokken. Misschien omdat het ook de hond onder de katten genoemd wordt :Y)
Het karakter en uiterlijk spreken me beide enorm aan, maar voordat ik halsoverkop tot aanschaf overga, moet ik wel wat dingen overdenken. Ik heb namelijk al 2 hondjes die geen katten gewend zijn. Het zijn jachthondjes, maar wel met een lief karakter (Cavalier king charles spaniëls). Buiten jagen ze altijd katten achterna als ze de kans krijgen..
Zou dit goed kunnen gaan? Ik wil geen oorlog in huis namelijk en de kat komt er sowieso niet als mijn hondjes er onder lijden.

Voor mezelf ben ik er wel uit dat ik Ragdolls geweldig vind, ik wil geen onafhankelijke kat die zijn nagels te pas en te onpas uitslaat, maar gewoon een gezellig dier die bij je komt op de bank.
Ik woon in een ruim appartement van 2 verdiepingen met een omheind dakterras, qua woonruimte zou het wel kunnen denk ik.

Momenteel werk ik nog niet, als het goed is gaat daar volgende maand verandering in komen, maar fulltime werken zal 'm niet worden de komende tijd gok ik (niet omdat ik niet kan of wil, in mijn sector is gewoon erg weinig te vinden). Het is dus niet zo dat de beesten de hele dag alleen thuis zouden zijn.

Wat denken de Bokkers? Ervaringen met Ragdolls zijn ook meer dan welkom, sowieso over de combi honden -katten wil ik graag alles weten :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Past een Ragdoll bij mij (en vooral bij mijn honden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:12

Ik ben benieuwd hoe jouw honden op katten in huis reageren als ze buiten katten najagen. Soms gaat het in huis goed, maar ik ken ook gevallen waarbij het jarenlang knudde bleef.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 11:16

Mijn tante heeft een kat en als ik daar op bezoek ga, blijven ze wel op afstand. Die kat haalt namelijk uit als ze te dichtbij komen :+ Daar hebben ze dus wel respect voor. Ik weet niet hoe het in hun eigen huis is, daar zijn nog nooit katten geweest.

Mocht ik trouwens een Ragdoll nemen, dan wil ik het liefst een herplaatser trouwens :) Zodat ik er ook eentje kan uitzoeken die met honden samen kan.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:23

Mijn honden jagen buiten ook op katten(beagles),maar in huis niet,we hebben er ondertussen 7.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:38

heb een kruising ragdoll (maine coon) ontzettend lieve en aanhankelijke kat richting mensen. Heeft niets met andere katten en met honden en ze mept mijn honden gerust door het huis als ze een slechte bui heeft. Mijn honden moeten niet eraan denken met haar samen te slapen haha.

Bedenk wel dat het ras eigenschappen heeft die je wel of niet aan kunnen staan maar dat iedere kat van dat ras toch zijn/haar eigen karakter heeft. Wil je zeker weten hoe het karakter is ga dan voor een volwassen herplaatser dat heb ik ook gedaan (heb 1 hond die agressief is naar alle andere dieren dan honden. Juist om deze hond heb ik dus deze kat genomen om het feit dat zij duidelijk de baas is. Dat blijkt ook hier thuis wel al was het de eerste periode goed opletten uiteraard maar ik wist wat ik deed en de hond heeft nooit moordneigingen gehad).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:44

Ik heb een hond en 2 katten.
Mijn hond is lief naar de katten en ook de katten van de buren.
Maar katten die hij niet kent, wil hij ook achteraan jagen.
Als jouw hondjes eenmaal weten dat de kat bij 'de roedel' hoort, gaat het vanzelf goed.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:47

Het is een ontzettende leuke kattenras, ik heb er zelf ook 1.

Maar of het goed gaat met je honden, dat zul je zelf moeten gaan bekijken en ze er aan laten wennen.

Soms gaat het goed maar soms gaat het ook fout.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:23

Mijn ouders hebben er 2 en ze kijken nergens van op. Toen we de honden nog hadden heersten ze het huishouden als kittens al :+
Het enige waar 1 ragdoll van slag van raakt is mijn kat <<)
Maar ook dat gaat verder heel goed.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:35

Wij hebben een jack russell die buiten ook alle katten achterna vliegt. Maar onze katten doet ze niks. Die hebben we nl. van kitten af aan, die deed ze dus ook niets omdat ze die hummeltjes niet voor kat aanzag. :') Ze zijn ook best close nu, slapen nog net niet samen. Poezels geven de Jack steeds kopjes en vleien tegen haar aan, en Jack wast de oortjes van poezels uit. :')