Eieren uitbroeden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Eieren uitbroeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 09:14

Na lang nadenken en veel informatie opzoeken heb ik dan gisteren eindelijk 10 bevruchte eieren gekocht van mooie zijdehoen kippen in verschillende kleuren!

Gister avond zijn ze in de broedmachine gegaan en we zullen dus ongeveer 16 oktober uitkomen!!
Kijk en genieten jullie met ons mee??

Afbeelding

Handige informatie is altijd welkom!!

LieveLoes

Re: Eieren uitbroeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:16

Ik ga volgen! Ben erg benieuwt wat er uit komt. :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 09:20

Afbeelding Ik ben ook erg benieuwd, ik doe het nu voor het eerst.
Deze kleur zitten er het meeste in! maar ook een citroenkleur en zwart/witte.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:24

Leuk! Wel laat in het jaar of maakt dat niet uit? Ik ben nog op zoek naar een haan .Heb je kriel of groot?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 09:26

Dit zijn kriel:)

Heb nog een een mooie krielhaan Wyandotte als je die hebben wilt?!! Heb er een van goed een jaar oud en nog een jong haantje.

Het is inderdaad wel wat laat in het jaar, maar dat geeft niet. Ze blijven eerst toch binnen onder een lamp :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:39

Nee ik wil echt een Zijdehoen en helaas zit je erg ver weg.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:46

Jammer dat je nu begint met broeden. Het is nu echt geen tijd om te broeden, zeker niet voor een beginner.
Misschien vind je deze reactie niet leuk, maar het is toch echt de waarheid.

Kuikens hebben naast warmte ook daglicht nodig om te groeien. Daarnaast, binnen een huis is voor een weekje leuk. Van kuikens komt veel stof, stof en pluis wat loskomt met het doorkomen van de veren. En dat is niet gezond in huis. Voor de kuikens niet en ook niet voor jezelf.
Ze hebben toch echt wel een grote ruimte nodig voor te scharrelen. Een ruimte die tochtvrij is, vochtvrij en waar dus voldoende daglicht binnen komt en waar het verwarmd is. Zijdehoenders zijn vooral kippen die niet goed tegen de koude kunnen, door hun aparte veerstructuur. Dus je zal ze toch echt 4-5 maanden binnen moeten houden. Ondertussen groeien ze, dus je moet er echt de plek voor voorzien hebben.

Daarnaast vind ik het gewoon niet natuurlijk. Ik zie graag zelf als fokker kuikens genieten. Lekker buiten scharrelen, opzoek naar vliegjes en wormpjes. Lekker zandbadderen en zonnen in de zon.
In de winter gaat dat allemaal niet...

We hebben nu zelf zijdehoenders van 4 maanden zitten. En dit waren toch echt de laatste van dit seizoen. Snap dus ook niet dat een fokker je nog broedeieren verkocht heeft.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:01

Ik snap je reactie, maar vind het jammer dat je sommige dingen zegt die je niet weet hoe het hier is..
We hebben meer dan genoeg ruimte om de kippen binnen te houden. We zijn dan wel beginners maar hebben hier iemand die elke dag komt kijken en helpen ( daar is de broedmachine ook van ). Daarom hebben wij de beslissing genomen om het nu toch te doen. ( zonder ervaring en niemand om ons heen die er vanaf weet waren we hier nooit aan begonnen ).

Toch gaan wij verder met het broeden van de eieren en hopen dat we er wat leuke kippen uit krijgen!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 20:22

Vandaag de eieren onder de lamp gehouden, was wel wat op te zien maar zagen het niet heel goed vanmiddag.

Volgende week gaan we nog een keer kijken als het al donker is.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:20

Spannend!