Het begon met een enkele keer mank lopen, na een lange wandeling. Ik dacht dat het overbelasting was. Maar toen het na een tijdje nog niet weg was, toch maar even de DA opgezocht.. We moesten eerst rust houden icm pijnstilling en kijken of dit beter ging, maar helaas.
Daarna zijn we natuurlijk weer terug gegaan en zijn er foto's gemaakt. Hierop was een zeer lichte vorm van artrose te zien, maar mocht het mank lopen niet verklaren. De DA dacht aan schouderkreupelheid. Twee weken TOTALE rust. Nou kan je je voorstellen dat dit een hele klus is?
Dit heeft helaas ook niet geholpen en we mochten doen, waar hij zich goed bij voelde. Maar na twee volle weken rust, kwam de energie ze reet uit. Logisch ook, dus elke keer als Spark lekker uit zn dak was gegaan, was het weer raak. Er werd mij al verteld dat ik nooit meer zoveel met hem kond doen, als hiervoor.. Maar na vandaag werd dit weer beaamt. We zijn weer terug geweest bij de DA en helaas is er toch beginnende OCD geconstateerd..
Hebben meer bokkers ervaring hiermee? Hoe gaan jullie ermee om? Hebben jullie medicatie?
Je moet je voorstellen dat dit eerst ons schema was: Smorgens 30-45 lopen, Smiddags 1 tot 2 uur lopen/fietsen/zwemmen en savonds 20 min.
Dit word dus veranderd naar nog geen 30 min voor elk rondje. Langer gaat niet, want dan heb hij zichtbaar pijn.
Hoe ga ik in hemelsnaam onze super energieke AB rustig houden?!!
Even snel getypt.
. Ik vind het soms moeilijk te pijlen, hoe erg de pijn is. Thuis loopt die zichtbaar mank, maar zodra ik hem uitlaat, gaat die helemaal uit zn plaat en loopt hij te dollen met elke hond. Vervolgens loopt die nog manker. Normaal liep ik ong 2 uur per dag. Dit word nu verkort naar een klein rondje bos (30 min), waarbij hij grotendeels mag rennen. Fietsen is wel goed toch? Je maakt geen korte wendingen ect. Welke pijnstillers geef jij Goof? En heb je misschien een linkje waar ik Soulmate voor honden kan bestellen. Zie meerdere site's op google.
)
De dog versie is dus gewoon goed? Aangezien ik hier niks extra's lees over ED/HD of artrose?