Paar weken terug (geloof ik) had ik een topic geopend over de kat van mijn oma. Aangezien ik deze nu verzorg en mijn oma mijn kat. Omdat ik de kat van mijn oma niet meer vertrouwde, nadat mijn oma ernstig is komen te vallen door de kat en meerdere is aangevallen. Waarom? Dat weet ik niet. Wel weet ik dat de kat dat gedrag niet meer vertoond.
Alleen in dat topic vertelde ik ook dat de 3 katten van mijn vader, nu in de schuur leven. Puur voor mijn gezondheid. Ik lig al bijna een maand in bed omdat ik toxoplasmose heb. Waarbij je met een zwakkere weerstand goed ziek van kunt worden. En zelfs gevaarlijk kan zijn.
Toen mijn moeder langskwam vond ze het erg stinken bij ons in huis. We wisten wel dat de katten niet zindelijk waren, maar maakte daarom elke dag alles goed schoon. En als je zelf gewent bent aan een bepaalde geur, dan ruik je het zelf ook niet meer
Dus omdat ik het al benauwd was en de geur gewoon misselijkmakend was en ook niet gezond is. Hebben we besloten om de katten in een grote schuur te laten leven en zo snel mogelijk proberen de achtertuin catproof te maken. Katten hebben nog steeds veel luxe. Aangezien de schuur betegeld is met mooie tegels (dus geen klinkers oid) en afgewerkt is met mooi hout. En is nog verwarmd ook. En net zo groot is als onze woonkamer.
Kat van mijn oma mag nog wel in huis blijven. Maar mag niet meer op mijn kamer komen. En ze is gewoon zindelijk. En hebben al het interieur er uit gegooid wat stonk en daarvoor nieuwe gekocht.
Nu kreeg ik te horen in het andere topic dat dit niet overtuigd van dierenliefde. Dus ik was benieuwd als daar meer mensen mee eens waren? Want wil dan ook graag weten wat ik dan had moeten doen. Dumpen is geen optie. Los laten lopen is geen optie. Zijn ze binnen uur plat of de buren gaan klagen.
Dus dit was voor ons de beste oplossing. Of we moeten er een nieuwe plek voor zoeken. Maar wie wil nou 3 katten die niet zindelijk zijn en daarnaast 2 katten met vlooien allergie? En we willen ook niet zomaar dieren wegdoen.

, maar ik heb bij die honden (ik ken er een paar) absoluut niet de indruk dat ze ermee zitten.