Ol gaat wel vaker mee op visite en das nooit een probleem. Maar van de week? Ik wist niet wat ik zag eigenlijk. Hij heeft létterlijk de HELE avond lopen zenuwen. Serieus. Aan één stuk door hijgen, steeds aandacht vragen, heen en weer lopen.. Ik werd er zélf gewoon moe van.
En ter vergelijk, zaterdag zaten we (wederom met Ol) op visite bij andere kennissen die ook een teefje hebben. Ol was daar voor de tweede keer geloof ik en hij is de hele avond ZO lief geweest. Gewoon lekker liggen op z'n kleedje, af en toe een kroel halen.. Relaxed gedrag. (tot wij een keertje een sigaretje gingen roken en Ol moest binnen blijven hahaha, dáár werd ie, aldus de gastvrouw, een tíkje onzeker van hahaha
) En ik begrijp gewoon dus niet waarom Ol op "onbekend" terrein wél relaxed is, en op "bekend" terrein gaat lopen zenuwen? Het is overigens alleen dáár hoor. Als ie mee is naar m'n ouders is het dikke prima, en bij m'n schoonouders is ie altijd wat drukker omdat m'n schoonpaps 'm zo leuk vindt en 'm eigenlijk heel de tijd zit te pesten.. Wat zou er kunnen spelen dat Ollie zulk raar ziel-onder-de-arm-gedrag vertoont daar?
Maar de laatste keer dat ie bij hun was is een maand geleden en toen liep ie al te onrusten, ondertussen zijn beide dames nog hier geweest voor twee daagjes en dat was helemaal niet onrustig.. Je zou zeggen dat als een van de meiden tegen loopsheid aanzit dan zou die onrust hier thuis ook geweest moeten zijn toch?
Ja dat zou je dan wel zeggen, alleen honden kunnen soms gek zijn.