Onrustig gedrag op visite

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Onrustig gedrag op visite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:34

Wij waren van de week even op visite bij vrienden van ons. Zij hebben twee JR teven in huis, Ollie (een Welsh Springer reu van 3,5) gaat af en toe een dagje daar spelen en de dames zijn hier pas nog een nachtje te logeer geweest. We komen daar vrij vaak dus en Ol is er bij wijze van opgegroeid. De laatste keer dat Ollie bij hun is geweest (omdat wij een dagje weg waren) zeiden zij al dat Ol zo onrustig geweest was overigens.

Ol gaat wel vaker mee op visite en das nooit een probleem. Maar van de week? Ik wist niet wat ik zag eigenlijk. Hij heeft létterlijk de HELE avond lopen zenuwen. Serieus. Aan één stuk door hijgen, steeds aandacht vragen, heen en weer lopen.. Ik werd er zélf gewoon moe van.

En ter vergelijk, zaterdag zaten we (wederom met Ol) op visite bij andere kennissen die ook een teefje hebben. Ol was daar voor de tweede keer geloof ik en hij is de hele avond ZO lief geweest. Gewoon lekker liggen op z'n kleedje, af en toe een kroel halen.. Relaxed gedrag. (tot wij een keertje een sigaretje gingen roken en Ol moest binnen blijven hahaha, dáár werd ie, aldus de gastvrouw, een tíkje onzeker van hahaha :P ) En ik begrijp gewoon dus niet waarom Ol op "onbekend" terrein wél relaxed is, en op "bekend" terrein gaat lopen zenuwen? Het is overigens alleen dáár hoor. Als ie mee is naar m'n ouders is het dikke prima, en bij m'n schoonouders is ie altijd wat drukker omdat m'n schoonpaps 'm zo leuk vindt en 'm eigenlijk heel de tijd zit te pesten.. Wat zou er kunnen spelen dat Ollie zulk raar ziel-onder-de-arm-gedrag vertoont daar?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:35

Een van de teven toevallig loops of net loops geweest?

Neej

Re: Onrustig gedrag op visite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:40

Nope, dat had een hoop verklaard idd ;) Maar de laatste keer dat ie bij hun was is een maand geleden en toen liep ie al te onrusten, ondertussen zijn beide dames nog hier geweest voor twee daagjes en dat was helemaal niet onrustig.. Je zou zeggen dat als een van de meiden tegen loopsheid aanzit dan zou die onrust hier thuis ook geweest moeten zijn toch?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:28

:+ Ja dat zou je dan wel zeggen, alleen honden kunnen soms gek zijn.

Ik heb je post nog eens goed doorgelezen maar wat ik er uit op kan maken (mijn teef is er ook zo een) is toch een beetje verlatingsangst. Als ik dan ergens een paar keer met haar ben geweest en ze weet dat ze weer mee naar huis mag is het wel weer goed, maar owee als ik er een keer achter heb gelaten kruipt ze de volgende keer weer in me. Behalve dat gedrag negeren heb ik geen idee wat ik er aan kan doen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:48

Ik geloof niet dat t verlatingsangst is hoor.
Heeft ie misschien een rot ervaring gehad (en dat bedoel ik dan niet ten nadele van je vrienden).
Dat ie die plek associeert met iets vervelends.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:51

CarinaR, daar zat ik ook al een te denken.
Kan het niet zijn dat ie ergens heel erg van geschrokken is ofzo toen ie daar was? Of bijvoorbeeld (wat ik laatst iemand hoorde vertellen) dat er kinderen in de buurt de honden pesten ofzo als die mensen er niet zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:52

Als hij hetzelfde gedrag vertoont op twee locatie's en waarvan 1 gebeurd als de eigenaren weglopen denk je niet aan een rot ervaring.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:02

Dat Lees ik nergens hoor
3e. Zin van onder... Hij heeft t alleen daar

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:04

Misschien wel niet helemaal fit kunnen ze ook van hijgen. Ik zou er niet meteen van alles achter zoeken.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:09

CarinaR schreef:
Dat Lees ik nergens hoor
3e. Zin van onder... Hij heeft t alleen daar

En ter vergelijk, zaterdag zaten we (wederom met Ol) op visite bij andere kennissen die ook een teefje hebben. Ol was daar voor de tweede keer geloof ik en hij is de hele avond ZO lief geweest. Gewoon lekker liggen op z'n kleedje, af en toe een kroel halen.. Relaxed gedrag. (tot wij een keertje een sigaretje gingen roken en Ol moest binnen blijven hahaha, dáár werd ie, aldus de gastvrouw, een tíkje onzeker van hahaha )

En verder zegt ts dat de hond onrustig is geworden na het achterlaten van de hond.

Dus zo raar is verlatingsangst niet. Al is het wel een behoorlijk beladen woord. Als ik anouk naar de vaste oppas breng wordt ze ook nerveus en na 2 dagen trekt het pas bij. Die hond is daar koninigin en als ik thuis kom is ze weer heel zielig en vreet ze me bijna op. En ik weet heel zeker dat ze daar geen rotervaringen heeft gehad ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:10

Ja dat is maar hoe je het opvat.
Ik Lees dat stukje als ander gedrag dan het hijgen en "nerveuze" bij de andere mensen thuis.