ik heb sinds 3 weken een grasparkiet genaamd Tweety, nou stond tweety eerst op mijn slaapkamer maar daar werd hij druk omdat het te rustig was... nu staat hij in de woonkamer en gaat het echt heel goed. we zijn bezig om tweety tam te maken, hij eet nu zaadjes van mijn hand. maar als ik mijn hand steeds verder weg doe pakt hij mijn hand vast met zijn snavel. Hoe moet ik nu verder?
Geduldig zijn, keer hand in t kooitje doen, lekker kletsen tegen t vogeltje, dit kost best veel tijd allemaal nog
montiej
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-13 11:44
uit mijn hand eten als het binnen bereik is zodat hij op zijn stokje kan blijven zitten is geen probleem... Maar zodra ik mijn hand verder doe zodat hij er echt op moet zitten gaat hij hem vast pakken, niet bijten!
Los kan wel hoor. Maar doe het de eerste keren wel 's avonds. Zet dan een lampje bij de kooi zodat hij weet waar hij moet zijn en hou verder het licht in de kamer een beetje schemerdonker. Hij zal dan in de buurt van zijn kooi blijven en deze sneller herkennen als veilige plek.
Ah dankjullie wel! Tweety gaat met enorme stappen vooruit! Hij vloog vandaag al 2 keer van een afstandje op de hand van mij en mijn moeder. Ook het verplaatsen in de kooi opbde vinger gaat goed. Hij blijft zelfs liever op de vinger zitten dan dat hij op een stokje/schommel gaat haha. Van het weekend mag hij waarschijnlijk eruit. Dit doen we 's avonds en dan zullen we de tips opvolgen! Hoe zit het met een spiegel?
wat ik hoor over spiegels... is dat een spiegel bij een tamme vogel kan leiden tot enorm gefocused op zo spiegel en men zegt dat ze minder tam erdoor worden, of dit waar is tsjah...ik had veel tamme parkieten en valkparkieten en had ook een spiegeltje erin en ging altijd heel goed en waren erna altijd nog tam geweest
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 26-09-13 11:34
Geen spiegeltje geven. Die gaan ze als partner zien en voeren, waardoor ze kropontsteking kunnen krijgen en het is gewoon sneu om te zien dat ze bij gebrek aan beter een spiegel adopteren als partner. Gewoon een tweede vogeltje erbij nemen! Dat is het allerbeste! Een vogel hoort niet alleen te zitten
Ow daar hoef je niks mee te doen hoor als die er hangt , pas als hij er zich heel erg op focused zou ik gaan kijken om als hij los is een doek erover te gooien of iets
Oke. En dan had ik nog een vraagje. We beginnen elke keer met het voer op de hand binnen bereik je houden en dan steeds een stukje verder. Maar dan oakt tweety mijn hand vast. Wat betekend dit en wat moet ik eraan doen?
Als hij met ze snaveltje open naar je toe komt en dat elke keer doet met snavel open als je in de buurt komt is het dreigen,dan kom je een beetje te dichtbij naar zijn zin
een vogel pakt ook je hand om te voelen of het veilig is om op te stappen, eerst met de snavel voelen en dan opstappen mijn vogel pakt mij ook altijd eerst met zijn snavel vast, zo kan hij inschatten of het niet te ver is om op te stappen.
Oke dat wist ik niet. Het is dus niet erg. We hebben tweety nog niet los gedaan want hij was die dag heel druk en wou niet op de hand komen. Hopen dat het snel kan!
Dat hij druk is komt omdat hij zijn energie niet kwijt kan. Daarom is het juist zo goed hem los te laten. Het is niet gezond voor een vogel om niet dagelijks te kunnen vliegen