4 weken geleden kwam er roet in het eten.. ik viel van een paard en brak een ruggenwervel
heel goed rustig gehouden en maar duimen dat ik mee kon doen, de laatste week kon ik goed lopen zonder pijn dus toch definitief mee gegaan!
en wat ben ik daar blij om! het was echt geweeeeldig! dat ik ook heel de dogtrail beide dagen uit kon lopen EN we zelfs 4e van de 25 teams werden had ik nooit verwacht 
het was super gezellig en leuk!
Dag 1: we starten om 10.15 met een puzzel/route boekje in onze handen vanuit Grolloo, de eerste opdracht lijkt makkelijk.. een pagina vol met foto s en de beschrijving luidt dat een paard rare sprongen maakt.. een schaakspel dus, je start in het midden en van daaruit tel je de sprongen die in een schaakspel voor kunnen komen om bij de volgende foto te komen. het zijn maar kleine stukjes van een huis/paal/boom etc dus goed kijken. maar deze hebben we vrij snel gevonden en na ong 10 minuten lopen komen we bij een bordje waar de volgende opdracht op staat.. route 2.. op de pagina staat het liedje van berend botje door elkaar gehusseld en staan er een aantal noten verkeerd om, zet het liedje in de juiste volgorde en de noten wijzen de weg.. 1x iets verkeerd gelopen en toen werd het duidelijk, bij elke situatie (dus kruising, pad, t splitsing etc) moest je de keuze maken dus het liedje erbij en kijken in welke richting de noten stonden.. zuid oost dus pad naar rechts
de eerste stop komt er aan, daar word afgeklokt dus als je wat wil eten drinken kan dat daar zonder tijd te verliezen. bij deze stop moeten we een opdracht doen.. vleesbotten zijn begraven en zorg dat je hond deze opspeurt.. een makkie dachten wij met allen zeer ervaren speur honden.. nou dat was toch even een vieze tegenvaller haha GEEN vleesbot gevonden, het was druk er om heen en honden hadden 1 minuut de tijd
jammer maar helaas. we kregen een puzzel voor de volgende opdracht om onze graden te bepalen, deze leek helemaal te kloppen we kregen nog een pvc buisje en een papiertje met alleen maar letters mee.. wat we daar mee moesten werd ons niet verteld. op naar het volgende bordje.. die kwamen we tegen voor een heel lange brug over een prachtig gebied. hierop stonden nog wat subtiele aanwijzingen.. bij de volgende situatie leek er iets niet te kloppen.. ons kompas wees ons op 170 graden maar er stond op de aanwijzing dat daar 30 passen tussen zaten en dat klopte eigenlijk nergens.. uiteindelijk toch maar iets geprobeerd en er uit gekomeneen kleine aanwijzing dat we goed liepen yes!
bij de volgende opdracht kwam ons pvc buisje met letters van pas. de opdracht:

Uploaded with ImageShack.us
na even nadenken kwamen we er achter dat we het papiertje er omheen moesten rollen en dan dus 1x heen 1x weer moesten lezen en daar kon je dan ga hier links van maken dus op de volgende situatie die we tegen kwamen naar links
op naar de volgende post! daar aankomend werden we weer warm onthaald, de opdracht luidde apporteer zo veel mogelijk ballen, heel makkelijk denk je
maar er lagen dus ong 50 ballen van verschillende grotes stil voor de hond z n neus. we zette Reisha in een mechelse herder teef van 12 jaar en zij bracht ons 140 punten! een super score! er werd ons gezegd waar het volgende briefje aan de boom hing en daar hing onze volgende opdracht.. de zintuigen route

Uploaded with ImageShack.us
zoekend naar de liefde van de schotten vervolgde wij onze route.. een flesje met wat wiskey er in hing aan de boom naar rechts.. na wat meer aanwijzingen kwamen we op het pad van de geur een uien walm kwam ons tegemoet haha we zaten dus nog hartstikke goed.
aangekomen bij de oogjes route waar bij stond dat we de ogen moesten volgen en er soms een oud bekende om de hoek komt "piepen" de eerste splitsing kwam er aan en na enig zoekwerk zagen we een oogje (formaat punaise) in de boom dus die gevolgd.. een aardappel in de boom (pieper) en de laatste was een piep geluid om ons naar de post te loodsen maar dat had niet gehoeven want aan de blaffende honden van andere teams hadden we dat ook wel gevonden

bij deze post stond nl een behendigheidsparcourtje, deze opdracht zou ik doen met Jolie (beauceron) op 1 foutje bij de paaltjes na ging ze super goed
de uitslag werd weer opgeschreven en na een broodje gingen we verder op de pieper route 
edit ik ga zo verder, moet even op een andere computer haha