2 zusjes waarvan er 1 moet afvallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melcior

2 zusjes waarvan er 1 moet afvallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 11:18

Hoi

Ik zou graag wat tips hebben ik heb 2 zusjes allebei gesteriliseerd maar bij 1 poes is dat omgeslagen in een flinke hangbuik en overgewicht terwijl haar zusje er goed uitziet...
Ze krijgen purina one sterilcat gemengd met sensitive i.v.m voorheen nog wel eens kotsen na het eten van brokjes ze doen het goed op deze brok maarja nu moet er dus 1 afvallen en de andere niet.. graag hoor ik van jullie wat tips hoe ik dit het beste kan aanpakken... ow ja het voer ze krijgen 1x per dag een bak brokken zodat ze (op advies van de da) de hele dag door klein hapjes kunnen eten er is altijd vers water en heel af en toe 1x in de week krijgen ze vlees van gourmet perle.. ik heb ook een laserlampje waar ze helemaal lijp van wordt... maarja ik moet met haar ook weer voorzichtig doen i.v.m patella luxatie.. het zijn trouwens wel binnenkatten!! hoop dat jullie tips voor me hebben

dierenfan

Re: 2 zusjes waarvan er 1 moet afvallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:42

geen voer meer geven uit het voerbakje maar schaf speelgoed aan waar ze mee moeten spelen om het voer eruit te krijgen (www.zooplus.nl heeft een betaalbaar assortiment) dan moeten ze meer werken voor hun eten dus krijgen ze meer beweging en omdat ze niet achter elkaar door eten vult het sneller. Qua voeding verder lekker zo houden!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:46

3x per dag kleine porties geven aan ieder apart.

Dat werkte bij mij het beste. Ik had ook 1 kat die moest afvallen en die bleek achteraf ook 2x zo snel klaar te zijn met eten... tja... en dan kan je natuurlijk de brokjes van de anderen ook snel opeten!! :Y) :')

Dus nu krijgen ze 's ochtends, 's middags en 's avonds hun portie (gedeeld door 3 dan natuurlijk)
en bij mij vinden ze speeltjes met kattenkruid er in errug leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:49

melcior schreef:
Hoi

Ik zou graag wat tips hebben ik heb 2 zusjes allebei gesteriliseerd maar bij 1 poes is dat omgeslagen in een flinke hangbuik en overgewicht terwijl haar zusje er goed uitziet...
Ze krijgen purina one sterilcat gemengd met sensitive i.v.m voorheen nog wel eens kotsen na het eten van brokjes ze doen het goed op deze brok.

Misschien heeft er eentje bulimia en de andere anorexia? :+ Toch maar eens naar de kattenpsycholoog mee.

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:41

Maar ze moeten toch eigenlijk brok hebben zonder granen erin? Maar in aardig wat voer zie ik toch tarwe enzv naar boven komen.. wat is een goede brok zonder de granen??

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:17

Orijen(maar vinden die van mij niet lekker)
Acana,tast of the wild,Porta 21,Applaws.
Zooplus heeft een ruime keuze.