Moet deze kat nog wennen aan zn nieuwe huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

araber

Moet deze kat nog wennen aan zn nieuwe huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 08:26

afgelopen dinsdag hebben wij onze kat opgehaald. Een 7 maand oude poes bengaal x pers. Mijn huistuin en keukenkatten waren altijd lekker makkelijk maar bij deze toch twijfels. Ze heeft de eerste dagen alleen maar geslapen. Ze moest weg omdat ze niet tegen de drukte kon van het kind wat daar rond liep. Snap ik die sleepte de katten ongeveer aan de staat door de gang. De noorse boskat die ze hadden vond dat wel prima en als die er klaar mee was krapte die. Deze niet deze steekt geen poot uit en lag alleen maar onder de bank ongeveer. Hierdoor is ze heel erg schuw. Ze is 2x heel erg bang geweest in de dagen dat we haar hebben en begon ze helemaal te trillen. Dit in een situatie dat ze weg kon ze lag op de vensterbank en wij alleen naast dr stonden. Nu heeft ze dus sinds dindag alleenmaar geslapen en kan je haar goed kribbelen en dat vind ze heerlijk en vraag dan ook om aandacht.
Gisteren begon ze heel erg te miauwen en een beetje doelloos rond te lopen.
Vanmorgen weer en liet ze zich niet meer aanhalen. Ze is zo wie zo heel schuw maar het lijkt net met dat miauwen of er wat is, of ze wat heeft of eenzaam misschien omdat ze nu alleen is of moet ze gewoon nog wennen? jullie enig idee?? 5 dagen is natuurlijk erg kort maar om nou direct naar een da te rennen vind ik ook zoiets ze oogt gezond verder eet en drinkt goed.
wij hebben op dit moment maar 1 kat.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:29

5 dagen is niks. dat arme beest heeft gewoon tijd nodig om te wennen. voor een kat is een nieuw huis best wel traumatisch.
lekker met rust laten, ze komt vanzelf wel.

Boheme

Re: Moet deze kat nog wennen aan zn nieuwe huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:33

Ik heb altijd geleerd dat je een dier ongeveer een maand de tijd moet geven om te wennen aan een nieuwe situatie.
Dus die 5 dagen vind ik erg kort.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:36

Onze kat hebben we nu denk ik een half jaar (18 jarige asielkat) en die begint nu pas bij een persoon op schoot te kruipen. En is verder nog steeds heel angstig als er vreemde zijn, dus inderdaad 5 dagen is nog super kort. Geef haar lekker de tijd om te wennen.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:37

O niks aan het handje, die moet gewoon even wennen. Ze moet even wennen dat er niet meer zo met haar gesleurd word. Niet elke kat voet zich meteen thuis, er hangen nieuwe en vreemde geuren en die moet ze zich eigen maken.
Ik heb een kat die kon je overal mee naar toe nemen, die voelde zich overal thuis. Ik woon op mezelf in Leeuwarden en de eerste 6 weken dat ik haar had ben ik in Leeuwarden gebleven en haar aan de reismand laten wennen en soms een stukje met de trein. De eerste keer dat ze meeging naar mijn ouders liep ze de woonkamer in alsof ze de baas was, niks geen angst. En zo brengen we met regelmaat een bezoekje aan mijn ouders. Als ik nu de reismand pak kruipt ze er zelf al in.

Maar dit is het karakter van de kat, geen enkele kat is hetzelfde en heeft weer andere eisen en aandacht nodig

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 09:32

goede te horen ik weet dat 5 dagen idd kort is maar je wil ook nieti dat het beesje eenzaam is

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:37

Wij willen vaak te snel, het gedrag van t katje is er niet in 5 dagen in geslopen en duurt waarschijnlijk dus ook wel wat langer om geheel tot rust te komen, geef m de rust inderdaad , vertrouwen opbouwen en komt vast goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:40

Laat de kat alles op zijn tempo doen, geef hem de ruimte, of geef hem desnoods een eigen ruimte waar hij zich eerst veilig voelt en zich terug kan trekken of juist op onderzoek uit kan gaan wanneer hij wilt.
Mijn ex-cattery kater was geen huiskamer gewend, die heeft er 2 weken over gedaan om uit zn eigen ruimte te komen.

lliisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:44

Mijn asielpoes was na een half jaar pas beetje gewend. Pas na drie jaar en ander huis werd vond ze eindelijk meer rust.