Betaalbare dieren urnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Betaalbare dieren urnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 23:30

Hoi,

Ik vroeg mij af... Zijn er mooie urnen te koop voor dieren, die dan ook nog een beetje betaalbaar zijn?

Alvast bedankt!

Celiien

Re: Betaalbare dieren urnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:37

Ik heb was toen 80,- kwijt voor de urn en iets van 120.- voor de ashanger(echt zilver incl ketting). Dit vind ik persoonlijk niet duur, bedoel je kan hem/haar moeilijk in een potje jam bewaren :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:55

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:11

je kan gewoon googlen op dierenurnen,je kan echt voor weinig iets moois kopen,al ligt het er wel aan hoeveel as je hebt ( groot/klein dier)

ik heb laatst 2 honden laten cemeren en de urnen waren 45 euro,vond dat wel een mooie prijs..

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:31

Was €35,- kwijt voor urn
Gewoon bij de dieren crematorium hebben ze hele mooie urnen en andere dingen om as in te bewaren

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:30

Eigelijk nooit bij stil gestaan dat er mensen zijn die hun overleden huisdieren op de schoorsteenmantel willen hebben staan. Natuurlijk een logisch gevolg van het bestaan van dierencrematoria (hoewel ik dacht dat de oven daar gelijktijdig meerdere dieren cremeert).
Enfin, hier begraven we alles.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 20:15

Normaal begraven wij onze dieren ook, maar ik heb moeite met het idee dat de poes straks niet meer bij ons in huis is.. Poes is even oud als mij en is hier gekomen toen ze 1 was, ik kan me dus niet anders herinneren dan dat zij er is.

En nou is het morgen zeer waarschijnlijk afgelopen... Ik heb er wel wat twijfels over, maar als ik nu besluit het niet te doen... Ik kan haar moeilijk opgraven en alsnog laten cremeren als ik spijt krijg.. :\

Heb ondertussen wat leuke urnen gevonden en ook nog iets gezien op internet wat ik een erg mooi idee vind :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 20:19

Kuggur schreef:
(hoewel ik dacht dat de oven daar gelijktijdig meerdere dieren cremeert)

Doen ze ook :j Je kunt kiezen. Je dier laten cremeren met meerdere tegelijk, dat kost minder, je krijgt de as niet terug en alles word uitgestrooid. Maar je kunt er ook voor kiezen je dier individueel te laten cremeren en dan kun je de as laten uitstrooien door het crematorium, of zelf, maar je kunt ook de as terugkrijgen in een urn :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:41

hier heb ik tot nog toe ook alles begraven,maar....er dit jaar overleden er 2 honden welke ik echt niet onder de grond kon stoppen,deze heb ik laten cremeren en staan hier in een urn...ben daar heel blij mee.

had het niet anders willen doen...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:47

Ik ga helemaal met kimmie261 mee, anderhalf jaar geleden mijn oude hondje in laten slapen, en ook apart laten cremeren. Nu in een mooi urntje toch nog een beetje bij me in huis. En ik heb van mijn man een mooi gouden hangertje gekregen waar wat as van haar in zit.
De poezen worden allemaal op een mooi plekje op het erf begraven met een gedenkteken erbij, maar de honden kan ik dus echt niet begraven.. (Maar ik snap dat dát weer voor iedereen anders kan zijn)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:04

Ik had t ook hoor.. Met mijn kat die ik 14 jaar is geworden.. Afgelopen april in moeten laten slapen, ik was 6 toen ik hem kreeg. Beest heeft me door zoveel heen geholpen en krijg nog (weer) tranen in me ogen als ik aan hem denk. Was er eerst altijd fel op tegen, wilde dat niet in m'n huis etc, maar nu die in de ashanger zit en in de urn heb ik wel weer een beetje m'n rust gevonden zeg maar. Heel raar eigenlijk maar t voelt zoo goed.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:07

Onze hond hebben we afgelopen juli in laten slapen, daarna individueel laten cremeren. Het was allemaal erg mooi geregeld, en bij het crematorium hadden ze erg veel keus aan urnen, standaard zit er een bamboe askoker bij. Een deel hebben we daarin laten doen zodat we dit kunnen uitstrooien. Het andere deel zit in een hartvormige, soort bronzen urn met voetstappen. Ik had hem al op internet gezien en hoopte dat ze hem bij het crematorium zouden hebben, wat dus het geval was en zelfs goedkoper dan op internet. Evengoed nog 100 euro, maar ik ben er erg blij mee! Ik heb trouwens ook een mooi idee gezien op fb, de as is een stevige zak in een knuffeldier, dan heb je toch nog iets knuffelbaars...

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:00

Woon in een huur huis dus begraven is geen optie
Hier worden mijn dieren individuele gecremeerd
Ik breng ze zelf na de crematorium waar een kamer is om nog afscheid van ze te nemen
Kan een urn uitzoeken of wat ik wil
De volgende dag kan ik hem al weer ophalen

Heb boven een hobbykamer daar heb ik een plank waar ondertussen 3 urnen staan
Twee honden en sinds een paar maanden mijn kat van 21 jaar
Heb er een soort van altaar van gemaakt, met foto's van ze enz.