Konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Youri2

Konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:33

Ik heb een konijn en zou er graag nog 1 willen alleen me ouders willen dat niet hoe kan ik ze overhalen

JamieC

Re: Konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:37

Een konijn alleen raakt op den duur vaak chagrijnig en grommerig, het zijn tenslotte groepsdieren. Samen kunnen ze elkaar wassen en samen slapen en spelen. Dat handje biks extra zijn de kosten niet, en als je daarmee een dier gelukkig kan maken...
Je mag altijd pb-en voor meer info, evt heb ik ook een paar leuke konijntjes zitten ;)

Youri2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:39

Ja maar hoe haal ik me ouders over

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:39

Ze overhalen door te vertellen dat konijnen groepsdieren zijn en niet gelukkig zijn in hun eentje, ookal lijkt dat misschien wel zo.

Laat ze foto's zien van konijntjes die samen liggen en elkaar wassen?

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:40

Heb je je ouders al eens gezegd wat JamieC zei? Misschien dat dat ze overhaalt? :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:42

Een keer je ouders meeslepen naar een konijnenopvang om te kijken, rond deze tijd zijn er ook wel eens open dagen waar je zo naartoe kunt gaan, maar vaak kan je er ook wel terecht op normale dagen. Je zou dan gewoon eens rond kunnen kijken en met de vrijwilligers kunnen praten, misschien gaan je ouders dan ook wel met andere ogen naar konijnen kijken.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:44

Dat weet jij zelf denk ik het beste want wij kennen jouw ouders niet en weten dus ook niet hoe jouw ouders op dingen reageren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:10

Dit gaat niet over een paardrijden maar een konijn daarom verplaats ik het topic naar BB.
HAW => BB

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:48

In elk geval niet doordrammen, want dan maak je het erger. Ik zou het gewoon zo nu en dan eens wat vertellen over die leuke konijntjes en dat je een schattig plaatje hebt gezien op internet en die laat je steeds zien.. Of filmpjes van spelende konijnen. Ik heb hier nooit om hoeven vragen bij mijn ouders, maar ik merkte wel dat mijn ouders zagen dat twee konijnen veel beter was dan één konijn. Ze zagen dat mijn konijnen veel actiever waren en echt veel met elkaar bezig waren.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:57

Ik heb 2 Vlaamse reuzen die spelen de hele dag met elkaar. Zitten achter elkaar aan te vangen of liggen heerlijk samen te zonnen. Ik heb vroeger ook wel konijnen appart gehad en die waren ook veel minder actief. Een gelukkig konijn is buiten dat het voor hemzelf veel beter is om ook veel leuker om naar te kijken. Als je groepsdieren houdt hetzij een paard, hond of in dit geval een konijn veel beter voor het dier om er minimaal 2 van te houden.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:04

Laten zien dat enorm veel in het asiel zitten. We zeggen dat het beter is voor het konijn. Ik weet een heel goed asiel in zwolle. Pb me als je meer wilt weten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:51

Omdat TS nog geen toegang heeft tot de kudde en dus niet in dit topic kan reageren, plaats ik hier een slotje.