zwerf kat..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marith666

zwerf kat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 15:12

hoi,
ik moet dit even aan jullie kwijt, misschien dat jullie kunnen helpen. wij hebben een tuinhuisje in Almere. heel leuk en gezellig. maar sinds een jaar komt er steeds een wilde kat langs. om eten te vragen. hij is heel lief en je mag hem gewoon aaien. hij is heel mager, en zijn haren zijn warrig. hij beschouwd ons al zijn baasje, en als we een weekend niet zijn geweest is hij altijd beledigd. tot nu toe ging het net goed. maar nu de winter eraan komt.... als we er 1 week niet meer zijn is hij al in de war! wij wonen zelf in Diemen, dus de hele tijd heen en weer rijden is ook geen optie. mijn moeder ik en mijn zus wilden hem mee naar huis nemen want het was zo zielig.. maar mijn vader zegt NEE. hij gaat het niet redden in de winter.. naar het asiel brengen is ook zo zielig, want het is een echte buitenkat. het is een onbesneden kater. elke keer als we weer naar huis gaan, loopt hij ons achterna met zijn miauw.. wat moeten we doen? hoe halen we mijn vader over, want dit gaat zo niet langer..

maartje

ps: dit staat vol spelfouten excuses ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:16

Dit topic hoort op een ander subforum, misschien kun je even TeMmen zodat een mod het kan verplaatsen.

En je vader heeft gelijk. Die kat is niet van jullie dus je mag hem niet meenemen. Als hij aan mensen gewend is is er dikke kans dat hij een baasje heeft. Je kunt proberen dit baasje op te sporen. En anders hem toch naar het asiel brengen, daar kijken ze of hij gechipt en geregistreerd is en dan kunnen ze contact opnemen met de eigenaar.

Martine

Re: zwerf kat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:16

TAO -> BB

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:27

Wat is zielig: Mager en koud de winter in, of gevoed en onderdak, en niet naar buiten?
Katten kunnen veel hebben hoor, maar in dit geval: inladen, naar het asiel, checken op chip.. En warm voor de winter en wie weet al herplaatst mocht er geen eigenaar zijn (al dan niet via zwerfkattenproject).
Zeker als ie zo aanhankelijk is zou ik gewoon het asiel eens bellen daar en in overleg gaan :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:55

Dat hij mager is en zijn vacht slecht is, zegt niet dat hij geen baas heeft? Het kan ook gewoon een oudje zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:06

Foto?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:10

Als hij zeker weten een zwerfkat is naar het asiel.
Beter dat hij binnen zit dan dat hij sterft van de kou.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:40

Ik heb de kat op de foto gezien(kreeg ik via PB). Misschien is het een wat oudere foto maar ik vond hem erg meevallen. Niet de zwervers die ik bij mijn werk op de dierenambulance wel eens zie. Wel erg gerafelde oren wat kan duiden op vechtpartijen in het verleden. Huiskatten hebben meestal gave oren

Je zou de kat een bandje om kunnen doen (doen we op het werk ook) en daarop zetten of de (eventuele) eigenaar jou wil bellen.
De kat vangen een chipcontrole laten doen bij de DA, deze kan ook wel een aardige inschatting maken wat leeftijd betreft) en een oproepje op amivedi.nl plaatsen.

Als je met 3 weken nergens ractie op hebt gehad zou ik hem lekker in huis nemen + ballen eraf natuurlijk. ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:35

Ik zou m als je m in huis gaat nemen wel even een snaptest voor FIV en FELV laten afnemen bij de dierenarts. Zeker een open kater die zo gehavend is kan door het vechten/dekken wel een ziekte onder de leden hebben. Als je nog meer katten in huis hebt is het dan niet zo slim om hem erbij te zetten.