Petsafe omheining voor de kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Petsafe omheining voor de kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:29

Net onze 12 jaar oude kat van de oprit afgeplukt...
Ze kwam vrij weinig buiten en vrijwel nooit op de weg, maar toch lijkt het haar fataal te zijn geworden. We hebben niks horen remmen of iemand die maar aangebeld heeft. Tot iemand die met de hond voorbij liep aanbelde en vroeg of wij een schildpad katje hadden. Het was al te laat.. nog wel helemaal slap en vrijwel niks aan haar te zien. Het dringt nog niet tot mij door... ik denk dat ik morgen nog om mij heen zal kijken van waarom lig je niet bij me onder de deken?

Ik heb altijd gezegd bij ons komt de ondergrondse Petsafe omheining om het huis (wij gaan aan een 80km weg wonen).

Maar nu hebben mijn ouders toch eindelijk oren naar Petsafe omheining.. Okay, in 11 jaar tijd is er geen kat meer aangereden sinds de 30km zone. Onze Bengel was eerder aangereden en had een pin in de poot (op 9 maanden leeftijd). En onze andere kat is nooit aangereden. We wonen aan het eind van de 30km zone.

Nu mag ik mij dus wat eerder verdiepen in de Petsafe draadloze omheining, want mijn moeder ziet er nu toch wat in mits alles werkt met katten.

Om een lang verhaal kort te maken, excuses hiervoor het is allemaal zo onwerkelijk.
Mijn vraag is zijn hier mensen die ervaring hebben met Petsafe draadloze omheining.
En hebben dit volwassen katten aangeleerd en op welke manier?

Faniek

Re: Petsafe omheining voor de kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:28

Helemaal niemand ervaring met deze manier van omheinen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:44

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:53

Bedankt Mioux.
Het topic had ik zelf toevallig ook gevonden, maar bij alle negatieve ervaringen staat er niks van mensen die het daadwerkelijk de kat hebben aangeleerd. Wat ik weet is dat je wel 2 - 3 weken moet trainen met een kat en niet zomaar hops los laten en red je er mee. Dat werkt natuurlijk bij geen enkel dier en dan krijg je net als een kennis met de hond heeft gedaan dat hij er niks van snapt.

Ik heb dus nog helemaal geen negatieve verhalen gehoord met erbij dat ze er mee trainden. Wel diverse positieve ervaringen van mensen die ook echt de training hebben gedaan.

Ik vraag me dan ook af of die mensen die negatief zijn ook getraind hebben, want dat lees je nergens.
Ook ben ik benieuwd of het een nieuwe volwassen kat is aan te leren ivm een kat uit het asiel halen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:56

Hier geen ervaring met deze omheining maar ik wil je wel even sterkte met je verlies wensen, wat vreselijk verdrietig....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 11:49

Dank je wel Gulpje..

Inmiddels helaas nog steeds geen ervaringen rijker met dit systeem. Juist met de petitie en zwerfkatten hoop ik dat er nu wat mensen hier actief zijn die er wel ervaring mee hebben.
We hebben inmiddels bij het asiel een kitten gereserveerd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:27

inmiddels pb beantwoord ;)

Hier hele goede ervaringen met 1 kat (woon ook aan drukke 80 km weg) dan nog maar maar totaal geen stress en ze vangt nog steeds muizen en vogels alleen dit alles op eigen terrein.