Drachtige hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Drachtige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 10:05

Hallo,

Ik heb een oppas hond van 2 (volgens mij, ze kan ook al 3 zijn), ze heet Lady. In de zomervakantie is Lady gedekt. Ze is uitgerekend tussen 10 en 17 oktober.
Aangezien ze nog zo jong is, heeft ze heel veel energie. Nu is mijn vraag: Is het eigenlijk wel goed voor haar om veel te rennen?

Groetjes, Karla

dierenfan

Re: Drachtige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:24

dat moet de eigenaar je wel kunnen vertellen...........

beweging is goed maar niet overmatig geven en goed de hond in de gaten houden. Genoeg is genoeg en het zal steeds sneller genoeg zijn. Juist een goede conditie geeft dat de teef makkelijker door de vaak zware bevalling en daarna de zoogtijd heen komt. Dit vergt namelijk veel van een teef en dat geeft niet dat is natuurlijk maar het is wel heel goed dat de teef dus in optimale conditie is voordat ze bevalt (en zeker al voordat ze drachtig wordt natuurlijk)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 18:56

Ze word heel veel getraind. Het is een jachthond, het is dus de bedoeling dat ze misschien zelf wel volgend jaar mee naar Duitsland gaat voor de jacht. Ze is idd wel erg snel moe. Ik had ongeveer 50-100 meter gelopen en ze was redelijk moe, maar daar zit gelukkig een bankje dus konden we even lekker uitrusten :D