Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
saskiaojan schreef:Klinkt alsof hij zijn vriendjes mist als hij bij jou is... kan hij niet bij je ouders blijven of kun je zijn vriendjes niet meenemen in het weekend naar jou huis?
Sweetgirl1 schreef:en een maatje uit een asiel of iets is dat geen optie?
ze lopen er dus nu met 3, maar mijn hondje loopt eigenlijk altijd los. moonsparkle schreef:Zoals te lezen heb ik het echt alleen zijn weer heel langzaam opgebouwd, maar toen hij doordeweeks weer vier dagen naar mijn ouders moest en toen weer hier kwam was het dus weer helemaal terug. Beweging is volgens mij geen probleem. Hij gaat 3 tot 4 keer per dag uit. 3 tot 4 keer per week mee naar het bos of strand. Daarbij gaan we vaak naar evenementen of trainen we behendigheid. Hij kent heel veel trucjes en leer hem steeds weer bij. Ook doen we regelmatig zoekspelletjes of gaan we een stukje hardlopen.
anneliesdj schreef:moonsparkle schreef:Zoals te lezen heb ik het echt alleen zijn weer heel langzaam opgebouwd, maar toen hij doordeweeks weer vier dagen naar mijn ouders moest en toen weer hier kwam was het dus weer helemaal terug. Beweging is volgens mij geen probleem. Hij gaat 3 tot 4 keer per dag uit. 3 tot 4 keer per week mee naar het bos of strand. Daarbij gaan we vaak naar evenementen of trainen we behendigheid. Hij kent heel veel trucjes en leer hem steeds weer bij. Ook doen we regelmatig zoekspelletjes of gaan we een stukje hardlopen.
Vaak, veel?
Hij is alleen op vrijdag, zaterdag en zondag bij jou, zo heel vaak en veel kan het dan niet zijn toch? Of ga jij elke dag met hem naar het bos?
Heb je ook geoefend met alleen zijn terwijl jij wel in huis was? Dus uit het zicht gaan met de deur open, uit het zicht met de deur dicht, jij in de kamer hij in de gang, jij boven hij beneden, dat soort dingen? Dat hij je wel kan horen maar niet kan zien? Hoe reageert hij dan?
naar andere locaties. Als hij bij mij is gaan we eigenlijk ook altijd minstens 2 keer met de auto naar een andere locatie. Moe maken helpt helaas net zoveel als een kluif. Maar ik ga zeker eens kijken/overwegen of het was is als ik 1 van de andere 2 honden meeneem. Ik ben alleen bang dat hij die andere hond ook weer zou moeten wennen aan een ander huis dus dat ze het dan misschien samen gaan doen? Ik probeer mn hondje in het weekend ook echt zoveel mogelijk mee te nemen. Gelukkig is hij verder heel erg makkelijk en gaat hij dus ook gewoon mee op visite.
anneliesdj schreef:Hij ziet het dus aankomen als je weggaat, daar moet je wat aan doen.
Dus heel vaak doen alsof je weggaat, met jas en schoenen aan in huis lopen enz. Gewoon negeren als hij erop reageert of leg hem op zijn plek.
En stap vooral eens stiekem (via de achterdeur) naar buiten zonder dat hij het merkt, wacht 10 minuten buiten en kom binnen waar je zeker weet dat hij het merkt zodat hij je dus thuis ziet komen terwijl hij heemaal niet wist dat je weg was. Niet begroeten als hij druk is, doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat jij thuis komt en weg gaat.
Doorbreek je patroon