Kitten likt extreem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marina_Shana

Kitten likt extreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 16:56

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een poosje een kitten erbij. Hij is op 17 juni geboren en met 8 weken bij mij thuis gekomen. Zijn naam is Cilla (siela).
We hebben nog een kater van 2 jaar oud en is gecastreerd, hij heet Gizmo.

Nu mijn vraag: Als de kitten op schoot ligt, moet en zal hij je arm aflebberen. Niet zomaar een paar likjes, je hele arm is gelijk nat. Hij duwt dan ook z'n kop een paar keer flink tegen je aan. Bij het likken doet hij ook heel erg spinnen. Vervolgens duwt hij z'n kop tussen je arm en je buik in en valt in diepe slaap. Soms doet hij ook wel aan mijn neus likken maar dat doet ie niet zo erg. Is dit een vorm van liefkozen of wassen? Ik heb namelijk nog nooit een kat gehad die dat doet.

En dan nog een vraag: Cilla laat Gizmo geen seconde met rust! Eerst vond Gizmo het wel leuk dat hij er een vriendje bij heeft. Maar nu begint hij het vervelend te vinden. Cilla springt steeds op z'n kop en gaat in z'n oren bijten enzo. Mijn vriend wil dan ingrijpen, maar ik zeg eigenlijk steeds dat hij het moet laten gaan en dat Gizmo het dan vanzelf een keer goed zat is en flik uithaalt. Gizmo is een beetje een hele erge goedzak. Wat kan ik het beste doen dat Cilla hem wat meer met rust laat?

Bedankt als jullie alles gelezen hebben.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:14

Een van mijn katten lebbert ook elk stukje huid af waar hij bij kan. Blijkbaar vinden ze je dan lief :) Als jij geen bodylotion oid hebt gebruikt, is er niets aan het handje.

Je kan met Cilla spelen met een balletje of muisje, zodat hij z'n energie kwijt kan daarop.
Als ze het hier te bont maken met elkaar, geef ik een schreeuw (lief doen!!) en dan houden ze op. Vergt wel wat training en een aantal keer de katten uit elkaar halen.

rommulus

Re: Kitten likt extreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:18

Hier ook een volwassen poes die met regelmaat eens een wasbeurtje geeft en kopjes ed.
Is dus redelijk normaal ;)

Het spelen zou ik idd ook op trainen dat als het teveel word je ze kan stoppen op stem commando.
Maar ik zou pas in grijpen als je het idee hebt dat de goedzak er echt onder begint te lijden.
Het beste is voor zo'n jong katje om grenzen te leren van een volwassen dier.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:23

Onze kater doet dat ook als je hem aait! Nu weet ik dus wat het is, ik dacht dat hij gewoon raar was :')

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:13

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:18

logisch dat hij dit doet. Hij is veel te vroeg weg gehaald bij zijn moeder (en broers/zussen) nog gewoon niet klaar om de grote wereld in te gaan. Heeft zijn moeder nog nodig om lekker aan die tiet rustig te worden en te gaan slapen en broers en zussen nodig om gedrag van te leren en gek mee te doen en samen op onderzoek uit te gaan. Dit alles is hem nu te vroeg ontnomen en dus moet jou arm het ontgelden om te maken dat hij rustig kan worden voordat hij in slaap valt (ze kunnen dat ook vaak doen op hun mandje of een handdoek o.i.d.) en jou kater moet zijn broers/zussen vervangen. Gezien hij nog ontzettend veel behoefte heeft aan die steun zal hij dus jou kater ook niet met rust laten dat is in alles zijn voorbeeld.

Slimme actie dus...................... inmiddels is er zoveel over te doen en zoveel campagne over gemaakt .Snap gewoon niet dat mensen zich niet in houden en die kittens 12 t/m 16 weken bij hun moeder en nestgenoten laten. Dit zal wel weer reacties geven en het zoveelste zielige verhaal dat hij echt weg moest omdat het te druk werd en te bewerkelijk en ze hem wilden dumpen of inslapen of wat dan ook maar mensen moeten gewoon maar eens beseffen waar ze aan beginnen als ze hun kat jongen laten krijgen!!!!!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:58

Dierenfan, ik vind niet dat je op zo'n manier mag oordelen, je weet hun achtergrond verhaal niet eens. En dat je alles over één kam scheert is ook wel jammer.
Kijk het is leuk dat je de oorzaak (WAARSCHIJNLIJK) weet, maar dan hoef je nog niet zo negatief te doen. De TS doet haar best voor de kitten en er zal vast wel een reden zijn waarom ze deze met 8 weken al had.
Dat je wat tegen de mensen hebt die het verkopen prima, maar 'het zal vast wel weer het zoveelste zielige verhaal zijn' is niet heel aardig.

Overigens TS:
mijn kat doet dat ook, die is inmiddels 5. Die hadden we veel te vroeg (omdat ze gedumpt waren in het bos). Maar nog steeds likt ze alles wat maar mogelijk is af.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:06

Dierenfan, kun je dan uitleggen waarom mijn kater van inmiddels 3 jaar het nog steeds doet, terwijl hij 5 maanden was toen wij hem bij de fokster (waar ook zijn moeder, broer en kittens uit een ander nest aanwezig waren) op haalden?

TS, zoals hierboven, mijn kater van 3 wast iedereen graag. Als je binnen komt en bij hem gaat staan word je eerst even gewassen. Ik kom ook gewassen uit bed :=

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:27

Mijn jonkie deed het ook heel erg (en mams is hier ook nog dus absoluut niet te vroeg weg :+ ). Ondertussen doet ze het bijna niet meer, af en toe moet mijn neus, wenkbrauw of oor even gelikt worden <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:06

Die van mij doet het ook :j
Hij was wel veel te jong bij de moeder weg, namelijk 3 weken, het was een dumpkitten.
Kwam bij mijn ouders in de opvang, werd ernstig ziek, moest gedwangvoederd worden en daarna is het begonnen. Als hij iets wil of hij zit mij na een dag werken weer krijg ik ook altijd een kusje. Op een gegeven moment was hij zo zwak en bijna uitgedroogd, hij wilde eigenlijk alleen nog water drinken als je het zelf in je mond had en hij het zo van je lippen kon likken. Hoe vies het ook klinkt dit is zijn redding geweest, o.a. daardoor leeft hij nu nog. Enige is dat hij nu dus nog steeds kusjes geeft, aan iedereen die in zijn ogen lief genoeg is :+
Afleren doe ik het niet omdat ik het zie als een liefkozing

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 16:35

Ik ben het zelf ook niet helemaal eens met dierenfan.

Alle kittens die wij in ons hele leven hebben gehad, zijn met 8 weken het nest uit gegaan. Dit is de eerste kitten die zo erg likt. Hij is ook erg druk. Mijn andere kater had ik wel met een week of 12 pas maar dit was omdat ik op vakantie ging en hem daarna pas in huis wilde. Deze is ontzettend trouw en gaat zelfs mee boodschappen doen.

De kitten komt van een boerderij. Namelijk de boerderij naast de pensionstal waar ik sta. Daar lopen ook 3 cane corso's die kittens wel een leuk speeltje/hapje vinden. Dus de beste vrouw wilde voorkomen dat de kittens de bijkeuken uit zouden glippen en zouden gaan struinen over de werf. Ze hebben namelijk ook al genoeg katten.

Voor de rest: iedereen bedankt voor het commentaar tot zover.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:22

Marina_Shana schreef:
Ik ben het zelf ook niet helemaal eens met dierenfan.

Alle kittens die wij in ons hele leven hebben gehad, zijn met 8 weken het nest uit gegaan. Dit is de eerste kitten die zo erg likt. Hij is ook erg druk. Mijn andere kater had ik wel met een week of 12 pas maar dit was omdat ik op vakantie ging en hem daarna pas in huis wilde. Deze is ontzettend trouw en gaat zelfs mee boodschappen doen.

De kitten komt van een boerderij. Namelijk de boerderij naast de pensionstal waar ik sta. Daar lopen ook 3 cane corso's die kittens wel een leuk speeltje/hapje vinden. Dus de beste vrouw wilde voorkomen dat de kittens de bijkeuken uit zouden glippen en zouden gaan struinen over de werf. Ze hebben namelijk ook al genoeg katten.

Voor de rest: iedereen bedankt voor het commentaar tot zover.

nogmaals dit is het nummer zoveel topic over dit soort gedrag en ik zal hier na niet meer reageren in dit topic maar elke keer is het hetzelfde. 9,9 van de 10 keer zijn ze te vroeg uit het nest gehaald maar dat mag niemand zeggen. En als verweer komt er steeds dit soort reacties op dat het wel moest omdat.... als die honden 8 weken lang van die kittens af kunnen blijven dan moet 12 weken ook wel lukken en als dat niet lukt waarom leeft moeder poes dan nog wel en waarom is die dan niet gewoon geholpen?? De dierenbescherming heeft daar speciale projecten voor namelijk om dit allemaal te voorkomen en hopelijk het enorme!! overschot aan katten en kittens te beperken.

Ik zie het hele dagen vanaf de andere kant. Kittens die op straat geboren en/of gedumpt zijn die allemaal bij ons in de opvang terecht komen. Vele met niesziekte de laatste weken en vrijwel ook 100% van de kittens helemaal onder de luizen. Een enkeling zeer tam en gezond (waarschijnlijk in die gevallen pas gedumpt in bewoond gebied en deze lopen in paniek naar de eerste en beste die ze aandacht wil geven). Regelmatig uitgemergeld en letterlijk doodziek vechtend voor hun leven en amper 3 maanden jong. te triest voor woorden en dat allemaal omdat mensen hun kat niet laten helpen of oh zo leuk een nestje willen maar als men ze niet weg krijgt voordat ze teveel energie gaan kosten qua verzorging en opvoeding dan dumpt men ze gewoon.

Hier wordt ik gewoon erg kwaad om. Dit wordt vele katten aan gedaan en ondertussen de kittens die dan wel begeleiding krijgen die krijgen het weer maar half want stel je voor dat dit of dat gebeurd dus maar gauw weg doen en te vroeg bij moeder weg halen. Hier is een taak van de dierenbescherming en plaatselijke dierenasiel om te helpen hier bij. Zal misschien niet overal zijn maar diverse asielen die onder naam van de dierenbescherming werken die helpen hier bij. Liefst poezen laten helpen voordat ze drachtig zijn natuurlijk maar als het nestje er is mams en kittens opvangen en zo lang mogelijk bij elkaar houden (vaak gaat het geen 12 weken bij wilde moeders omdat kittens het gedrag van hun moeder copieren. Nu zijn er in asielen vele moederpoezen en ex moeder poezen die gerust nog 1 of meerdere nestjes extra opvoeden)
Helaas weet ik ook wel dat vele asielen ze met 8 weken gescheiden dat vind ik erg jammer!

Overigens vroeger was 8 weken heel gewoon maar vele studies wijzen de laatste jaren al uit dat 8 weken veel te vroeg is. Ik kan bijv. een hele rij problemen op noemen waar wij in de opvang jaren mee te maken hebben gehad toen we de kittens vanaf 8 weken leeftijd plaatsten. Jep wij hebben dat dus ook gedaan. 3 jaar geleden werd het 10 weken en vele problemen minder. 2 jaar geleden zijn we begonnen met 12 weken leeftijd en de problemen zijn gewoon allemaal verdwenen. Inzichten kunnen dus veranderen alleen moet je zelf ook mee veranderen. ;)

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:09

@dierenfan: De moederpoes zit in de bijkeuken, deur open maar wel een hekje ervoor zodat de honden er niet in konden. De vrouw wil moederpoes ook laten helpen, maar als ze net een nestje heeft gaat dat niet, en tegen de tijd dat de kittens weg zijn, is moeders ook al weer op stap en gelijk weer drachtig. De beste vrouw is al dik een jaar bezig om de poes te laten steriliseren, maar ze is elke keer net te laat. En het feit dat die honden niks bij moederpoes doen, die poes weet al wanneer ze wel en niet naar buiten moet lopen.