Ervaringen goede papegaaien stichting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_089

Ervaringen goede papegaaien stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 08:14

Help Help Help

Mijn moeder heeft een kakatoe in haar schoot geworpen gekregen, ze heeft hem nu een paar jaar in huis gehad omdat ze het zielig vond om hem weer "op straat" te zetten.
Ze dacht dat ze het schreeuwen wel af zou leren maar helaas.
Onlangs heeft hij mij ook gebeten met een ritje spoed tot gevolg.
Hij is verder opzich best lief maar ze heeft dan toch de knoop door gehakt dat hij een plekje tussen soortgenoten verdient, dit ook omdat de vogel nog niet zo oud is.
Ze wil hem dus naar een opvang / stichting brengen waar hij ook de rest van zijn leven blijft zitten.
Verkopen of weg geven aan andere wil ze absoluut niet omdat ze niet wilt dat er met het beestje rond gehannest gaat worden, dat verdient hij niet.

Wie weet er een goede opvang / stichting met ook garantie dat hij blijft zitten en een maatje krijgt en waar we hem ook nog eens op mogen komen zoeken.

Na zelf gezocht te hebben dacht ze zelf aan papegaaien stichting in erica (drenthe) iemand hier ervaringen mee of iemand die hier meer informatie over weet te vertellen van hoe de vogels zitten etc.

Alvast bedankt voor het lezen van de tekst en de mogelijke antwoorden :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:26

Die papegaaienstichting is heel goed! Zat voorheen in de hortus in haren en wordt gerund door 2 bekenden personen in de gaaienwereld. (vooral educatie en her opvoeding) Mocht je hem daar kwijt kunnen heeft ie een blijvend plekje. Dat weet ik zeker.
Succes

Tamara_089

Re: Ervaringen goede papegaaien stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 08:28

Bedankt voor je reactie ik zal het door geven. mijn mams is namelijk erg onzeker over haar keuze en of hij wel goed terecht komt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:34

Ik heb ook goede ervaringen met hun, door mijn werk bij de dierenambulance heb ik een aantal keer contact met hun gehad, soms gewoon voor advies maar altijd erg netjes te woord gestaan er was altijd tijd voor overleg en het zijn erg aardige mensen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 14:08

Oke bedankt. Ziet er dus naar uit dat het een goede keuze is. Weet iemand toevallig hoe de vogels gehouden worden? verward onverwarmd binnen buiten ruime hokken etc

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:14

Papegaaienpark in Veldhoven opent ook binnenkort weer haar deuren, daar kan je hem waarschijnlijk ook naartoe brengen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:16

Het park gaat weer open, maar de stichting wordt geen nieuw leven ingeblazen toch? Zouden ze dan nog steeds opvangen?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:18

Amaris schreef:
Het park gaat weer open, maar de stichting wordt geen nieuw leven ingeblazen toch? Zouden ze dan nog steeds opvangen?

Dat is een goeie :+

Zodra ik de eigenaar spreek kan ik het wel navragen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 14:33

Over het park in veldhoven hebben we ook na zitten denken maar daar hebben we nogal negatieve ervaringen over gehoord. Onder andere dat de vogels erg slecht behandeld werden enzo. Ze gaan nu toch verder als ZOO..??

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:37

Ja dat klopt als ZOO veldhoven. De nieuwe eigenaar is een valkenier hier uit de regio met een goede naam, ik denk niet dat hij de vogels zal laten verwaarlozen. Hij heeft blijkbaar het ouden park helemaal opgeknapt. Verder weet ik het ook niet....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:38

Wat ontzetten goed dat er naar zo'n oplossing word gezocht voor het dier! Een papegaai is best veel waard n.l! Ik kan je niet helpen aan een goede opvang, maar groot compliment dat het zo word opgelost en het dier niet op marktplaats komt te staan!! petje af!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 15:00

aerdenhout1 schreef:
Wat ontzetten goed dat er naar zo'n oplossing word gezocht voor het dier! Een papegaai is best veel waard n.l! Ik kan je niet helpen aan een goede opvang, maar groot compliment dat het zo word opgelost en het dier niet op marktplaats komt te staan!! petje af!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bedankt! :o

Ik vind dat een dier met "een probleem" om het maar even zo uit te drukken ook een gelukkig leven verdient en niet van huis naar huis een leven vol stress hoeft te lijden.
Natuurlijk zijn er ook "goede" mensen waar hij absoluut een pracht leven te gemoed zou kunnen gaan maar vind ze maar eens, het vertrouwen op die mooie blauwe ogen en het mooie verhaal heeft waarschijnlijk al vele mensen en dieren bedonderd!!
Daarom dat wij een stichting een goede oplossing vonden. (wat natuurlijk niet weg neemt dat mp een mooie oplossing is voor dieren zonder "probleem")

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:32

Gaat of is hij al naar de papegaaienopvang? Of heb je toch voor een andere optie gekozen?

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:41

ik zou ook niet voor veldhoven gaan...maar misschien is het nu anders.
Wat voor kaketoe is het ?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:12

Ik heb de opties bij mijn moeder neer gelegd. beetje de reacties gedeeld en ze is nu aan het kijken welke optie ze gaat kiezen. Hij gaat ook pas na de winter weg omdat hij nu lekker binnen zit. Eventuele reacties ervaringen en tips zijn nog altijd welkom!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:26

Hier nog iemand met slechte ervaringen met het NOP. Dat is natuurlijk al wel een paar jaar geleden en het zal nu misschien wel anders zijn, maar de nare bijsmaak blijft toch zodra iemand het NOP noemt. Nee, ik ga er met een grote boog omheen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:57

Ik ook hoor, ik was van veel forums lid en deed heel actief mee met van alles maar inzameling voor t nop nooit gedaan. Als je weet dat je vogels moet testen op bepaalde ziektes waarom doe je dat dan niet voordat je ze samen gooit? Nee laat maar.