A.C.E. Charity, spaanse honden in nood. wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElenaJuna

A.C.E. Charity, spaanse honden in nood. wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:39

Hoi iedereen,

Het leek mij leuk om verhalen te delen met iedereen wie ook zijn hond bij A.C.E. heeft geadopteerd.

Mijn hond ;

- naam ; Juna
- geslacht ; teefje
- ras ; Ierse setter x ?
- leeftijd ; 5
- hoelang bij ons? ; 4 jaar

Juna werd geboren bij een jager en moest worden gebruikt voor de jacht maar ze was te lief en werd bij een dodingsstation gedumpt. Daar heeft A.C.E. haar gered en werd ze geadopteerd door een Belgisch stel. Maar hun gingen uit elkaar en het meisje en juna gingen weer bij haar ouders wonen maar juna maakte alles kapot en ze zeiden jij eruit of de hond eruit. Toen werd juna bij een Belgisch pleeggezin gebracht en kwam weer op de A.C.E site. Mijn moeder zag haar en belde meteen naar A.C.E. en vlak daarna haalde we haar op in België. We hebben veel werk aan haar gehad maar nu is het het liefste hondje wat je maar kan wensen!

En jullie verhaal?

http://www.ace-charity.org/
Laatst bijgewerkt door ElenaJuna op 15-09-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: A.C.E. Charity, spaanse honden in nood. wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:40

Is dit die stichting waar marktplaats vol mee staat waardoor je amper honden uit Nederland kan vinden?

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:41

Haha, ik denk het niet ik ga even kijken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:44

Ik had een podenco via spaanse honden in nood, Charlie. Hij is bij ons gekomen toen hij 9 was en heb hem in laten slapen toen hij 16 was. Een enorme lieverd, maar het zwerven en overleven zat er echt in gebakken. Zo kneep ie er vaak tussenuit om uren later, helemaal vies, weer terug te komen. Dan had ie alle vuilnisbakken in de buurt ff doorgespit. Alle verpakkingen kreeg hij open. Hij trok altijd alles overhoop. Heeft verschillende bankstellen naar de maan geholpen en ga zo maar door. Maar met een hoop werk kwam het uiteindelijk allemaal goed en het was een fantastische hond:)

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:51

Hahah, herkenbaar mijnes zit ook graag in vuilnisbakken en houd er van veel eten haha.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:31

LadyMadonna schreef:
Is dit die stichting waar marktplaats vol mee staat waardoor je amper honden uit Nederland kan vinden?

Kan er niks over vinden dus nee :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:15

Wel dus... Tik maar als zoekterm ace in
Ace Brenda, ace Annemarie, ace Yvonne....
Krijg daar een eng gevoel van eigenlijk?

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 18:45

Aha, k zie het, wss mensen die werken voor de organisatie en proberen een goed huisje te vinden voor de honden :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:25

bij tros radar een hoop nare reacties geweest en hoop gedoe over deze stichting. Hopelijk dat deze de laatste jaren positief veranderd is!

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:33

Mmm, het is wel een grootte organisatie meer dan 600 honden staan ter adoptie en brit dekkers is de ambassadeur. Maar k ben dolgelukkig met mijn hondje die ik 4 jaar geleden bij hun heb geadopteerd, ik denk dat iedereen een andere ervaring heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:36

ElenaJuna schreef:
Mmm, het is wel een grootte organisatie meer dan 600 honden staan ter adoptie en brit dekkers is de ambassadeur. Maar k ben dolgelukkig met mijn hondje die ik 4 jaar geleden bij hun heb geadopteerd, ik denk dat iedereen een andere ervaring heeft.

jep en het is zo dat negatieve verhalen de media vele malen sneller bereiken dan vele postieve verhalen. ;)

Al moet ik persoonlijk nog steeds niet denken aan een buitenlandse herplaatser maar dat ligt niet aan deze stichting maar aan het algemene karakter van de honden en hun gedrag (de uitzonderingen daar gelaten) echter dat is weer net hetzelfde als dat ik een bepaald ras geweldig vind en een ander daar niet aan moet denken ieder zijn ding.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:39

Volgens mij is het een boevenbende.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:40

Heel fijn voor jouw hond dat je hem een tweede kans hebt gegeven.

Ik vind het alleen wat dubbel: in Nl en Belgie zitten de asielen ook overvol en die honden (en alle andere dieren daar) zoeken ook een nieuw baasje. Ik zou toch eerst naar een asiel in NL (of in belgie als ik daar zou wonen) gaan om daar een hond (of ander dier) een goed tehuis te geven.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:44

De dieren is het buitenland hebben het een stuk slechter en er zitten leukere honden tussen dan hier in nederland. Vaak zijn de honden hier in nederland ook honden met ernstige gedragsproblemen, is mijn ervaring. De honden uit het buitenland zijn in mijn ervaring makkelijker.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:45

Jammer dat er zo negatief gepraat wordt over Ace Charity.
Waarom zou het een boevenbende zijn?

De hondjes worden goed verzorgd en er zijn hier in nederland contactpersonen die altijd eerst bij de thuissituatie kijken van mensen die een hondje willen adopteren voordat er groen licht gegeven wordt, beestjes komen zeker wel goed terecht en 't zijn echt niet allemaal honden met gedragsproblemen.
Er wordt elke dag met de honden gelopen, ze worden gewassen, geborsteld en goed verzorgd.
Alles wordt bijgehouden in een rapport zodat de potentiële nieuwe baasjes veel informatie over de honden hebben die beschikbaar zijn voor adoptie.
Ik ga er in mei zelf heen voor een stage van 10 weken :)

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:47

prakkie schreef:

Ik vind het alleen wat dubbel: in Nl en Belgie zitten de asielen ook overvol en die honden (en alle andere dieren daar) zoeken ook een nieuw baasje. Ik zou toch eerst naar een asiel in NL (of in belgie als ik daar zou wonen) gaan om daar een hond (of ander dier) een goed tehuis te geven.

Klopt, maar het ligt er natuurlijk aan wat voor soort hond je zoekt. Ik was gewoon een beetje aan het kijken en kwam toen op die site en toen ik haar foto's zag was het liefde op de eerste foto :') als ze in nederland had gestaan had ik er ook genomen.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:48

carr_friesje schreef:

De hondjes worden goed verzorgd en er zijn hier in nederland contactpersonen die altijd eerst bij de thuissituatie kijken van mensen die een hondje willen adopteren voordat er groen licht gegeven wordt, beestjes komen zeker wel goed terecht en 't zijn echt niet allemaal honden met gedragsproblemen.
Er wordt elke dag met de honden gelopen, ze worden gewassen, geborsteld en goed verzorgd.
Alles wordt bijgehouden in een rapport zodat de potentiële nieuwe baasjes veel informatie over de honden hebben die beschikbaar zijn voor adoptie.
Ik ga er in mei zelf heen voor een stage van 10 weken :)

Indd, hier kwam ook iemand langs, leuk van je stage!.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:49

Wij hebben ook een hond uit het asiel gehad uit NL. Ze is 16 jaar (en 4 maanden) geworden en was een geweldige hond: erg sociaal (zowel naar mensen als dieren) en super met kinderen. Dus dat is niet per definitie waar. Ik denk dat in beide gevallen er gevallen tussen zitten met gedragsproblemen.
Daarbij kan je wel zeggen dat de dieren het in NL en Belgische asielen het beter hebben, maar het is nog steeds geen thuis voor ze. Ze verdienen ook een thuis, ook al hebben ze het minder slecht dan dieren in het buitenland. Hier zijn al genoeg dieren die geen fijn baasje hebben en ik denk dat je beter eerst dat probleem kan oplossen. Maar dat is mijn mening.
Nogmaals: vind het heel fijn om te horen dat dieren uit het buitenland ook een goed thuis krijgen, maar hier zijn ook zat lieve dieren die daarop zitten te wachten.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:51

ElenaJuna schreef:
prakkie schreef:

Klopt, maar het ligt er natuurlijk aan wat voor soort hond je zoekt. Ik was gewoon een beetje aan het kijken en kwam toen op die site en toen ik haar foto's zag was het liefde op de eerste foto :') als ze in nederland had gestaan had ik er ook genomen.

Dat snap ik heel goed. Als je verliefd wordt op een hond (of welk dier dan ook) dan wordt ie het gewoon. Daarom is het ook heel fijn dat jouw hond een fijne baas heeft gevonden. Maar er zijn ook veel mensen die speciaal op zoek gaan naar een dier uit het buitenland. En daar zet ik mijn vraagtekens bij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:54

Vrijdag stond er een heel artikel over in de krant. Steeds meer dierenartsen zijn er ook op tegen.
De asiels zitten vol met honden en velen die uit het buitenland komen hebben ziektes bij zich die zich pas veel later openbaren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:55

Maar: zolang een ace nog steeds zoveel honden aan biedt, is het toch een bodemloze put? Wat is er in al die jaren verandert dankzij een ace?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:57

Denk dat als ze wat aan de hoeveelheid honden willen doen, dat ze dan in het land waar de honden vandaan komen een sterilisatie/castratie-actie (of hoe je dat wilt noemen) moeten gaan doen. Dan kan je wat aan de hoeveelheid honden doen (als is het dan nog steeds een erg moeilijke opgave, zo niet bijna onmogelijk).

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:01

Lous schreef:
Vrijdag stond er een heel artikel over in de krant. Steeds meer dierenartsen zijn er ook op tegen.
De asiels zitten vol met honden en velen die uit het buitenland komen hebben ziektes bij zich die zich pas veel later openbaren.

Klopt ook, een vriendin van mijn moeder heeft ook een hond uit spanje geadopteerd van een andere organisatie. Toen ze aankwam op schiphol waren der oogjes helemaal dicht en kon ze amper ademen enz. we dachten dat t van de kalmeringstroep kwam maar niet dus in totaal zo'n 5x naar de dierenarts geweest in 2 weken uiteindelijk spuitje gekregen na 2 weken. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad met mijn hondje en de honden op A.C.E. zien er ook goed uit.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:03

carr_friesje schreef:

Ik heb iemand gesproken (goede kennis van me) die er voor gewerkt heeft en echt van een koude kermis thuiskwam.
Daarnaast staat Flappy al vele jaren op Marktplaats. Volgens mij gewoon een "lokkertje" om te laten zien hoe goed ze zijn, meerdere ervaren mensen hebben aangeboden hem te adopteren maar dat wordt dan weer niet gedaan.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:52

Mmm, tja, iedereen een eigen ervaring. Mijn ervaring is super en mijn hondje is ook super ze heeft nog nooit wat gehad maarja andere ervaringen andere verhalen.