Goede DA omgeving Hoogeveen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goede DA omgeving Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:05

Hallo allemaal,

naar 2 a 3 slechte ervaringen met onze huidige dierenarts. Ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe dierenarts. Onze eigen DA was altijd heel goed. Maar laatste keren lijkt het bij mij hem steeds meer om het geld te gaan. Vriend van mijn moeder zit bij een andere da en hij heeft totaal 60 euro betaald voor entingen en 3 wormkuren. En wij maar liefst 120 euro. En heb het gevoel dat hij niet helemaal meer up tot date is.

Het gaat ons dus niet om dat we geld moeten betalen. Maar vind een verschil van 60 euro erg veel. En denk dat jullie daar mee eens zijn. En plus die paar nare ervaringen heb ik besloten om voor een andere te zoeken.

Dus mijn 'eisen' zijn:
- Die met liefde omgaat met mijn dieren
- Up to date zijn
- Niet zomaar een hond al willen afspuiten zonder verdere onderzoeken
- Die het niet alleen puur voor het geld doen (tuurlijk snap ik dat ze er ook aan moeten verdienen)
- Realistisch zijn

We willen ook best een stuk rijden ervoor. En het hoeft niet een hele luxe praktijk te zijn met meerdere dierenartsen.

Zelf ben ik ook al aan het googlen, maar ervaringen van anderen is altijd handig.

daantjuhhh

Re: Goede DA omgeving Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:12

Ik ging altijd naar dap zuidwolde.
Maar die vind ik ook erg duur.
Sinds vorig jaar ben ik over gestapt naar dedemsvaart.
Praktijk van Dedem.
Hier ben ik erg over te spreken.
Niet enorme luxe, maar wel een da die begaan is met je hond.
Toen ons hondje vorig jaar niet lekker was.
Overgeven en diarree, ben ik bij haar geweest.
Ze belde mij de volgende dag op (op zaterdag) om te vragen hoe het met onze hond ging.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:14

Ik ga naar Zuid Oost Drenthe.

Zit in Coevorden, Sleen en Nieuw Amsterdam.

Prima voor t paard en prima voor huisdieren! (en de rekeningen vallen ook mee! haha)

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:26

Toen ik nog in Drenthe woonde ging ik ook naar Zuidwolde alleen maar goede ervaring mee. Ik vond de prijs niet overdreven duur.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:47

Kedevr schreef:
Toen ik nog in Drenthe woonde ging ik ook naar Zuidwolde alleen maar goede ervaring mee. Ik vond de prijs niet overdreven duur.

Nou. Die is behoorlijk hoog geworden.
Voor het castreren van onze hond zat 40 euro verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:51

Zuidwolde is idd erg duur. Maar heeft iemand ervaring met dierenarts in Westerbork? Site spreekt mij erg aan. En elke maand kun je gratis op controle met je pup.

claudiaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:57

Ik ga altijd na van Dedem in Dedemsvaart! Daar zijn ze altijd erg aardig en willen alles uitleggen en geven goede info... en de kosten zijn volgens mij niet heel duur...

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:35

Dedemsvaart idd

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:37

Ik zweer bij reinier van zuidwolde :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:29

yep reinier hier ook ! maar ook ik ga naar van werven hier in hollandscheveld
heeft ook hart voor de mensen, is maar net wat makkelijker uitkomt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:56

Ik ga al járen naar dap den kaat in balkbrug.
Heel fijne meelevende dierenartsen, heel geduldig en zonder je op kosten te willen jagen, dus wel realistisch, is het niet nodig dan ga je daar niet weg met een zalfje of abkuurtje om de kas te spekken(en waar gebeurt dat tegenwoordig nog?).
En heel voordelig, ik ben altijd weer blij met de rekeningen.
Voorbeeld; mijn merrie stond aan de nageboorte, daar zijn ze voor geweest, 2,5 uur staan pellen, weenopwekkers gespoten, kalmeringsmiddel gespoten, gespoeld en ab. 85 euro.

Dap zuidwolde/meppel is ontzettend duur, ik heb daar al genoeg verhalen over gehoord. Bovendien een van het type wat overal wel een zalfje, spuitje of ander rommeltje voor heeft, houd ik niet van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:48

Klopt Annelies.
Extercatte zal je nooit iets aan smeren.
Als hij het niet weet dan zegt hij dat eerlijk.

Gecompliceerde operaties doet hij nu niet meer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:54

Ik zit met onze honden bij het hooyvelt in Emmen. Hele kundige dierenartsen. Doen wel alleen huisdieren.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:57

Ik ga met anneliesdj en daantjuhhh mee.
Bij Exercatte gaan ze erg rustig met de dieren om, zijn realistisch en zeggen het duidelijk als ze dingen etc. nog niet eerder hebben behandeld.
Lees; ze hebben een poes van ons behandeld waarbij een gat in haar oog zat en daar haar pupil uit kwam zetten. Ze hadden aangegeven dar ze het nog nooit eerder hadden gezien en hebben haar met succes kunnen behandelen!

En je betaald voor alles niet de hoofdprijs, dat is natuurlijk ook fijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 02:06

daantjuhhh schreef:
Klopt Annelies.

Dat weet ik maar is ook niet erg lijkt me, ze hebben ruime kennis van paarden en honden.
En wat mij betreft geen probleem als hij iets niet eerder heeft gezien, dat kan toch ook gebeuren.
Je weet tenminste wel dat ze het eerlijk zeggen en niet aanklooien terwijl ze eigenlijk geen idee hebben.
Zo heeft hij mij ooit gratis 2 rontgenfoto's van de hoef van mijn paard gemaakt omdat ze kreupel was en hij klinisch niets kon vinden en zijn nieuwe rontgenapparaat wel even wilde testen. Was dus zowieso nodig, maar kreeg de foto's toch gratis.
Of dat ze dan niet met compleet plastic jas bij mijn merrie in de buurt kunnen komen, een half uur nodig hebben om haar rustig te krijgen en uiteindelijk zonder jas dus gewoon in eigen kleren bezig gaan met pellen en spoelen. En je krijgt geen scheve blik en hoort geen vervelend woord, alle geduld en begrip van de wereld.
Daar wordt ik nou blij van en als dan achteraf de rekeningen ook nog zo meevallen, tjah :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 02:12

Glas in Diever, maar ik weet niet hoever je wil reizen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:44

anneliesdj schreef:
daantjuhhh schreef:
Klopt Annelies.

Dat weet ik maar is ook niet erg lijkt me, ze hebben ruime kennis van paarden en honden.
En wat mij betreft geen probleem als hij iets niet eerder heeft gezien, dat kan toch ook gebeuren.
Je weet tenminste wel dat ze het eerlijk zeggen en niet aanklooien terwijl ze eigenlijk geen idee hebben.
Zo heeft hij mij ooit gratis 2 rontgenfoto's van de hoef van mijn paard gemaakt omdat ze kreupel was en hij klinisch niets kon vinden en zijn nieuwe rontgenapparaat wel even wilde testen. Was dus zowieso nodig, maar kreeg de foto's toch gratis.
Of dat ze dan niet met compleet plastic jas bij mijn merrie in de buurt kunnen komen, een half uur nodig hebben om haar rustig te krijgen en uiteindelijk zonder jas dus gewoon in eigen kleren bezig gaan met pellen en spoelen. En je krijgt geen scheve blik en hoort geen vervelend woord, alle geduld en begrip van de wereld.
Daar wordt ik nou blij van en als dan achteraf de rekeningen ook nog zo meevallen, tjah :+

Nee. . Ik bedoelde het ook absoluut positief. In de zin van hij is gewoon heel eerlijk!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:56

Echte paarden veearts raad ik je aan en niet duur is Bert Wichers Dedemsvaart.
Van dedem wis ik niet dat zij ook groot dieren deed.
Of is dat de praktijk aan de rozenheim?
Daar zal ik zeker niet heen gaan, is ook heel erg duur.
Nee Bert is niet voor geld klopperij.
6 paarden enten was ik 95.- kwijt.
Toen mijn paard open wond had en niet gehecht meer kon worden zei hij smeer gemalen cafeïne koffie op na afspuiten twee a drie keer per dag, geloof het of niet maar geen lid teken te vinden.
ook zo paarden die schuren WD40 op gewoon weg kruipolie, idd ook mijn pony schuurt niet meer.
Hij is voor goedkope oplossingen en zegt ook waar op staat, als hij echt niet meer ziet zitten gaat hij niet meer door modderen zegt wat hij beste voor paard vind.
Hij houd niet van leiden.
Echt super paardenarts, heeft zelf heel veel kwpners.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 02:01

daantjuhhh schreef:
Klopt Annelies.

dat is elkaars vervanger voor de weekenden.
Berst Wichers en Extercatte uiit Balkbrug (allebij paarden mannen)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:13

Ik ga zelf maar dap zuid west Drenthe in Meppel, en dan bij Jerry Schutte zeer vakbekwame da met hart voor de dieren. Heb veel dierenartsen in Drenthe gehad en hij is toch echt wel de beste.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:22

Nathas schreef:
Ik ga zelf maar dap zuid west Drenthe in Meppel, en dan bij Jerry Schutte zeer vakbekwame da met hart voor de dieren. Heb veel dierenartsen in Drenthe gehad en hij is toch echt wel de beste.

Hier hetzelfde! Hele fijne, rustige en eerlijke dierenarts.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:14

silverwind schreef:
Nathas schreef:

Hier hetzelfde! Hele fijne, rustige en eerlijke dierenarts.

Heb een jaar lang bij hem mogen stage lopen, ontzettend veel geleerd en idd een eerlijk dierenarts tegen over mens en dier :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:21

loes-freke schreef:
Echte paarden veearts raad ik je aan en niet duur is Bert Wichers Dedemsvaart.

Staat inderdaad bekend als 'echte' paardenarts maar heeft bij mij een keer verkeerde diagnose gesteld, verschil tussen sportpaard en weidemaatje.