ervaringen draagtas voor kleine honden/puppy's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

ervaringen draagtas voor kleine honden/puppy's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:38

Ik ben op zoek naar een tas waarmee ik onze Max (kruizing toypoedel x chi) kan vervoeren oa op de fiets.
Maar hoe ik ook zoek ik kan het niet vinden.

Ik zoek dus een tas waarbij de hond droog blijft met regen en ook met slechter weer geen kou vat, maar wel naar buiten kan kijken.

Wat voor tassen hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen daar mee?

Foto van Max
Afbeelding

Afbeelding

VillaNeusjes

Re: ervaringen draagtas voor kleine honden/puppy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:47

Ik heb een rugzak voor honden van outward hound, die zijn niet helemaal waterdicht maar nu krijgt mijn hond toch een jasje aan en er zit een lekkere handdoek in. Ik gebruik heb voor achterop de snorfiets maar ook als haar rustplek als ze mee is naar bij familieverjaardag. Ze gaat er ook vrijwillig in liggen, heeft er geen problemen mee.

Overigens krijgt mijn hond enkel functioneel een jasje aan, ik doe niet aan truitjes ofzo. Ik heb liever dat ze wat frisse lucht krijgt en naar buiten kan kijken dan opgesloten in een muffe tas zonder frisse lucht en in het donker.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:51

okee, zal ik eens opzoeken.

Jij neemt de hond dus gewoon mee op de snorfiets en dan achterop of tussen je benen in de tas?
Is laag tussen je benen niet veiliger?
Ik zat namelijk zelf ook te denken om de hond mee te nemen op de scooter en dan gewoon heel rustig te rijden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:10

Ik heb zelf een tas voor mijn Jack-chi. Bij was helemaal van gaas zeg maar heb hem zelf aangepast door er een laag nepleer over heen te doen. Mijn hondje heeft wel met koud weer dan een jasje aan plus er ligt een handdoek in. Ik heb hem gewoon op de treeplank van mijn scooter staan en hij staat er veilig

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:12

Mira jij bent dus maar zelf aan het knutselen gegaan, zo liep ik ook al te denken maar ik was verbaasd dat er niks fatsoenlijks in de winkel te krijgen is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:14

Ik heb een petfly's tas! Echt ideaal, kan ook in de auto, vliegtuig, en heeft een draagband :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:15

Ja ik ben zelf maar wat gaan knutselen een plastic bench ding is net te breed voor mijn scooter. Dus deze tas is een uitkomst. Heb het met klittenband vast gezet en kan er in de zomer weer af.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:46

Ik heb haar achter op mijn rug gewoon, dan zit ze ook uit de wind en vang je zelf ook al de meeste regen op., als er iets met haar is en ik wil haar echt in de gaten houden dan draai ik hem om en zit ze op mijn buik/borst. Los tussen mijn benen vind ik eng en daarnaast heb ik geen platte treeplank, ik heb een peugeot ludix. Ik heb 1 keer een hele erge regenbui meegemaakt, toen heb ik een hele grote regenjas om ons beide gedaan, maar ze heeft een waterdichte jas dus ze redt het wel.
Afbeelding
http://woofenmiauwshop.nl/contents/nl/d ... agtas.html de Kyjen Kyjen Outward Hound Back pack Pet Carrier

Deze heb ik dus, al 2,5 jaar en hij begint nu pas kleine mankementen te vertonen, ik gebruik hem heel intensief en ben er erg weg van. Bella ook, die gaat erop zitten als ze erin wil maar hij dicht zit :+
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb ook zo'n kennel tas ding, maar die staat te verstoffen, gebruik hem zelden omdat het gewoon onhandig is.