kitten teveel ontworiming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_M

kitten teveel ontworiming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 14:51

Help mensen, lichtelijke paniek hier!

Zoals sommige van jullie weten heb ik een nestje kittens opgevangen die ik met de hand aan het grootbrengen ben. Ze zijn nu ruim 4 weken en ik heb ze net voor het eerst ontwormd. Bij het eerst kitten Nola schoot het ringetje door en daardoor heeft ze teveel binnen gekregen. Ik voel me zo'n debiel!!
Iemand ervaring met Mansonil pasta van bayer pet care? Mijn da kende het niet..
Hoe lang duurt het voordat het gaat inwerken en ik dus iets ga merken?
Maak me zo'n zorgen nu.. m'n babie ;(

Avelienvd

Re: kitten teveel ontworiming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:53

zou even contact met je dierenarts opnemen met daarbij de vraag ipv met de merknaam met de werkzame stof.
wellicht dat hij je dan meer kan vertellen?

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 14:58

Ga k doen.. bedankt.
Het is nu ruim 1 uur geleden, hoe lang zou het duren voordat ik iets ga merken?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:59

Hoeveel meer heeft de kitten gekregen? Als hij maar 10% mag hebben en je hebt per ongeluk 20% gegeven, hoeft dit niet direct reden tot paniek te zijn. Maar als je het hebt over een hele spuit, oei. Dan zou ik toch met enige spoed naar de DA gaan. Een beetje overdosis kunnen ze vaak wel hebben en worden ze op zijn hoogst wat ziekig van (ook niet goed natuurlijk, maar niet zo dramatisch). Maar als ze echt 3 tot 4 keer zoveel hebben gehad..

Hoe lang het duurt? Geen idee. Een paar uurtjes gok ik.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:00

hoe lang het duurt kan verschillen.
soms na een half uurtje al, soms pas na uren.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:01

Ze weegt 500 gram en heeft voor 1.5 kg binnen gekregen ongeveer

Da weer gebeld maar die kan er ook niets zinnigs over zeggen, de meeste pasta's van de dierenwinkel zijn niet sterk maar Nola is nog maar erg klein.. |(
Laatst bijgewerkt door Anouk_M op 15-09-13 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:03

Bel de dierenarts even voor advies. Op zondag is er vaak wel een spoed telefoon lijn

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:07

Karla_1999 schreef:
Bel de dierenarts even voor advies. Op zondag is er vaak wel een spoed telefoon lijn

Dat heb k gedaan en zodra ik iets aan haar merk rij ik direct naar de da, die zit hier op 2 min afstand.
Maar ik hoopte dat hier fokkers of ervaringsdeskundige zouden zitten die me gerust konden stellen of tips of ervaringen hebben?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:13

Kan normaal niet echt kwaad. Waar ik me meer zorgen om zou maken is het middel op zich. De werking is niet bepaald goed te noemen. je kan beter een goed middel nemen van de dierenarts.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:15

Ik denk dat het in dit geval wel mee valt dan. En als er iets mis gaat kan je altijd nog naar de DA rijden..

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:39

Hou haar goed in de gaten, en hoop dat jullie gelijk hebben. Ze slaapt maar reageerd wel gewoon (en wordt gek van mij)
Ben behoorlijk geschrokken, weet nog een veulen hier op bokt waarbij dit ook was gebeurd en die had het niet gered.. dus dat horror scenario zit in m'n hoofd..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:43

je dierenarts kan gewoon met het vergiftigingen centrum bellen, als je de werkzame stof weet. Die kunnen je dierenarts precies vertellen hoe erg het is.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:33

Oke dat wist ik niet. Heb mij da 2x aan de lijn gehad en ze heeft er niets over gezegt..

Het is inmiddels zo'n 7 uur geleden. Ze ligt op dit moment een broertje te slopen. Heb tot nu toe niets aan haar gemerkt en neem aan dat het grootste gevaar nu geweken is?? Paniek om niets gelukkig, ben een overbezorgde mams.. maar heb um wel ff geknepen vanmiddag..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:56

Misschien dat ze morgen wat raar, sloom is en wat kwijlt.

Heb toevallig afgelopen dagen eenzelfde geval gehad met ontvlooiingsspul voor een kat. Ze is blijkbaar heel lenig en heeft wat spul uit haar nek geslikt. 'S nachts heeft ze elk uur een beetje over gegeven (alleen wat slijm gelukkig) en ze was erg sloom. Stond een beetje met haar ogen te trillen en wilde niets van eten weten. Wilde het even aankijken, gezien ik wist wat ze binnen had gekregen. Toevallig die dag de DA op stal gehad voor entingen en tanden vijlen en hem gevraagd wat te doen. Tja, ze gaan er niet dood aan zei hij. Ze gaan veel kwijlen en zijn echt ziek.. Maar verder kun je er niets aan doen.. Is nu weer helemaal in orde trouwens :D

Denk dat het wel mee valt in dit geval