Verlies van je huisdier hoe gaan jullie hier mee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Verlies van je huisdier hoe gaan jullie hier mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 00:30

kohtje

Re: Verlies van je huisdier hoe gaan jullie hier mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:41

Sterkte. Iedereen gaat er anders mee om. Ik ben iemand die wat moois wil laten maken bv van foto's. De ander wil zo snel mogelijk weer een nieuwe hond.
Doe wat je hart je ingeeft. Ik kan met mijn huisdieren eigenlijk wel al na een paar dagen praten over de leuke dingen die die had en er vrede mee hebben. Maar mijn paard is na 3 jaar nog steeds een ramp.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:58

Allereerst enorm veel sterkte!

Ik denk dat je vooral in begin alles maar gewoon even moet laten komen zoals het is..
Wil je er over praten, huilen, schreeuwen, schrijven etc... Doe het gewoon. Je hebt een half leven met hem gedeeld, hij had daarbij ook nog eens symbolische waarde toen je vader overleed..

Bedenk je wel dat je voor een dier veel betekent hebt door het een goed leven te bieden en een waardig einde. Mocht je er troost bij hebben zoek desnoods een (dieren-)medium op.
Je kleine maatje zou nooit gewild hebben dat je je verloren voelt zonder hem. Haal troost en moed uit de jaren die jullie gehad hebben en ga op je eigen tempo en gemakje weer verder :(:)

Hier is het vaak een gevoel van 'opluchting' zodra ze overleden zijn: geen mogelijk lijden meer, geen beperking meer door een lijfelijk lichaam.. En dat terwijl ik er zelf ook nog niet eens van overtuigd ben dat er meer is na de dood ofzo. Maar het feit dat ik er álles aan gedaan heb om ze het 'bij leven' zo goed mogelijk naar de zin te maken en het lijden zo kort mogelijk te hebben gehouden geeft hier (gemoeds-)rust.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 09:47

Creatas je laatste zinnen vind ik heel waardevol, ene kan ben ik blij dat hij verder geen pijn heeft gehad en dat ik niet zelf de keuze moest maken van inslapen.. mis hem idd het is leeg en stil zonder hem.
Een nieuwe hond wil ik niet is geen klein hondje wat mijn mannetje kan vervangen bovendien heb ik nog 4 labradors maar mis gewoon mijn kleine ventje..

heb net mijn dierenarts gemailt met de symptomen en hoe ik hem vond wellicht kunnen zij rust in mn hoofd brengen.. heb vaker honden verloren maar nog nooit zo heftig gevoeld