We hebben onze hond nu 5 jaar,ze komt van een niet zo een goede kennel die in deze regio iedereen wel kent. (Was niet mijn keuze,mijn toenmalige stiefvader heeft hem cadeau gegeven aan men moeder)
In het begin heeft ze altijd een reactie gehad op iets,en dat was dat haar oren vol zwarte troep zaten, geen oormijt maar het was echt door een allergie. De DA heeft ons dan oorzalf meegegeven en het is toen vrij snel goedgekomen.
Sinds kort heeft ze heel veel jeuk en kleurt haar haar op haar buik rood. Ze was redelijk vuil dus ik dacht dat de jeuk daarvan kwam dus ik heb haar vandaag gewassen, Het rood gaat ook niet gemakkelijk weg en de jeuk is er nog steeds.
Ik denk aan een voedsel-allergie,omdat mijn moeder sinds kort andere brok koopt. Heeft hier iemand ervaring mee?
Dat ga ik ook doen maar dat is ten vroegste maandag avond.
Ingrid_92
Geplaatst: 14-09-13 22:08
Onze hond heeft ook altijd ontzettend veel jeuk. Je kunt een test laten doen bij de dierenarts om te kijken wat de oorzaak is, maar in veel gevallen kan niet aangetoond worden waar de allergie vandaan komt (heb ik mij laten vertellen door de dierenarts). Wij gaan nu een afspraak maken met een dierenhomeopaat, kijken of we daar verder mee komen. Iedere keer prednison bij de dierenarts is ook niet je van het.
Wat ook goed kan helpen (bij onze hond niet, maar bij andere honden die ik ken wel) is schapenvet en rauw vlees (barf).
Wij voeren daarnaast brokken van Ecostyle (type: huid en vacht) wat op zich ook goed helpt. Ze heeft jaren geen last gehad, steekt nu alleen weer de kop op
Succes ermee! Is niet leuk om te zien dat je hond stikt van de jeuk... heb helaas dezelfde ervaring.
Dankje voor het antwoord! Ik wist wel dat ze iets van een allergie had,maar het is ook pas dit jaar weer opgekomen Ze heeft wel niet constant jeuk,maar als ze begint te krabben lijkt er geen einde aan te komen,dan ligt ze weer even rustig,dan gaat ze rollen en schuren op de mat,...
Kedevr
Geplaatst: 14-09-13 22:19
Zeer herkenbaar verhaal. Mijn hond had ook rode buik en poten zelfs het haar ging eraf. Zij had een voedselallergie en ik heb haar op lam en rijst brokken gezet (op advies van de da) Dat rode was bij mijn hond trouwens schurft daar had ik een middeltje voor gekregen om haar mee in te smeren. Toen was het rode naar een paar dagen weg en kwam het haar weer terug. Mijn advies: maak een afspraak bij de da want mocht jou hond hetzelfde hebben gaat het niet vanzelf over. Succes!
Ook hier een hond met voedselallergie die last krijgt van jeuk op haar buik, en uiteindelijk een rode vacht. Die van ons kreeg het van bonkjes gevuld met schapenvet. Toen we daarmee zijn gestopt was de jeuk binnen enkele dagen we.
Ik zou beginnen met de nieuwe brok niet meer voeren en weer beginnen met de oude brok. Lam en rijst is inderdaad goed als er sprake is van een allergie. Ik heb ook een hond met allergie, geen voedselallergie maar huismijt en pollen. De DA kan wel uitzoeken of ze allergisch is voor voedsel of iets anders. Dan heb je iniedergeval een begin!
Jazen
Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-13 23:05
dit is haar buik. geen kale plekken maar wel plaatsen met nog wit haar.
Sassol
Geplaatst: 15-09-13 09:06
Wat voor brok kreeg de hond eerst en wat krijgt de hond nu? (Wie weet is het best makkelijk vast te stellen waar je hond allergisch voor is)
Sowieso de zak brok die je moeder net gekocht heeft meteen de deur uit mieteren, bij allergiehonden is er geen sprake van 'de zak even opvoeren'.