Wij hebben even 1 dagje het Jack Russeltje van mijn opa en oma hier. Het is een nerveus hondje, die wel vaker zit te trillen. Maar heb het idee dat het nu erger is.
Hij hoeft niet uit ofzo, hij is een uurtje geleden nog geweest. Toen is hij wel nat geworden van de regen, dus even met een handdoek drooggewreven.
Kan hij het koud hebben, of zou hij gewoon nerveus zijn? Hij kent ons huis en onze hond en komt hier een paar keer per jaar. Hij ligt nu tussen mijn voeten te trillen. Iemand een idee?
Misschien maakt het op een vreemde plaats zijn het wel wat erger dan normaal. Maar als je zeker weet dat het hondje het niet koud heeft, hij gewoon eet en drinkt en actief is, dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Mijn hondje trilt als ie t koud heeft, maar ook als er iemand binnenkomt, als ie druk is, als ie eten ziet/hoort/ruikt, als ie wil spelen...en zo nog een hele lijst meer.
Hij is 11 jaar. Zijn borst is voor de helft geschoren omdat een gezwel was verwijdert, zo'n 2/3 weken geleden.
Kan heel goed komen doordat z'n borst geschoren is. Als een hond het warm heeft, wil je ook de borst natmaken, daar koelen ze het snelst van af. Hond is natgeregend, maar vooral: heeft met zijn onbeschermde borst door koud nat gras gelopen. Gewoon lekker laten opwarmen dus