gezocht waterdichte overkapping voor op een hondenkennel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

gezocht waterdichte overkapping voor op een hondenkennel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 06:06

Wie oh wie heeft tips. Ik heb een hondenkennel die nu voor de helft overdekt is met golfplaten maar bij dit soort weer is de kennel alsnog van voor naar achter zeik nat. Er zit een groot droog hondenhok aan hoor en een grote pvc buis in met overkapping en dat is ook altijd droog echter voor mezelf wil ik het daar zo graag helemaal droog hebben op zeker de helft van de ren.

Hij is 1.5 meter breed en die kant is aan de kant van het hondenhok (zuidkant) helemaal dicht gemaakt. Dat achterste deel (2 meter) is aan de bovenzijde ook dicht en de zijkanten ook en alsnog dus nat!!

Wat ik zoek in totaal is voor een 1.5 meter brede ren (dus materiaal moet zeker 2 meter zijn gezien het ruim over moet lopen) en 4 meter lange ren een waterdichte overkapping. Dat het in de zomer warm wordt onder de overkapping geeft totaal niet gezien het feit dat ze dan zolang het licht is vrij rond lopen op het gras en in de ren dan kunnen ze kiezen. De overkapping mag echter niet doorzichtig zijn want ze leven op zwarte paardenstal matten en dat is dan gloeiend heet aan de pootjes......

Verder zitten er in de hondenkennel GEEN honden maar 4 (momenteel nog 6) konijnen van zeker 6+ kg. Het dak zou ik dus graag op de kennel hebben zonder steunpilaar. Heb nu een plank in het midden van die 1.5 meter breedte die rust op een balk die weer staat op de konijnentunnel in de ren. Vind dit niet ideaal en met storm wil het wel eens naar beneden komen. Graag dus een vaste, stevige oplossing om te maken dat het dak in het midden iets hoger ligt zodat ik geen water in het midden van het dak krijg maar dat het allemaal over de rand uit de ren loopt.

Wie oh wie heeft HET idee???

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 06:12

Balken maken over de breedte en daar golfplaten op leggen? Dan kan je eventueel die golfplaten goed laten aansluiten met misschien wat purschuim oid.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 06:21

Rebel_Jits schreef:
Balken maken over de breedte en daar golfplaten op leggen? Dan kan je eventueel die golfplaten goed laten aansluiten met misschien wat purschuim oid.

daar heb ik ook aan zitten denken maar de golfplaten leg ik over elkaar heen en dat sluit mooi af gelukkig dus purschuim is niet nodig. Echter ik moet iets hebben in de lengte (maar vind geen balken van minimaal 4.10 meter) in het midden om te maken dat ze bij deze hoeveelheden regen niet doorbuigen. Dat krijg je namelijk als de golfplaten een half jaar of langer liggen en flexibel geworden zijn in de zon is mijn ervaring. Leg ik balken over het kortste gedeelte (heb dan 3 balken nodig) en daar weer iets over in het midden dan word het helemaal los op de kennel gelegd en krijg je weer problemen met de bevestiging vrees ik. Heb nu aan 1 zijde de golfplaten die er al liggen vast gezet met ijzerdraad en de andere zijde ligt een balk in de kennel geschroeft en daar zitten de platen weer op geschroeft. Zo lopen de platen al af echter dat af lopen was niet voldoende omdat ze dus op die 1.5 meter gaan doorhangen na verloop van tijd.

MyWishMax

Re: gezocht waterdichte overkapping voor op een hondenkennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:16

Je hebt wel balken van minimaal 4 meter, maar dan zal je even contact op moeten nemen met een aannemer (of een leverancier, maar daar kom je als particulier niet altijd binnen). Wij hebben dus ook balken en daarop golfplaten en die lopen schuin af naar de goot. Ze buigen dus niet door, omdat het water niet blijft staan.

Ik kan wel navragen wat zulke balken ongeveer kosten en waar je ze vandaan moet halen voor je?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:19

MyWishMax schreef:
Je hebt wel balken van minimaal 4 meter, maar dan zal je even contact op moeten nemen met een aannemer (of een leverancier, maar daar kom je als particulier niet altijd binnen). Wij hebben dus ook balken en daarop golfplaten en die lopen schuin af naar de goot. Ze buigen dus niet door, omdat het water niet blijft staan.

Ik kan wel navragen wat zulke balken ongeveer kosten en waar je ze vandaan moet halen voor je?

De golfplaten hier gingen ook niet doorhangen omdat er water op stond maar ze werden slapper door de zon en gingen doorhangen en toen er weer regen kwam bleeft het erop liggen. Nu kan het misschien zijn dat ik te slappe platen gehad heb? De ene kant is hoger dan de andere kant van mijn ren dus dat is het probleem niet. Het probleem is dat ze die 1.5 meter niet zonder ondersteuning in het midden dus niet kunnen overbruggen omdat ze dan toch uit zichzelf door de warmte die erin trekt en ze slapper maakt gaan inzakken.

Bedankt voor de tip dat ze misschien via een aannemer wel te regelen zijn. Hier in de buurt diverse dus maar eens proberen of het lukt. Bedankt voor je aanbod maar ga het dus in de buurt proberen omdat ik met een balk van 4 meter en geen vervoer voor 4 meter balken niet echt heel ver kom zo (er is een bouwplan hier tegenover ons misschien dat ik wat kan regelen ofzo....)

Of zijn er golfplaten te vinden die niet slap worden door de hitte van de zon? Dan is het ook goed natuurlijk als ze die 1.5 meter zonder ondersteuning kunnen overbruggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:21

Zal het navragen, die van ons worden niet slap?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:23

de kennel bovenaan bij de steunbalken waar de platen op komen te liggen aan 1 kant iets verhogen zodat het water ervanaf kan lopen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:35

Lynn_Nikita schreef:
de kennel bovenaan bij de steunbalken waar de platen op komen te liggen aan 1 kant iets verhogen zodat het water ervanaf kan lopen?

dat is dus gedaan maar omdat de platen in de zon en in de tijd dat ze er liggen slapper worden gaat hij in het midden dus in zakken. 1.5 meter is best lang en als ze eenmaal wat inzakken dan helpt het feit dat ze aflopend gelegd zijn helemaal niet meer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:21

dan moeten er dus meer balken onder + sterkere golfplaten :)
wat voor golplaten heb je er nu op liggen?
eventueel kun je onder de golfplaten nog een onderdak maken met underlaymentplaten oid?
dat je daar de golfplaten op monteert?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:28

dierenfan schreef:
Lynn_Nikita schreef:

dat is dus gedaan maar omdat de platen in de zon en in de tijd dat ze er liggen slapper worden gaat hij in het midden dus in zakken. 1.5 meter is best lang en als ze eenmaal wat inzakken dan helpt het feit dat ze aflopend gelegd zijn helemaal niet meer.

dan in het midden ook steunbalken maken, een soort profiel waar dit op komt te liggen