Puppy word 'boos'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Puppy word 'boos'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:37

Heey allemaal!
Ik heb een probleem...
Ik heb een lieve zwarte labrador pup.
Hij is nu rond de 11 weken bij ons is is het al goed gewend.
Maar soms als ik alleen thuis ben en ik lig op de bank, dan spring hij op de bankt en duw ik hem terug en dan begint hij mij heel hard te bijten.
Hij blijft maar doorgaan en hij begint dan heel hard te blaffen en begint hij rondjes door het huis te rennen en bijt hij mij heel hard. Maar voordat ik iets kan doen is hij al weer weggerend. Ook bijt hij dan in mijn benen ( en hij dit dit anders nooit ) Het lijkt net alsof hij 'boos' word
Hij doet het alleen bij mij. Maar ik laat hem altijd uit en speel met hem en geef hem zijn voer.
Maar daarna is hij weer heel lief en gaat lekker liggen.
Weet iemand waarom hij dit doet en wat ik er tegen kan doen?

Bedankt voor het lezen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:39

Ik ben bang dat jullie nog niet toe waren aan een pup. Ik lees alleen maar topics met dingen waar het fout gaat. Misschien word het tijd voor een puppycursus of iets dergelijks....

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:39

Meteen op zijn kop geven of in zijn nekvel pakken en terugzetten. Dit is dominantie.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:40

ik denk aan een dominantie probleem.

ga je met je pup naar cursus?
zo niet zou ik hier gauw mee beginnen.

hoe straf je de pup?
hoe is de verhouding tussen jullie?
zijn er meer mensen in het spel qua opvoeding?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:40

Geen pup nemen als je niet weet wat opvoeden is.

Is hij helemaal besodemieterd om jou te bijten. Aanpakken en opvoeden!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:41

IndianLady schreef:
Geen pup nemen als je niet weet wat opvoeden is.

Is hij helemaal besodemieterd om jou te bijten. Aanpakken en opvoeden!

TS is 13, dus ze kan er niet zoveel aan doen dat ze niet weet wat opvoeden is.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:41

je moet hem duidelijk maken dat dit niet mag
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 13-09-13 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:42

Bij mij had die al lang een flinke kneep gekregen en dan wel eentje dat ie voelt. Ik knijp net hard genoeg tot ik een kleine jank hoor dan weet ik zeker dat het duidelijk was :Y)
Laat je hond ook niet grommen of tanden ontbloten naar jou.
Laatst bijgewerkt door betadine op 13-09-13 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:42

Puppycursus.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:44

ik zit trouwens even te kijken in je andere berichten en dit is niet je eerste topic die je opent met vragen over je pup..
hoeveel ervaring hebben jullie met jonge dieren?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:44

Wat anderen ook zeg is een goede optie een puppy cursus.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:45

Ja we zitten al op puppycursus. En we zijn ook van plan om veder te gaan.
De buurman heeft ook een pup, en hij zegt dat je hem een tik op zijn neus moet geven, of in zijn bovenkaak te knijpen als hij je beet heeft. Ik heb dat ook eerder gedaan, en hij weet heel goed dat als ik het dan net wil doen dan in hij al weggerend. Maar hij blijft maar doorgaan.
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 13-09-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:48

Het is nog maar een pup... Duidelijk zijn naar de pup toe en consequent.

Hoe reageer je als hij wil bijten? Want volgens mij ziet hij het eerder als een spelletje.

Hier een kleine golden retriever met een flinke eigen wil :)
Vindt het ook leuk om te blaffen en te happen. Puur omdat het reactie oplevert en er dan in haar ogen gespeeld gaat worden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:49

op de neus slaan zou ik dus echt nooit doen !

je moet ingrijpen voor hij je bijt en niet pas er na je ziet het vast aankomen wanneer hij iets wil gaan doen
hij ziet het waarschijnlijk als leuk spelletje en wil graag de baas zijn over jou en dat lukt hem nu al aardig zo te lezen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:50

Jongens dominantie?????? met 11 weken????dat is een heel normaal puppygedrag.... :x Wat een adviezen..

TheNovelist

Re: Puppy word 'boos'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 14:50

Misschien wel handig op te weten, het is een reutje ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:50

DozenPower schreef:
We hebben wel vaker een pup gehad hoor :) maar dit is pas de 1e die het doet

In een eerder topic over dat je pup bloed poept typ je : Dit is pas de eerste keer dat we een pup hebben, maar ik heb er heel veel over gelezen en gevraagd en ik heb ook een boek ervan gekocht. we hebben wel eerder een zwarte labrador gehad, maar die was al 6 jaar oud.....

Het is helemaal niet erg dat je geen ervaring hebt met puppies maar erover liegen vind ik dan wat gek. Ik zou even contact opnemen met de fokker van je hondje en daar de vragen stellen die je hebt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:51

Misschien trouwens handig om hem het commando " laag " te leren ipv hem er af te duwen. Als hij er opspringt, gewoon hem niet aanraken en zeggen " Laag" en naar de grond wijzen en als hij het echt niet begrijpt (aan het begin) hem ' helpen' door hem zachtjes wat naar beneden te duwen, hierbij mag hij je natuurlijk niet bijten. :) Mijn hond springt nooit op de bank, maar als ze het 'perongeluk' eens doet is 'laag' zeggen al genoeg en springt ze er weer af, want als ik haar af en toe zeldzaam op schoot heb, zeg ik ook dat het weer klaar is en dat ze 'laag' moet. :j Is misschien handiger als hem er steeds hard afduwen, waarin hij steeds feller naar je word. Hij snapt het gewoon allemaal nog niet zo goed.

Ik zou overleggen dat je ouders gewoon meer thuis zijn, dat je niet steeds alleen bent met de pup.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:52

Ik snap het 'baas zijn' van iedereen niet zo.

Het is een pup. Die wil ravotten, klooien en klieren. Die hebben een uitdaging nodig, dus daag ze uit
Geef speeltjes, ga spelletjes doen, verstop brokjes... Oefen op de commando's

Waar ze lichamelijk soms nog niet al te veel mogen, kun je ze heel goed mentaal moe maken.

Voor twee partijen leuk en daarna storten ze vaak heerlijk in.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:52

Het klinkt eerder of hij last heeft van zijn gekke kwartiertje. Ik ken veel labradorpups en sommige hebben dat. En ja, naarmate ze ouder worden gaat het er steeds heftiger aan toe natuurlijk, tot ze er overheen groeien.

Je kunt proberen dit in goede banen te leiden door te zorgen dat je pup gedurende de dag zijn energie voldoende kwijt kan, zonder hem over te belasten natuurlijk.

Het bijten wat je noemt is denk ik meer happen, alleen heeft je pup waarschijnlijk op dit moment zulke scherpe tanden dat het hard aankomt. Geef hem in ieder geval speeltjes waar hij wel in mag bijten. Je kunt hem daar ook mee afleiden als hij in 'mens' begint te bijten.

Even wild met hem spelen en daarna valt ie als een blok in slaap. Wedden? ;)

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:57

Dominantie lijkt me sterk bij een pup van 11 weken. Ik heb mijn hondje van jongs af aan gehad en dat zag zij ook als spelen. Ben nooit erg boos geworden, ze moest vaak in de bench als ze zich misdroeg. Maakte haar wel duidelijk dat wat ze deed dan fout was, en negeerde haar dan zolang ze in de bench zat. Pas als ze rustig lag mocht ze het weer opnieuw proberen. Heb nooit ruzie gehad verder, nooit hoeven slaan, heb haar alleen beetgepakt en duidelijk gemaakt dat het fout was en dan moest ze in de bench totdat ze rustig was. Heb nu een heel lief, aanhankelijk hondje, zal nooit bijten of wat dan ook. Puppys zien dat vaak nog als spelen. Puppycursus is idd een hele goeie, maar las dat jullie dat al deden. Duidelijk zijn naar je hond toe, niet over je heen laten lopen.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:59

NAIWHL schreef:
Ik snap het 'baas zijn' van iedereen niet zo.

Het is een pup. Die wil ravotten, klooien en klieren. Die hebben een uitdaging nodig, dus daag ze uit
Geef speeltjes, ga spelletjes doen, verstop brokjes... Oefen op de commando's

Waar ze lichamelijk soms nog niet al te veel mogen, kun je ze heel goed mentaal moe maken.

Voor twee partijen leuk en daarna storten ze vaak heerlijk in.

Inderdaad, ga daarnaast lekker met je pup aan de slag, dattie lekker zijn energie kwijt kan. :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:00

Wilawander schreef:
Jongens dominantie?????? met 11 weken????dat is een heel normaal puppygedrag.... :x Wat een adviezen..

Misschien bij jouw pups :+
laatst nog een extreem dominante pup van 8 weken gezien (Mechelaar, gefokt voor de sport). Als tegen hem verteld werd dat iets niet mocht dan stond meneer meteen klaar.
Nu is het eindelijk eruit maar dit kun je gewoon absoluut niet hebben bij een grote hond.

En mijn kruising bullterrier x amerikaanse bulldog was ontzettend dominant met 3 maanden, kroop bij vreemde mensen tot altijd boven het hoofd en liet zich eigen absoluut niet neerleggen.
Laatst bijgewerkt door amies100 op 13-09-13 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:01

In de bench stoppen vind ik altijd een beetje naar als 'straf'. Je maakt ze wel duidelijk dat ze iets fout doen, maar ik wil dat mijn hondje in zijn bench gaat liggen, als ze even tijd voor zichzelf wilt/niemand die aan haar zit. Ik wil dat als ze uit gaat rusten van druk spelen oid, dat ze lekker in haar bench gaat liggen. 'S nachts zit ze in haar bench met slapen, dus ik wil niet dat ze iets negatiefs linkt daaraan.
Wel heeft ze een kussen naast haar bench, dus ze word wel eens op haar plek gestuurd als ze vervelend is en dan mag ze zelf kiezen waar ze heen gaat (kussen/bench), maar haar lang blijven negeren etc doen we niet hoor.

SayaJones

Re: Puppy word 'boos'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:03

Puppy's kunnen inderdaad prima dominant zijn :j
Zo heeft een vriendin van mij een huskypup, die begon te grommen naar dr als je hem weghaalde bij het kattenvoer wat ie niet mocht. Tanden open en bloot.