Waar hij normaal gesproken hele nachten lekker sliep loopt hij sinds een ruime week hele nachten te ijsberen. Hij kan geen rust vinden. Hij blijft heen en weer trippelen, trap op, trap af, van de voordeur naar de achterdeur, bank op, bank af, etc. Nog geen drie minuten blijft hij op dezelfde plek liggen. Ik heb bij hem op de bank geslapen, maar dan doet hij precies het zelfde. Het vervelende is dat hij zelf deuren kan open maken, dus opsluiten is geen optie.
Hij wil alleen maar naar buiten (= buitendeur aan de binnenkant slopen), echter zodra hij buiten zit wil hij na 5 min weer naar binnen (= buitendeur aan de buitenkant slopen). We hebben hem 1x geprobeerd in een bench te leggen maar hier raakte hij helemaal overstuur van. Het lijkt wel alsof hij in een soort trance zit, reageert ook niet meer op commando's als zit, lig, blijf, etc. Straffen helpt niet, het lijkt alsof hij zelf ook niet weet wat hij met zichzelf aan moet. Komt tegen je aan hangen, pootjes geven, etc. Zodra ik met hem ga wandelen of met een balletje spelen is het over en is hij even zijn blije zelf. Hij wil geen voedsel aannemen, dus honger kan het niet zijn.
Hij is 1 nachtje uit logeren geweest om te zien hoe hij het daar doet, daar was hij iets rustiger maar ook weer rond 3 uur 's nachts gaan rondspoken.
Ik ben inmiddels al 3x bij de da geweest de afgelopen 2 weken. Gezien het feit dat hij chronische maag-darmontsteking heeft, eerst maagpillen geprobeerd. Dit hielp niet.
Verder klinkt het als beginnende dementie. Dus valium geprobeerd. Hier "breekt" hij na 4-5 uur weer doorheen en begint weer te ijsberen. Hij komt ook verder niet over als een demente hond.
Vervolgens geprobeerd wat hij doet met Metacam, misschien heeft hij ergens pijn? Ook dit maakt weinig verschil. Mijn da heeft eigenlijk verder ook geen idee. Volgende week gaan we foto's van zijn buik/rug maken, bloedonderzoek en evt een scan maken.
Hij heeft beginnende staar, maar hij ziet nog goed. Hart/longen/etc zijn gecheckt, en helemaal goed. Geen rare knobbels in zijn buik te voelen.
Heeft hier iemand ervaring met een oudere hond die van de ene op de andere dag begint te ijsberen? En wie heeft er nog een idee wat het zou kunnen zijn? Nu zijn we eigenlijk maar in het wilde weg aan het schieten qua uitproberen met de da wat het zou kunnen zijn.
Ik slaap inmiddels al 2 weken maar 4-5 uurtjes per nacht en dit begint ook mij op te breken
Misschien een hersenbloeding of tumor (dat kan namelijk wel van de één op de andere dag gedrag veranderen).
), maar zelfs op bed wordt hij nu niet rustig.