Ik heb een vraagje want ik wil verder gaan in het fokken van konijnen, maar ik heb een vraagje want mag je ook je konijnen laten dekken in het najaar? ik heb sirieus heel internet afgezocht om het te zoeken maar kan er niks over vinden dus vandaar. (JA IK HEB AL EERDER EEN NESTJE GEHAD DUS GEEN STOMME REACTIES IK BEN OUD GENOEG DAT IK WEET WAT IK DOE!)
Je kan een konijn laten dekken in het najaar. Maar waarom zou je jonge willen? Tegenwoordig raak je een konijn maar slecht kwijt en asiel zitten er vol mee.
Als je perse wilt, lekker wachten tot het voorjaar, wordt nu aan de koude kant voor de kleintjes
Myraxhorsey
Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 19:55
pfff wat een raar gedoe zeg als ik dat leuk vind om te doen dan kan dat toch en ik ben echt geen broodfokker hoor ik zorg super goed voor me konijnen en de kleintjes!!!
Dan ben je dus zeker WEL een broodfokker, jij fokt voor de lol en niet om het ras te verbeteren Jij zorgt er alleen maar voor dat opvangcentra overvol blijven
Nou: een broodfokker verwaarloosd zijn dieren en die heeft er helemaal geen geld meer voor enzo om zijn dieren te onderhouden.
Nickas
Geplaatst: 09-09-13 20:07
Los van het idee of het broodfokken is of niet... Als de mensen die graag van jou een konijntje zouden nemen, naar een opvang zouden gaan, zouden een hoop diertjes een beter leven krijgen. Je kan beter eerst helpen wat er is voordat je voor nieuwe aanwas zorgt. Ja, het is leuk en schattig, maar een beetje konijn wordt makkelijk een jaar of 8 en niet iedereen is helaas bereid zo lang voor ze te zorgen. Er is genoeg aanbod van jonge konijnen (1 a 2 jaar oud) die met smart wachten op een goede plek!
Daphne__
Geplaatst: 09-09-13 20:09
*Zucht* Hebben ze tegenwoodig geen barbie's meer, die met zo'n kleine barbie in hun buik? Zou je aanraden opzoek te gaan naar zo'n barbie en daarmee te gaan spelen, inplaats van met levende dieren....
Myraxhorsey
Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 20:10
Ja maar ik wil ook maar echt heel soms is een nestje he! misschien kwam het een beetje anders over voor jullie maar tis ECHT NIET zo dat ik elke maand een nest wil ofzo!
WinSel
Geplaatst: 09-09-13 20:10
Jij bent net zo hard een broodfokker want je VERBETERD niks aan het ras !! Man wat kan ik hier slecht tegen bah
1x een nest per jaar of 1x een nest per maand het blijft BROODFOKKER. Je verbeterd niks dus ben en blijf je een broodfokker
Ga naar een opvang toe en ga daar lekker je handen uit de mouwen steken.
Krissis
Geplaatst: 09-09-13 20:11
Verwaarlozing komt inderdaad veel voor bij broodfokken, maar een ander kenmerk is dat ze niet gericht fokken. Niet op ras, niet op sterke gezonde dieren, of uit het welzijn voor hun dier. Jij fokt een nestje omdat JIJ dat leuk vind. Het konijn doe je er geen plezier mee. Eigelijk erg egoistisch wat je wilt/doet. *en om je vorige -tenenkrommende- topics maar te zwijgen. Geloof dat je een eikenhouten plank voor je hoofd heb. Arm knijn.*
Myraxhorsey
Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 20:12
Nogmaals een broodfokker is iets heel anders dan wat ik doe
Air
Geplaatst: 09-09-13 20:12
Misschien moet je je eens bedenken wat voor fokker je dan bent... Je 16, je mag je nu wel wat volwassener beginnen te gedragen en meer na gaan denken. Ik zou zeggen ga eerst eens kijken bij opvangen voordat je lukraak een nestje wil. Wil je niet eerst bij een opvang kijken dan mag je jezelf broodfokker noemen: iemand die het alleen maar leuk vindt voor zichzelf maar het welzijn van konijnen en dat er al zoveel van zijn achterwege laat.
Vind je dat iets om trots op te zijn?
WinSel
Geplaatst: 09-09-13 20:13
Nee meid, dat is het niet.... Je doet er net zo hard aan mee alleen wil je dat niet in zien