Russiche Dwerghamster, hij bijt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy01

Russiche Dwerghamster, hij bijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:36

Hoe maak je een hamster tam...?

Harstikke leuk hoor zo'n beestje, maar hij bijt. En nog best hard! Ik maak elke week trouw zn hokje schoon, hij heeft altijd vers water, genoeg te eten in zn hok. Genoeg te doen in zn hok.

Probeerde hem in het begin heel veel te pakken maar durf het nu eigenlijk niet meer.. Denk zomaar dat hij ook niet meer tam te krijgen is? Las op google dat ze dan niet raszuiver zouden zijn en dus daarom 'vals'. Want Russische dwergjes zijn meestal wel lief.. Toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:44

Hahaha ik heb ook zo'n piranha gehad. Ook een russische. De Goudhamster was superlief en beet nooit, heel lief vrolijk beestje.
De russische is altijd vals gebleven, heb hem nooit kunnen pakken. Heb er geen lol van gehad.

Anoniem

Re: Russiche Dwerghamster, hij bijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:45

Je moet 'm ook niet pakken, hij moet op jouw hand komen zitten. Hoe zou jij het vinden als je continue maar uit je veilige huis word getild.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:47

Doanique schreef:
Je moet 'm ook niet pakken, hij moet op jouw hand komen zitten. Hoe zou jij het vinden als je continue maar uit je veilige huis word getild.

Je zal toch een keer je hand richting de hamster moeten doen zodat hij erop kan gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:55

Als jij je hand in de kooi doet kan hij zelf kiezen of ie komt toch.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:30

Mijn duiveltjes beten ook, toen 1 gehaald bij een fokker en die was super lief.. maar ik had het ook, eenmaal ''wild'' dan blijft dat zo :/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:52

Doanique schreef:
Als jij je hand in de kooi doet kan hij zelf kiezen of ie komt toch.

Oh ja maar dan komt ie wel hoor.... en dan hangt hij in je vinger.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:54

Heb er ook een stel gehad, die beten ook zo. Rusjes zijn niet leuk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:24

Ik las je titel en dacht.... Welke rus niet? :') Heb er al zeker 30 gehad en misschien 2 daarvan beten niet.

Is ie verder wel gewend aan je, of duikt hij in elkaar als je hem wilt pakken? Wij hebben een goudhamster die nog wel eens bang is met oppakken, dan duikt ze in elkaar en dan doet ze een poging je vinger te amputeren. Als je rustig je hand voor haar houd en een beetje door de bodembedekking gaat met je vingers, dan komt ze aanlopen en kun je haar pakken zonder je vingers te verliezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:28

weet je zeker dat het een rus is?
campbellies lijken er als twee druppels water op, ik heb op school nog het verschil moeten leren/weten ooit, vroegah, ;)
qua karakter zijn russen over het algemeen zacht wat betreft karakter, campbellies niet...
zet 100 russen naast 100 campbellies
van de russen bijt 75 procent niet, de campbellies juist 75 procent wel :=

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:31

Wij hebben een super lief Russisch dwerghamstertje mijn do hter van 3 vertroeteld haar regelmatig maar ze was direct al zo lief vroeger ook alleen maar lieve Russische dwerghamsters gehad. Maar hoe je ze tam niet maken? Geen idee misschien kwestie van geluk?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:35

Wat ik vroeger weleens deed was een wc rolletje in t hok houden, daar kropen ze dan vaak in en vanuit daar liet ik ze op mn hand lopen :)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:47

Wij hebben 16 Russische dwerghamstertjes gehad, het zijn bijtertjes als ze ergens geen zin in hebben.
Maar meestal als je ze gewoon ergens op laat lopen, of achter de voorpoten vastpakt, kunnen ze je niet bijten ;)

Wij moesten ze toen allemaal in een apart bakje houden, omdat ze ook elkaar gingen bijten, tot bloedends toe! Echt een ramp, ze tolereren heel weinig.

Dus echt tam zul je ze niet krijgen, je kunt hem wel proberen bezig te houden, en niet te dwingen met oppakken, maar heel even oppakken en weer ergens neerzetten, waar bijv een snoepje ligt. Of wennen door bijv ergens te gaan zitten en hem gewoon over je schoot laten lopen en dan eventueel tussendoor over je hand laten lopen en voorzichtig optillen. Let wel op dat je hem niet laat schrikken, daar bijten ze meestal door.

Verder zijn het grappige beestjes hoor :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:01

Ik heb eentje zo tam gekregen dat ik dr op kon pakken terwijl ze sliep <3 maar dat was wel eentje van n eigen nestje, kon alles met ze vooral met haar <3

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:04

Ik leg mijn hand met een ovenhandschoen erom in de bak, dan loopt hij er zelf op, na verloop van tijd steeds verder omhoog doen dat hij aan de hoogte went, in de hoogte aai ik onze Umi ook. Nu kan hij zonder handschoen meestal gepakt. Soms bijt hij nog en dan blaas ik.
Umi is trouwens een hybride.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:07

ik heb 2 rusjes gehad, beide beten. En een roborovski, maar die kleine schijter was zo snel en beetjte bang dat we het niet eens meer probeerde.. Heb er eigenlijk bij elke hamster alleen in t begin plezier van gehad. Heb nu 2 muisjes en die zijn heel poepie!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:50

Haha, ik weet niet anders dan dat hamsters bijten :P zelf nooit gehad maar hamsters van vriendinnen waren altijd bijterds. Zelf wel twee tamme muisjes gehad en dat waren echte lieverdjes, knuffelig, snel tam en echt nooit bijten.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:26

Mijn vorige hamster van de dierenwinkel beet ook, later kwam ik er ook achter dat hij niet raszuiver was. Onze huidige hamster komt van een fokker en ze heeft nog nooit gebeten. Ze is echt heel lief! <3

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:29

Hamsters zijn prima tam te krijgen maar het kost wel tijd en geduld. Op het Hamsterforum staan ook altijd wel tips.
Onze Umi is pas gaan bijten nadat mijn middelste tegen alle afspraken in het diertje steeds uit de bak probeerde te vangen, toen was zij er net een weekje. Daarvan was zij zo bang geworden dat zij zodra er iets vreemds de bak inkwam gelijk aan kwam stormen in een dreigende houding en begon te bijten. Maar zij heeft gelijk, ze moesten Umi met rust laten had ik gezegd, eerst wennen aan de bak , daarna pas wennen aan mensen

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:14

Heb verschillende hamsters gehad, 6 rusjes en 1 syrtje.

Mijn laatste rusje pakte ik altijd zonder handschoenen, diertje beet echt nooit!
De rest altijd met handschoenen, die knaagden wel eens in mijn vingers, echt bijten hebben ze nooit gedaan :).

Hamsters blijven leuk :D.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:50

Haha! Ben dus niet de enigste met dit probleem.. Hij komt als ik het hok opendoen meteen aangelopen, wakker of niet, zodra hij het deurtje hoort komt ie. Maar hij bijt gewoon, alsof ik een snoepje ben. En inderdaad, blazen schrikt wel even af, dan vliegt ie zn hokje weer in en komt daarna vrolijk weer op mn hand en bijt meteen weer.. Maar moeilijk tam te krijgen dus.. Wou ook een goudhamster, maar die hadden ze niet bij de winkel waar ik was en ik moest en zou een hamster. Toen deze maar dus. Juist omdat deze zo blij aankwam lopen had ik hem gekozen. Helaas :D . Ach gelukkig worden ze maar 2 of 3, daarna maar voor een goudhamster :o .

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:52

Ruiken je handen niet naar eten ofzo? :) en bijt ie echt door tot het gaat bloeden of knabbelt ie?

Ik heb echt geluk met mijn Rusje echt een knuffelbeertje heeft ook nog nooit gebeten en laat alles toe <3

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:55

Ik heb 2 russische dwerghamster. Een witte en een grijze uit hetzelfde nest. De witte is super tam en komt vanzelf op mijn hand zitten. De grijze (Duvel is zijn naam, toepasselijk misschien) bijt ook. Alhoewel dat enkel is als hij net wakker is. Hij neemt wel gemakkelijk voedsel aan, die ik met mijn vingers geef. Eenmaal ik hem vast heb, bijt hij niet.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:05

Mijn eerste hamster was een Russische dwerghamster. Dat was echt zo'n lief beestje. Ik kon er echt alles mee, beet alleen soms in spullen. Maar voor de rest nooit. Ze sliep weleens bij mij als ik op de bank zat. Daarna nog een ander soort hamster gehad, zo'n hele drukke. Daarna nog een witte (geen albino) en nu weer een zwart met witte. Allemaal heel lief, alleen de eerste en de laatste zijn heel tam.
Ik denk dat het ligt aan het karakter van de hamster en hoeveel aandacht je er in het begin in hebt gestoken.

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:05

vreemd, dat klinkt niet echt alsof hij uit angst bijt, als hij zo op je af komt lopen en dan bijt. Inderdaad, zoals iemand hierboven opperde, ruiken je handen niet naar voer?
Ik heb op het moment een superlieve russische dwerghamster, nog nooit zo'n lieve hamster gehad. Deze heb ik ook vanaf dat hij nog heel klein was. Als ik eerst voer in het bakje heb gedaan en dan de hamster pakt, knibbelt die wel eens wat aan mijn vinger, maar dat kriebelt, das niet echt bijten. Als ie echt schrikt, dan piept hij/zij (weet niet wat het is:P), maar bijt niet..
Zal inderdaad erg verschillen qua hamster.. toch jammer als het zo tegenvalt!