Vermiste kat na 5 maanden terug, nu weer verdwenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

Vermiste kat na 5 maanden terug, nu weer verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 14:08

Lieve medebokkers,

Afgelopen week woensdag stond, na vijf maanden spoorloos te zijn geweest, opeens onze kat mauwend op de stoep. Iets wat we echt niet meer hadden verwacht na al die tijd en zoektochten. Inmiddels hebben we nu ook n kleine poes, omdat het veel te stil werd in huis. Enfin, hij was dus terug en hij is meer dan welkom om weer bij ons te wonen. We hebben hem zo gemist! We zijn meteen met hem naar de dierenarts gegaan, om te controleren of hij niks mankeerde etc. De chip klopte, het was onze Tijger! Verder bleek ie gewoon kerngezond te zijn, alleen in plaats van de ongeveer tegen de vier kilo die hij woog toen hij verdween woog hij nu 4,8. Hij is duidelijk groter, dikker en luier. We hebben hem vlooiendruppels gegeven en ontwormd.. en hij gedroeg zich weer als de oude bij ons thuis, alleen wat luier. En verder was het natuurlijk wat wennen met de nieuwe poes, maar vrijdagavond zaten ze al lief naast elkaar te eten uit hun eigen bakje. Vrijdagavond, eigenlijk meer tegen de nacht aan, wilde hij naar buiten en daar doen wij nooit moeilijk over. Het is immers een buitenkat, altijd al geweest. Hij mag naar binnen wanneer hij dat wil, en als hij naar buiten wil is dat ook geen probleem. Hij is bij ons ook gewend buiten te slapen. Maar zaterdagochtend stond ie niet op de stoep.. Inmiddels is het maandag en is hij nog steeds niet thuis geweest. Ik maak me zorgen, het zoeken is weer opnieuw begonnen. En steeds meer krijg ik het gevoel dat hij misschien al die tijd niet zo ver weg is geweest, dat hij misschien gewoon bij andere mensen binnen gehouden wordt en vetgemest. Dat ie laatst misschien gewoon was ontsnapt, hier gekomen en weer daarheen gegaan vanwege het eten? Alleen ik snap het gewoon niet. Opeens is hij weer weg en ik ben zo bang dat hij ons weer zo lang in onwetendheid laat. Maar hoe kan ik hem nu vinden? Toen hij net verdwenen was vijf maanden geleden hebben we overal in het dorp vermistposters opgehangen, wat helaas niets opleverde. Zou het echt mogelijk zijn dat anderen hem in huis hebben genomen? Of heeft hij toch gewoon rondgezworven over boerderijen en is hij dik geworden van zijn vangsten zoals wij eerst dachten..? Heeft iemand misschien tips, ik wil hem zo graag weer bij me thuis hebben.

Alvast bedankt!

Esmeralda

Re: Vermiste kat na 5 maanden terug, nu weer verdwenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:15

Denk dat die een ander huisje heeft gevonden en daar eten enzo krijgt.
En dat hij op een van zijn ontdekkings tochten jullie huis weer tegen kwam. En zodoende kwam buurten.
Persoonlijk had ik hem 2 weken binnen gehouden, om weer te wennen aan jullie. Maar zeker ook aan het nieuwe katje

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:18

Gezien zijn toegenomen gewicht en prima staat, gok ik het erop dat hij een ander kosthuis heeft gevonden.
Wel vervelend voor jullie, maar ik denk dat poeslief zich in ieder geval nu thuis voelt in 2 huishoudens.
En tja.... zijn voorkeur allicht is bij zijn nieuwe huis?

Klinkt wel alsof dat in de buurt moet zijn, dat is dan weer vervelend, als je je kat kwijt bent en
folders hebt opgehangen en toch iemand in de buurt he blijkt te hebben.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:22

Erg jammer en vervelend zeg, dat je de kat weer moet missen.
Hij komt vast af en toe nog wel even langs op visite.
Ik denk persoonlijk niet dat hij 'vast wordt gehouden' maar dat hij een ander huisje heeft gevonden.
Zoals bekend: een kat zoekt zijn eigen baasje/huisje uit.

Dit is echt niet vervelend bedoelt hoor, maar zo gaat het vaak, hoe goed hij het ook bij jullie heeft.
Zo hebben wij ook jaren katten, en af en toe gaat er een weg en zoekt een nieuw huisje uit.
Zo hebben wij nu zelf een aanloop kat die hier niet meer weg te slaan is (komt nooit binnen overigens) en altijd heerlijk bedelt om knuffels.

En maak je niet teveel zorgen (ja ja ik snap dat je dat wel doet, zou ik ook hebben hoor), je weet nu dat hij leeft en dat hij er 'goed' uitziet.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 09-09-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:23

Lijkt alsof hij nooit veel gedaan heeft op zijn andere adres, veel gegroeid. Succes met hem terug vinden maar misschien moet je dat helemaal niet willen. Je kunt nogmaals posters ophangen met het verhaal of de andere baasjes zich willen melden zodat jullie weten waar hij is en je elkaar kunt inseinen als hij weer bij de ander op komt duiken. Een wild struinende kat verbruikt veel energie met jagen dus komt echt geen kilo aan.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:25

Wij hebben dit ook gehad. Onze kater was steeds langere tijd weg en uiteindelijk bleek dat hij bij mensen 4 straten verder op zat. We hebben hem nog een aantal keer langer geprobeerd binnen te houden maar het was toch echt een buiten kat en hij vond het wel prima twee keer eten (en bij die andere mensen was het blijkbaar lekkerder omdat hij steeds langer daar bleef). Wij zijn uiteindelijk gaan verhuizen en hebben ervoor gekozen hem aan die mensen (in overleg met hun) te geven. Dus we hebben al zijn spulletjes en z'n paspoort daar afgegeven. Die mensen waren dolblij en die kat had het daar ook prima naar z'n zin.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:31

Als hij nog eens terugkomt hang dan een briefje aan hem (ketting ofzo) met opgeschreven dat jouw kat al een thuis heeft en dat je hem heel erg mist als hij ergens anders wordt binnen gehouden.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 14:41

Tsja, het is geen kat die je makkelijk binnenhoudt.. Hij gaat altijd zn eigen gangetje. Halsbandjes raakte hij altijd kwijt, maar hij is nu dus ook gechipt. Die laatste tip ga ik zeker proberen betadine ;) Dankjewel. Ik wil dan wel erg graag weten wie hem dan zit te voeren. En tsja, dicht in de buurt? We hebben alles afgezocht en posters opgehangen. Als hij vijf maanden in de buurt heeft gezeten zouden die mensen die posters moeten hebben gezien.. Als het niet n een straat was, dan wel bij de supermarkten. Dan laat je toch iets van je horen?