In memorium ~Kayla~

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

In memorium ~Kayla~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:42

Na een hele moeilijke periode in mijn leven heb ik ook nog eens afscheid moeten nemen van wat mijn het meest dierbaarst was. Mijn lieve Kayla al bijna 13 jaar mijn beste vriendin en liefste kameraad ooit.
Als een piep klein bolletje kwam ze in mijn leven. Ik woonde toen nog in australie en besloot met haar te gaan showen. Dat deed ze als een pro ze wilde altijd graag laten zien en horen dat ze er was :) We werden kampioen en gingen daarna verder met gehoorzaamheid waar ze ook alle titels in behaald heeft.
Vanaf dag 1 was zij mijn schaduw waar ik was zij en andersom.

Afbeelding
Afbeelding

Een paar maanden later besloten mijn ouders te verhuizen naar Nederland maar voor geen goud zou Kayla achter bliven dus alles geregeld en zij zou ook de lange tocht naar Nederland maken om een nieuw leven op te bouwen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik had moeite met settelen maar Kayla maakte een hoop goed. We stortte ons op behendigheid en Flyball en daarin straalde ze ook. Wat was ik toch trots op haar. Ze was echt alles voor mij. Xe ging mee op mn eerste date omdat ik niet alleen durfde :o Ik dacht als zij het niet accepteert ging het niet door. Maar ze reageerde uitbundig wat ze dus niet bij iedereen doet en het leidde tot een relatie van bijna 5 jaar. Ze maakte deel uit van mijn bruiloft met de ringen om haar nek trippelde ze naar het altaar om vooral maar bij mij te zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks de relatie Kayla was en bleef mijn hond. Ze luisterde enkel en alleen naar mij en hoe klein ze was bij iedere ruzie stond zij aan mijn zij alsof mij te willen beschermen.
Toen mijn relatie kapot ging omdat mijn ex er vandoor ging met mn toenmalige beste vriendin was zij mij steun en toeverlaat. Ik praatte met dr en huilde bij dr uit en met haar trouwe ogen vertelde ze mij 'Ik ben er nog, Ik laat je niet in de steek"
Toen mijn tweede relatie ook kapot ging stond ze aan mijn zijde alsof ze wist dat ik het vertrouwen kwijt was in de mens die mij al zo vaak bedrogen had. Ik stortte me alleen op mn dieren en snachts nam ik haar dicht tegen me aan en ik huilde tot ik in slaap viel. Zij was alles voor mij de enige die mij niet zou bedriegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Langzamerhand begon ik mijn leven weer op te pakken maar tegelijkertijd begon Kayla af te zwakken. Het benauwde weer zorgde voor vele bezoekjes naar de dierenarts want haar hart was niet wat het moest zijn. Maar Kayla was een vechtertje en kwam er altijd weer bovenop. Op 30 July 2013 zou ze 13 Jaar worden. En ik liet nooit een verjaardag voorbij gaan zonder lekkernijen en kadotjes daar was ze me te bijzonder voor. Helaas liggen die nog ingepakt en wel want 2 dagen voor haar verjaardag heb ik de aller zwaarste beslissing oeten nemen die me voor de rest van mn leven bij zou blijven. Ik moest Kayla laten gaan. Ze had het snachts zo benauwd gehad dat ze er een aanval van kreeg Ik was heel bang dat het haar hartje zou aantasten dus gelijk naar de dierenarts maar inmiddels was Kayla weer blij en vrolijk en begroette de dierenarts met een blaf en kwispel.
Hij was blij haar zo aan te treffen en zei dat het hoogst wss het weer was en dat we haar koel moesten houden en lekker vertroetelen! Ze ging mee naar huis!! Ze hing met haar hoofd uit het raam en snuifde aan de lucht wat was ik blij!
Een half uur nadat we thuis kwamen kreeg ze weer een aanval het was verschrikkelijk om mn allerbeste maatje te zien lijden. Ik hield dr vast tot hij voorbij was en ze keek me diep in mn ogen aan alsof ze smeekte om hulp. Wat kon ik doen? Op weg naar de dierenarts wist ik het diep van binnen wel maar ik hoopte op een wonder. Maar die kwam niet de dierenarts vertelde dat ze het niet meer aan kon ze was op. Ik keek in haar ogen die nu troebel en oe waren haar hoofdje kon ze al niet meer optillen en ik heb afscheid genomen van de enige vriend waar ik altijd op kon vertrouwen door dik en dun en die mij nooit geen verdriet gedaan heeft.
We hebben zoveel samen meegemaakt maar nu in de moeilijkste periode ooit is ze er niet om me bij te staan.

Een dag later toen ik naar stal reed met een gevoel van leegte en verdriet heb ik deze foto gemaakt.

Afbeelding

Ondanks dat ik haar zo verschrikkelijk mis weet ik diep van binnen dat ze nog steeds op me let |(
Bedankt dat jullie even de tijd genomen hebben om te lezen over deze bijzondere hond.

*Kayla*
30-07-2000 - 28-07-2013

Afbeelding

_Femkeeex

Re: In memorium ~Kayla~

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:43

Achjee, wat erg! Veel sterkte Y;(

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:50

Heel veel sterkte met het verlies van Kayla.
Zo te lezen hadden jullie een zeer sterke band.
Zoals je ziet ( de wolk) houd ze een oogje in het zeil vanuit de lucht.

Veel sterkte, ik weet helaas ook wat het is om zo'n trouwe metgezel te moeten missen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:56

Vanwege hoeveelheid foto's: BB > BB-ITP

En tegelijk wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van je maatje :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:57

;(
Wat een triest verhaal ...

Kan me goed voorstellen dat je zo'n lief vriendinnetje enorm mist !
Heel veel sterkte :(:)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:57

heel, heel veel sterkte :(:)
je had een prachtige hond!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:58

mooi geschreven en een mooi diertje sterkte

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:09

Krijg de tranen in m'n ogen van je verhaal te lezen. Ik snap je band met haar. Heel veel sterkte met dit moeilijke verlies!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 15:00

Dankjewel voor de lieve berichten. :) Ze is zo lang een deel van mijn leven geweest en hebben zo verschrikkelijk veel meegemaakt het voelt nog zo onrealistisch dat ze er niet meer is. Zelfs als ik het verhaal deel hou ik het niet droog :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:10

wat een schatje was het en wat een mooi/triest verhaal |( ....heel veel sterkte :(:)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:15

Heel erg veel sterkte

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:36

Ach wat rot, heel erg veel sterkte :(:)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:50

Wat een mooi leven heb je met haar gehad, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:52

Bah wat vreselijk.. Heel veel sterkte :(:)

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:54

Stertke, Wat hebben jullie veel mee gemaakt! :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:03

Heel veel sterkte. Ik heb je verhaal met een brok in mijn keel gelezen. Ze is een heel dierbaar stuk van je leven geweest en je zult terug kunnen kijken op vele mooie herinneringen..Maar wat zul je haar missen.. :(:)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:10

Tranen in mijn ogen, ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb ruim drie jaar geleden mijn beste maatje laten gaan en ik mis hem nog steeds. Ik wens je ontzettend veel sterkte!! X

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:11

Heel veel sterkte!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:14

Ach jeetje, wat een enorm aangrijpend verhaal. Heel veel sterkte met het verlies...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:50

Ik heb er gewoon pijn in mijn buik en tranen in mijn ogen van gekregen.. Zo jammer dat ze niet langer leven. Heel veel sterkte met het verlies van je beste vriendinnetje :(:)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:27

ik zit hier met tranen in mijn ogen , wat een lief hondje moet dat geweest zijn!!
ik weet hoe het is om je maatje te moeten laten gaan en te moeten missen, daarom wens ik je veel sterkte!!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 05:47

Ahhhh wat ontzettend verdrietig..
Heel veel sterkte.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:54

Wat een ontzettend liefdevol verhaal heb je geschreven!

Heel veel sterkte met het verlies

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:26

Vreselijk is het veel sterkte. Wij hebben onze net 13-jarige labrador bijna 2 maanden geleden moeten laten inslapen ben er nog steeds kapot van.