Als een piep klein bolletje kwam ze in mijn leven. Ik woonde toen nog in australie en besloot met haar te gaan showen. Dat deed ze als een pro ze wilde altijd graag laten zien en horen dat ze er was
We werden kampioen en gingen daarna verder met gehoorzaamheid waar ze ook alle titels in behaald heeft.Vanaf dag 1 was zij mijn schaduw waar ik was zij en andersom.

Een paar maanden later besloten mijn ouders te verhuizen naar Nederland maar voor geen goud zou Kayla achter bliven dus alles geregeld en zij zou ook de lange tocht naar Nederland maken om een nieuw leven op te bouwen.

Ik had moeite met settelen maar Kayla maakte een hoop goed. We stortte ons op behendigheid en Flyball en daarin straalde ze ook. Wat was ik toch trots op haar. Ze was echt alles voor mij. Xe ging mee op mn eerste date omdat ik niet alleen durfde
Ik dacht als zij het niet accepteert ging het niet door. Maar ze reageerde uitbundig wat ze dus niet bij iedereen doet en het leidde tot een relatie van bijna 5 jaar. Ze maakte deel uit van mijn bruiloft met de ringen om haar nek trippelde ze naar het altaar om vooral maar bij mij te zijn. 

Ondanks de relatie Kayla was en bleef mijn hond. Ze luisterde enkel en alleen naar mij en hoe klein ze was bij iedere ruzie stond zij aan mijn zij alsof mij te willen beschermen.
Toen mijn relatie kapot ging omdat mijn ex er vandoor ging met mn toenmalige beste vriendin was zij mij steun en toeverlaat. Ik praatte met dr en huilde bij dr uit en met haar trouwe ogen vertelde ze mij 'Ik ben er nog, Ik laat je niet in de steek"
Toen mijn tweede relatie ook kapot ging stond ze aan mijn zijde alsof ze wist dat ik het vertrouwen kwijt was in de mens die mij al zo vaak bedrogen had. Ik stortte me alleen op mn dieren en snachts nam ik haar dicht tegen me aan en ik huilde tot ik in slaap viel. Zij was alles voor mij de enige die mij niet zou bedriegen.

Langzamerhand begon ik mijn leven weer op te pakken maar tegelijkertijd begon Kayla af te zwakken. Het benauwde weer zorgde voor vele bezoekjes naar de dierenarts want haar hart was niet wat het moest zijn. Maar Kayla was een vechtertje en kwam er altijd weer bovenop. Op 30 July 2013 zou ze 13 Jaar worden. En ik liet nooit een verjaardag voorbij gaan zonder lekkernijen en kadotjes daar was ze me te bijzonder voor. Helaas liggen die nog ingepakt en wel want 2 dagen voor haar verjaardag heb ik de aller zwaarste beslissing oeten nemen die me voor de rest van mn leven bij zou blijven. Ik moest Kayla laten gaan. Ze had het snachts zo benauwd gehad dat ze er een aanval van kreeg Ik was heel bang dat het haar hartje zou aantasten dus gelijk naar de dierenarts maar inmiddels was Kayla weer blij en vrolijk en begroette de dierenarts met een blaf en kwispel.
Hij was blij haar zo aan te treffen en zei dat het hoogst wss het weer was en dat we haar koel moesten houden en lekker vertroetelen! Ze ging mee naar huis!! Ze hing met haar hoofd uit het raam en snuifde aan de lucht wat was ik blij!
Een half uur nadat we thuis kwamen kreeg ze weer een aanval het was verschrikkelijk om mn allerbeste maatje te zien lijden. Ik hield dr vast tot hij voorbij was en ze keek me diep in mn ogen aan alsof ze smeekte om hulp. Wat kon ik doen? Op weg naar de dierenarts wist ik het diep van binnen wel maar ik hoopte op een wonder. Maar die kwam niet de dierenarts vertelde dat ze het niet meer aan kon ze was op. Ik keek in haar ogen die nu troebel en oe waren haar hoofdje kon ze al niet meer optillen en ik heb afscheid genomen van de enige vriend waar ik altijd op kon vertrouwen door dik en dun en die mij nooit geen verdriet gedaan heeft.
We hebben zoveel samen meegemaakt maar nu in de moeilijkste periode ooit is ze er niet om me bij te staan.
Een dag later toen ik naar stal reed met een gevoel van leegte en verdriet heb ik deze foto gemaakt.

Ondanks dat ik haar zo verschrikkelijk mis weet ik diep van binnen dat ze nog steeds op me let
Bedankt dat jullie even de tijd genomen hebben om te lezen over deze bijzondere hond.
*Kayla*
30-07-2000 - 28-07-2013