Vandaag hebben wij helaas onze lieve kleine Pip in moeten laten slapen. Pip was een kleine kater die wij samen met zijn broertje Woezel hebben opgehaald van een boerderij toen ze een week of 10 oud waren. Hier woonden beide broertjes in de paardenstal en liepen sinds ongeveer een maandje vrij rond over ons terrein, tussen de paarden, honden en kippen. Helaas is Pip vannacht waarschijnlijk onder een paard terecht gekomen, hij had een geheel verbrijzeld heupje, achterpootje etc. en waarschijnlijk ook nog inwendige bloedingen waardoor we helaas deze beslissing moesten maken voor onze kleine man. Woezel mist zijn maatje heel erg, hij loopt heel de avond al te mauwen (onze katten mauwden werkelijk nooit) en te zoeken. Ik zou dus heel graag zo snel mogelijk een nieuw maatje vinden voor Woezel, maar waar kan ik nu het beste naar op zoek gaan? Een kitten, zodat ik die de eerste weken op kan sluiten in een stal (toen onze katjes ouder werden konden ze er vanzelf uit), een ouder beestje, een poesje of een katertje? Wat heeft het meeste kans van slagen? Woezel is een vrij rustig katertje die netjes op het terrein blijft, gewend is aan honden, kippen, paarden en kinderen. De katten krijgen veel aandacht bij ons en ze waren beiden, ondanks dat ze buitenkatten zijn, allebei erg tam en lagen graag op schoot. Woezel krijgt nog steeds kittenbrokjes en 1x per dag vers vlees. Wie kan mij advies geven over wat nu te doen?
Wat vreselijk, ik denk (ik denk hé) Dat je tenminste geen nieuwe kater moet nemen, maar gewoon een kat. Of zodra het kan gauw helpen. Maar een kleine kitten zorgt voor afleiding om mee te spelen, alleen ik heb wel eens gehoord. Dat een kat zelfs vanuit hetzelde nestje, iets later bij de twee andere kwam. En toen was dat bekvechten, van mijn terrein
Linda2B
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-13 20:15
Ja dat is het probleem, ik had nu twee katertjes uit hetzelfde nest en dat waren echte maatjes. Alles wordt bij ons sowieso geholpen zodra dat kan, maar wat is nu het handigste om erbij te zoeken?
Hoe oud is Woezel nu? Een kitten heeft vaak het meeste kans van slagen omdat die nog gevormd kunnen worden en zoals ik altijd maar zeg nog weinig eigen mening. Dus ook nog niet de territorium drift die een volwassen kat heeft. Daarbij ook nog veel speelser en dus waarschijnlijk leuker voor Woezel. Voor karakters zou je gewoon in het asiel moeten kijken. Pak de kittens op en kijk wat ze doen.