nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:25

RoosTaffy schreef:
Ik vind zeker dat jullie gelijk hebben, en ze niet geschikt zijn om hier te houden.

Wij hebben Bella uit het asiel gehaald, ze was gevonden in het bos. Er is dus niks over haar verleden bekent. Wij hebben haar toen genomen omdat ze qua uiterlijk echt was wat we wilden, qua karakter toen ook. We wisten eigenlijk niet wat we in huis haalde. We hebben de eerste weken wel veel info opgezocht over dit ras. Ook zijn we vanaf het begin heel consequent geweest, hebben we haar geleerd netjes mee te lopen aan de lijn, zitten, liggen en blijf. Mn moeder wandelde (en doet ze nog steeds) elke dag minimaal 1.5 uur in de ochtend, kwartiertje in de middag, en half uur in de avond met haar. Overdags ligt ze vaak in de tuin. We hebben ook nog een ander hondje (yorkshire terrier, hadden we al voor haar) en dit gaat heel goed samen.

De problemen zijn vooral dat als we bijv willen gaan eten, en zij zit ook in de woonkamer, ze voor de stoel van mn zus gaat zitten en gaat grommen naar haar dat mn zus niet mag gaan zitten, en op zo'n moment is ze ook bijna niet te corrigeren. Dus tegenwoordig moet ze in de gang of de keuken als we gaan eten om dat soort situaties te voorkomen. Dit soort dingen doet ze nooit tgen mij, of mijn moeder, maar wij doen ook het meest met haar.

Verder wil ze soms als er iemand bijv gebogen over mij of mn moeder geen staat (=bedreiging denkt ze) gaan grommen naar die gene.

Dat was het eigenlijk wel, het is voor de rest echt een geweldige hond, die graag naar je toe komt om een aai te krijgen en meestal dus ook goed luisterd


Dat komt me bekend voor! Op puppycursus wel eens dit soort situaties gehoord, jaren terug. Zelf hebben we ook een aardig dominant hondje gehad, een Shiba Inu. Voordeel alleen is dat die zo klein is :') Ook was het onze eerste hond, waardoor je toch wel eens missers maakt in de opvoeding.

Je zus is dus blijkbaar niet de baas over Bella. Dat is best lastig om nu nog te fixen aangezien de hond al volwassen is en best gevaarlijk kan zijn voor je zus. Wij hebben zelf American Akitas thuis en het zijn de kleine dingetjes waarmee je laat merken dat jij de baas bent, maar die ken je vast allemaal al. Zoals:
* Ligt de hond in de weg? Loop er nooit omheen, laat de hond aan de kant gaan of stap er gewoon overheen.
* Jij gaat als eerste de deur uit, daarna de hond
* Wees altijd consequent, nee is nee en ja is ja. Ook een jaar later nog.
* Heb je oogcontact met je hond? Blijf net zo lang kijken tot dat de hond weg kijkt (dit kan ook een gevaarlijke situatie worden trouwens)
* Ga met je hond spelen wanneer jij dat wil, niet wanneer je hond daar zin in heeft.
* Stop ook weer met spelen wanneer jij dat wil, niet wanneer de hond stopt.
* Die 2 punten hierboven gelden ook voor aandacht geven/aaien etc.
* Let verder op de lichaamstaal van de hond. Je kunt vrij snel merken wanneer een hond dominant is... Als ik merk dat één van mijn honden zich dominant op stelt ga ik sowieso altijd staan, niet hurken of zitten voor de hond en staar ik de hond bijvoorbeeld indringend aan.

Voor de Akita zijn bovenstaande punten heel belangrijk en volgens mij voor bijna alle honden. Maar Akita's zijn totaal andere honden dan Herders... Misschien dat Bella meer qua karakter richting de Akita gaat. Over het algemeen troste en dominante honden.

En dat laatste wat je noemde, sja dat lijkt overbeschermend... :P Daar zou ik niet zo'n punt van maken omdat het op zich niet een slechte eigenschap is, maar het is wel goed om extra op te letten met vreemden in je huis dus :')

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:46

Zoals al vele maken eerder genoemd is: het zijn geen huishouden. Maar honden die bij de kudde in Siberie blijven in de winter en hun eigen korstje bij elkaar scharrelen. Dit zijn echt bikkelharde honden waarbij je het heel snel behoorlijk kan verknallen. Het zijn waakhonden die tot het gaatje gaan en liever sterven dan overgeven. Prachtige dieren, maar.pas alsjeblieft op.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:01

Mijn allereerste kaukaas ,

Afbeelding

Het zijn idd geen honden voor iedereen , maar het geleuter dat ik hier lees van mensen die zelf nooit
een Kaukaas gehad hebben , en niet weten waar ze over praten , verdient dit prachtige en waardige ras niet.


De mijne heeft me gisteravond nog verdedigt : tegen een grote zwarte spin :D

RoosTaffy
Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 08:38

Zo wat een reacties! :)

Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen, ik heb dit topic niet gestart om alleen over bella te praten, maar om te kijken of er meer mensen met kaukazen op bokt zitten, en ervaringen uit te wisselen.

Ook hebben sommige mensen volgens mij het idee dat wij har uit het buitenland gehaald hebben, dat is ook niet zo. Ze is hier in nederlands gevonden.

De 'problemen' die we hebben, zoals dat met mn zus is maar heel incidenteel gebeurt.

De dingen zoals eerst door de deur gaan, niet om de hond heen lopen, maat er overheen of hond aan de kant en alles wat gezegt is doen we idd al

het kont misschieb nogal ernstig over allemaal, xo erg is het nu echt niet. Al is het wel zeker iets om goed in de gate te houden. En te blijven zorgen dat ze weet dat zij het laagst in rangorde staat.

Alles wat we doen doen we door te belonen met een hondensnoepje of een aai, wij zijn nooit hardhandig of agressief tegen haar.

Nogmaals allemaal, bedankt voor alle tips!!!
En heel leuk dat de echte kaukazeneigenaren ook reageren! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:59

Kaatje schreef:
Mijn allereerste kaukaas ,

[ Afbeelding ]

Het zijn idd geen honden voor iedereen , maar het geleuter dat ik hier lees van mensen die zelf nooit
een Kaukaas gehad hebben , en niet weten waar ze over praten , verdient dit prachtige en waardige ras niet.


De mijne heeft me gisteravond nog verdedigt : tegen een grote zwarte spin :D

Waarom zouden mensen niet weten waar ze over praten? Het zijn geen makkelijke honden, op het moeilijke af, zelfs.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:00

Ik heb gisteravond met mijn vader gepraat en hier de beloofde info.

Mijn vader heeft van zijn geboorte tot zijn 15/16 de Sarplaninac hond gehad, ze woonden op een boerderij en de honden werden gebruikt voor waken en schapenhoeden.

Leefomgeving: deze honden hebben een paar hectare nodig, waar ze vrij kunnen rondrennen. Ze zijn niet geschikt als 'huishond'. Ik zou in Nederland niet beginnen aan zo'n hond, omdat je hier niet die hond kan gunnen wat hij verdiend.

Karakter: deze honden hebben echt een evenwichtige en consequente baas nodig met ervaring en die stevig in zijn schoenen staat. Je moet streng tegen ze zijn en je mag kleine dingen absoluut niet door de vingers zien, want dan kunnen ze gevaarlijk worden. Mijn vader raadt jou aan om een puppy te nemen en die dan met GOEDE begeleiding op te voeden. Deze honden kunnen heel gevaarlijk zijn, als je ze niet goed opvoedt, dus zonder ervaring NIET aan beginnen. Het zijn hele waakse honden die wat wantrouwig zijn naar vreemden, dus jong laten wennen aan vreemden. Ze kunnen hele lieve honden zijn, waar een 8 jarige die stevig in zijn schoenen staat mee kan spelen (spreek uit ervaring). De honden moeten ook iets te doen hebben (schapen opdrijven, uren wandelen enz) het zijn geen honden voor 3 keer per dag een blokje om. Mijn vader had 1 hond waar die alles mee kon en heel veel van hield, ze hadden een goede band samen. Er waren er ook een paar bij, die niet opgevoed waren, die konden dus alleen in hun hokken blijven omdat ze zo gevaarlijk waren. Je moet ze ook HEEL goed opvoeden met andere honden, het zijn niet de sociaalste honden.

Dit spreekt allemaal uit eigen ervaring, wil je mee weten, dan kan ik mijn vader meer vragen stellen.

Kijk is op hun Youtube Canaal

http://m.youtube.com/user/trumbomedo

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:10

RoosTaffy schreef:
Zo wat een reacties! :)

Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen, ik heb dit topic niet gestart om alleen over bella te praten, maar om te kijken of er meer mensen met kaukazen op bokt zitten, en ervaringen uit te wisselen.

Ook hebben sommige mensen volgens mij het idee dat wij har uit het buitenland gehaald hebben, dat is ook niet zo. Ze is hier in nederlands gevonden.

De 'problemen' die we hebben, zoals dat met mn zus is maar heel incidenteel gebeurt.

De dingen zoals eerst door de deur gaan, niet om de hond heen lopen, maat er overheen of hond aan de kant en alles wat gezegt is doen we idd al

het kont misschieb nogal ernstig over allemaal, xo erg is het nu echt niet. Al is het wel zeker iets om goed in de gate te houden. En te blijven zorgen dat ze weet dat zij het laagst in rangorde staat.

Alles wat we doen doen we door te belonen met een hondensnoepje of een aai, wij zijn nooit hardhandig of agressief tegen haar.

Nogmaals allemaal, bedankt voor alle tips!!!
En heel leuk dat de echte kaukazeneigenaren ook reageren! :D


Dat is goed om te horen :) En idd, altijd blijven opletten. Lijkt me ook niet het type hond om hardhandig of agressief op te voeden trouwens nee :P

Jammer dat Kaatje denkt dat andere hondeneigenaren niet weten waar ze overpraten, want als ik de reactie van Paardjes45 hierboven zie, lijken ze qua karakter heel erg op de Akita (bijvoorbeeld), alleen misschien een tikje feller nog, dat wil ik best geloven. Dat betekend niet dat ik niet weet waar ik over praat. Gewoon goedbedoeld advies :) Maar zoals ik al verwacht had is de TS hier van op de hoogte en dat is mooi!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:11

Voordat iedereen valt over de filmpjes en denk dat TS maar beter snel een levensverzekering kan afsluiten...
In het Westen worden deze honden over het algemeen wat gematigder gefokt. Net als de Sarplaninac trouwens, wat idd weleens het neefje van de Kaukaas genoemd wordt.
Er zijn liefhebbers van het ras die dat helemaal niks vinden en zo'n hond zelfs geen Kaukaas meer vinden omdat ze zich bijv. laten naderen door een vreemde, maar dat is een ander verhaal. Het is dan alsnog zeker geen labrador in een Kaukaas verpakking. Vreemden kunnen in principe bij deze honden, veelal mits de baas het toelaat. Kaukazen blijven echter op zijn allerminst zeer wantrouwend naar vreemden.
Ik ga er echt van uit dat de hond van TS 'gewoon' een Westers gefokte Kaukaas is ook aangezien ze in NL gevonden is, en de honden op de filmpjes zijn (met uitzondering van het Amerikaanse filmpje) respectievelijk Georgisch en Oekraïens gefokt met een oorspronkelijk gebruiksdoel voor ogen als waak- en verdedigingshond.

Het klopt inderdaad dat deze honden veel gebruikt worden voor bewakingswerk in o.a. Oekraïne en daar zijn ze ook uitermate geschikt voor.
Het zijn vreselijk trouwe honden die heel sterk hechten aan hun gezin en meer specifiek 'hun mens'. Vreselijk intelligent, onafhankelijk, moedig en trots. Zo zijn de paarden uit die gebieden overigens ook en daar moet je mee om kunnen gaan. Dat maakt dat ze niet voor iedereen zijn maar als je ermee overweg kunt heb je de trouwste vriend die je je voor kunt stellen en die niets of niemand toestaat het baasje iets aan te doen. Deze honden hebben echter behoeftes waarin voorzien moet worden en dat is in een land als Nederland nu eenmaal moeilijker.
Hun gebruiksdoel en karakter maakt dat je je sterk moet afvragen of je zo'n hond wel in Nederland moet willen houden, behalve wellicht als je deze hond voldoende bezigheid en ruimte kunt bieden. De hond van TS is in het asiel terechtgekomen en is hier nu eenmaal al. En verder moet ieder dit zelf overwegen, maar het is wel een overweging die ook in het belang van dit type hond gemaakt zou moeten worden, want ze hebben andere behoeftes dan een veel gematigder (of gezeglijker) type hond en ik persoonlijk zou ze ook zeker niet bestempelen als huishond, nee.

Dat neemt niet weg dat het een vreselijk leuk en mooi ras is en een hond die een bijzondere band met zijn mens aangaat. Verder zou ik ook oppassen met sommige tips die hier gegeven worden, maar aangezien de ouders van TS al 30 jaar Duitse herders uit werklijnen hebben ben ik daar in principe niet zo heel erg bang voor, ook al is een Kaukaas zeer zeker niet direct te vergelijken. TS, ik wens je veel succes met jullie hond. Het is en blijft een bijzonder (en bijzonder fraai) ras.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:06

Citaat:
Jammer dat Kaatje denkt dat andere hondeneigenaren niet weten waar ze overpraten, want als ik de reactie van Paardjes45 hierboven zie, lijken ze qua karakter heel erg op de Akita (bijvoorbeeld), alleen misschien een tikje feller nog, dat wil ik best geloven. Dat betekend niet dat ik niet weet waar ik over praat.

Citaat:
Waarom zouden mensen niet weten waar ze over praten? Het zijn geen makkelijke honden, op het moeilijke af, zelfs.


Wie hier behalve TS heeft zelf een Kausasische herder in huis?
Pas dan weet je waar je over praat , een Kaukaas is uniek.

Die filmpjes vind ik nergens op slaan, die kunnen ook gemaakt worden met een rottweiler, bouvier enzv.
die rassen kun je net zo ophitsen als een kaukaas .
Citaat:
Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen, ik heb dit topic niet gestart om alleen over bella te praten, maar om te kijken of er meer mensen met kaukazen op bokt zitten, en ervaringen uit te wisselen.

Oh gelukkig, ik begrijp dat het meevalt met de problemen.
Laat haar in haar waarde , geef haar tijd om te beoordelen of een situatie niet gevaarlijk is, kortom laat Bella
haar werk doen en blijf er tegelijkertijd boven staan .

Als je iets wilt weten vraag gerust :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:09

Een Kaukaas is wellicht uniek, maar makkelijke honden zijn het pertinent niet. Daar hoef je ze niet voor in huis te hebben gehad, ze kennen in de omgang is voldoende.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:38

Citaat:
maar makkelijke honden zijn het pertinent niet. Daar hoef je ze niet voor in huis te hebben gehad, ze kennen in de omgang is voldoende.

Nou , fijn dat je dat nog even post , maar er is niemand die dat schrijft :?

Citaat:
Het zijn idd geen honden voor iedereen

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:59

Kaatje schreef:
Citaat:
Jammer dat Kaatje denkt dat andere hondeneigenaren niet weten waar ze overpraten, want als ik de reactie van Paardjes45 hierboven zie, lijken ze qua karakter heel erg op de Akita (bijvoorbeeld), alleen misschien een tikje feller nog, dat wil ik best geloven. Dat betekend niet dat ik niet weet waar ik over praat.

Citaat:
Waarom zouden mensen niet weten waar ze over praten? Het zijn geen makkelijke honden, op het moeilijke af, zelfs.


Wie hier behalve TS heeft zelf een Kausasische herder in huis?
Pas dan weet je waar je over praat , een Kaukaas is uniek.

Die filmpjes vind ik nergens op slaan, die kunnen ook gemaakt worden met een rottweiler, bouvier enzv.
die rassen kun je net zo ophitsen als een kaukaas .
Citaat:
Ik wil even voor de duidelijkheid zeggen, ik heb dit topic niet gestart om alleen over bella te praten, maar om te kijken of er meer mensen met kaukazen op bokt zitten, en ervaringen uit te wisselen.

Oh gelukkig, ik begrijp dat het meevalt met de problemen.
Laat haar in haar waarde , geef haar tijd om te beoordelen of een situatie niet gevaarlijk is, kortom laat Bella
haar werk doen en blijf er tegelijkertijd boven staan .

Als je iets wilt weten vraag gerust :j


Je hebt gelijk en ik snap jou ook wel :) Heel veel soorten honden vallen niet te vergelijken met zo'n ras. En tuurlijk is het een uniek ras. Vooral bijvoorbeeld een Duitse Herder niet lijkt me. Je zou bijna kunnen zeggen dat dat ras zijn eigen, andere normen en waarden heeft. Maar omdat een aantal dingen die de TS vertelde mij bekend voor kwamen, kwam ik tot de conclusie dat het op sommige punten heel wat weg heeft van het ras wat wij in huis hebben. Juist die trotsheid, waardigheid en dominantie. Dus vandaar :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:52

Kaatje schreef:
Citaat:
maar makkelijke honden zijn het pertinent niet. Daar hoef je ze niet voor in huis te hebben gehad, ze kennen in de omgang is voldoende.

Nou , fijn dat je dat nog even post , maar er is niemand die dat schrijft :?

Citaat:
Het zijn idd geen honden voor iedereen

Jij zegt dat je ze in huis moet hebben (gehad) :D.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:59

Citaat:
Maar omdat een aantal dingen die de TS vertelde mij bekend voor kwamen, kwam ik tot de conclusie dat het op sommige punten heel wat weg heeft van het ras wat wij in huis hebben. Juist die trotsheid, waardigheid en dominantie. Dus vandaar

Mijn opmerkingen waren eigenlijk ook niet voor jou bedoelt.
Tuurlijk zijn er herkenningspunten .

Ik kan er alleen zo slecht tegen dat zo'n fantastische hond neergezet wordt als een verscheurend monster
en anders niets.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik afscheid moeten nemen van één van mijn honden vanwege
een acute ontsteking van de alvleesklier.
Die hond heeft zo op me gepast toen ik terug kwam uit het ziekenhuis.
Als ik niet lekker was en naar bed ging liep ze tegen me aan gedrukt met haar kop onder mijn hand mee de trap op.
Dan lag ze op t kleedje naast het bed , en kwam regelmatig kijken of alles nog goed was .
Toen ik eens heel ziek en heel verdrietig was is ze op bed geklommen en tegen me aan komen liggen.
Ze passen dus op je op alle mogelijke manieren.

Ze was trouwens toen ze opgenomen was in de kliniek prima te hanteren voor de dierenarts .

Dat soort verhalen hoor of lees je niet over Kaukaasjes, maar men komt met die domme filmpjes aan,
met een beetje zoeken vind je dat soort filmpjes van veel rassen.

Citaat:
Jij zegt dat je ze in huis moet hebben (gehad)

om ze te kennen ja :j , ik schreef zelf al dat het geen hond is voor iedereen , en -na enig rekenen- na 15 jaar Kaukazen te hebben -zonder bijtincidenten of knokpartijen- mag ik er wel over meepraten denk ik.

van mij hoef je geen Kaukaas te nemen hoor :D
hoe minder mensen er kopen , hoe beter voor het ras.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:17

Kaatje schreef:
Citaat:
Jij zegt dat je ze in huis moet hebben (gehad)

om ze te kennen ja :j , ik schreef zelf al dat het geen hond is voor iedereen , en -na enig rekenen- na 15 jaar Kaukazen te hebben -zonder bijtincidenten of knokpartijen- mag ik er wel over meepraten denk ik.

van mij hoef je geen Kaukaas te nemen hoor :D
hoe minder mensen er kopen , hoe beter voor het ras.


Oh, dus je leert een ras alleen kennen als je er één in huis hebt? Dat is dan zwaar klote, want dan zou eerst iedereen een Kaukaas in huis moeten nemen voor ze kunnen besluiten er één te nemen of niet, want immers leer je ze alleen kennen als je ze in huis hebt :+.

Dat je ze meemaakt in je omgeving is niet genoeg? Dat je ermee omgaat buiten dat je er zelf één hebt is niet genoeg? Niemand veroordeelt het ras, men zegt alleen, terecht, dat het geen geschikte gezinshond/huishond is in principe en al helemaal geen hond voor beginners. Dat is het imo ook niet. Doet niks af aan hoe geweldig zo'n dier is wanneer het op zijn plek is. En wat aardig dat ik van jou geen Kaukaas hoef te nemen.

Waarschuwen is in het geval van dit ras heel verstandig, het is nu eenmaal geen Labrador qua karakter en dat zal het ook niet worden. Dus inderdaad, hoe minder Nederlanders zo'n dier nemen, hoe beter.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:00

Wat een reltopic. Je moet het opbouwen, je eerste hond kan niet meteen een Kaukasische Owcharka zijn. Je begint eerst met een makkelijker ras en daarna steeds moeilijker, heb je het gevoel dat je klaar bent voor een Kauk dan kan je er een nemen. Ik adviseer, als je voor de eerste keer een Kauk (of een ander sterk ras) in huis gaat nemen, je goede begeleiding neemt en hem met een ervaren kenner opvoedt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:10

Reltopic, please :'). Een waarschuwing is met deze honden gewoon op zijn plaats. Je moet niet alleen met jezelf rekening houden, maar ook met een overvolle maatschappij.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:40

Je moet niet gaat oordelen over honden als je er zelf nooit een gehad hebt. Het zijn gevaarlijke honden maar als je ze goed opvoed, zijn het grote teddyberen. Die eerste filmpjes geven ook al zo'n negatief beeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:45

Waarom mag ik niet oordelen? Ik heb ook ervaring met de honden. Het zijn geen labradors, een waarschuwing is op zijn plaats, niet iedereen kan honden opvoeden.

RoosTaffy
Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 20:54

het zijn idd geen honden voor iedereen, iedereen wie wil mag natuurlijk reageren :P
maar ga hier aub geen reltopic van maken, dat is het nu (nog) niet, en dat wil ik (en meer mensen denk ik) graag zou houden :+

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:57

_San87_ schreef:
Waarom mag ik niet oordelen? Ik heb ook ervaring met de honden. Het zijn geen labradors, een waarschuwing is op zijn plaats, niet iedereen kan honden opvoeden.


Natuurlijk mag je je mening geven en ik bedoel dan je geen ervaring hebt met de Kauk :+ en een waarschuwing is altijd goed. Ik wil alleen niet dat er zo'n negatief beeld wordt gevormd over de Kauk en de Sarplaninac (en dat soort rassen).

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:01

Citaat:
maar ga hier aub geen reltopic van maken, dat is het nu (nog) niet, en dat wil ik (en meer mensen denk ik) graag zou houden

Precies , daarom reageer ik ook al niet meer.
Als je wat wilt weten over dit ras stuur je maar een pb-tje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:06

Paardjes45 schreef:
_San87_ schreef:
Waarom mag ik niet oordelen? Ik heb ook ervaring met de honden. Het zijn geen labradors, een waarschuwing is op zijn plaats, niet iedereen kan honden opvoeden.


Natuurlijk mag je je mening geven en ik bedoel dan je geen ervaring hebt met de Kauk :+ en een waarschuwing is altijd goed. Ik wil alleen niet dat er zo'n negatief beeld wordt gevormd over de Kauk en de Sarplaninac (en dat soort rassen).

Ik denk dat het negatieve beeld wel meevalt. Het zou gewoon zo zonde zijn wanneer dit ras wordt aangeschaft en vervolgens in het asiel belandt. Een trend die nu bezig is met de Anatool. Mensen weten niet waar ze aan beginnen, zien een ras, die willik! en dan interesseert het gros het karakter van de hond niet en komen ze er gaandeweg achter dat het geen makkelijke honden zijn. De volgende stap is het asiel.

En dat is gewoon dieptriest en daardoor krijgt een hond een slechte naam. Niet doordat men waarschuwt voor een ras.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:11

Rustig aan, ik wil niet dat het een reltopic wordt. Ik heb het niet over jou, waarschuwen is goed. Ik heb het over de vorige pagina ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:15

Oh jeetje, niet iedere reactie is een relreactie, hoor. Het is gewoon een discussie, een discussie is geen rel.