nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:45

Citaat:
En hij heeft de woorden eigenwijs, koppig en doorzettingsvermogen een andere dimensie gegeven

Herkenbaar :D

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 01:46

Hier ook een kaukasische bezitter. Verliefd op dit ras. Ze is in Georgië op straat gevonden en naar nederland gehaald. Na goed nadenken toch de stap genomen om haar in huis te nemen. Tot de dag van vandaag heel blij mee. In het begin veel geoefend met haar wat haar heeft gemaakt tot een super lieve maar waakse hond. Ze is ieders vriend zodra ze weet dat het geen vreemde zijn. Bij vreemde geeft ze zich pas als ze weet dat het vanuit ons goed zit. Wel is ze helaas aan 1 oog blind en ziet aan het andere oog ook minder. Hierdoor kan ze niet los lopen op ander terrein.

Ze heeft alleen een vreemd doel om te bewaken.......mijn sokken :)

Tevens een heerlijk maatje en eigenlijk totaal geen problemen met haar. Zal morgen even een foto van haar plaatsen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 01:51

Afbeelding

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:53

Ach smit-ilse , wat een stumper op de bovenste foto ,en wat mooi opgeknapt op de 2e foto.

Een kaukaas is het niet hoor , misschien een kruising ?

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:15

Een kruizing zou idd kunnen. Heb de dierenarts van daar gesproken en die heeft het wel over dit ras. Ze heeft zeker weten een achterstand in haar groei gehad. Verder qua karakter is het precies.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:04

smit_ilse schreef:
Een kruizing zou idd kunnen. Heb de dierenarts van daar gesproken en die heeft het wel over dit ras. Ze heeft zeker weten een achterstand in haar groei gehad. Verder qua karakter is het precies.



mijn god....wat zal die blij zijn dat hij bij jullie terecht is gekomen <3

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:50

geerke schreef:
smit_ilse schreef:
Een kruizing zou idd kunnen. Heb de dierenarts van daar gesproken en die heeft het wel over dit ras. Ze heeft zeker weten een achterstand in haar groei gehad. Verder qua karakter is het precies.



mijn god....wat zal die blij zijn dat hij bij jullie terecht is gekomen <3


Dat is ze zeker. Elke dag weer is ze dol enthousiast als ze dr koekje en/ of eten krijgt. Vondt het heel spannend om een buitenlandse straathond in huis te nemen maar ben er elke dag nog super blij mee.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:54

Pff zo van die eerste foto zou je denken dat ze het nooit zou overleven.
Gelukkig heeft ze een fijn huisje bij jullie gevonden!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:05

Daar is Tubo! Tubo is gered door mijn ex-vriend en heeft nu een super thuis bij Ilse.

Denk je dat er Kaukaas in zit Ilse?

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:34

Ja knappe lieve tubo!!! Ze doet het heel goed. Ja vermoeden is er zeker dat het er in zit. Ook george erover gesproken en vermoed dit ook. Komen zeer veel dingen overeen. Wat grappig wist niet dat je ook op bokt zat! Doen jullie nog wat met de stichting?

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:37

Olympia96 schreef:
Daar is Tubo! Tubo is gered door mijn ex-vriend en heeft nu een super thuis bij Ilse.

Denk je dat er Kaukaas in zit Ilse?


George komt misschien naar nederland trouwens om tubo te zien hier. Hij is enorm blij dat hij contact heeft met me.

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:46

Wauw wat is die hond op geknapt zeg. Maar persoonlijk vind ik hem 0.0 op een owcharka lijken. Ook voor een kruising niet. Ik heb zelf 3 kruisings owcharkas en heb er meerdere gezien maar die zijn allemaal grover in de hoofd-hals-oren. Misschien een dna test doen? Heb je ook een foto hoe hij er nu uit ziet? Wel een hele leuke hond

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:53

Huh? Laat eens foto's zien van jouw honden dan?

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:08

Ik plaats volgende week wel een foto van 14 stuks owcharka x bouvier.We hebben namelijk een meeting met alle honden. Mijn oudste hond is nu dik anderhalf jaar 90 cm hoog en 62 kilo de middelste 1 jaar 74 hoog 47 kilo en de jongste met 25% owcharka bloed is morgen 9 week en 8 kilo. We gaan volgend jaar rustig op zoek naar een echte owcharka daarvoor gaan we naar polen.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:18

Maar een kruising owcharka x bouvier is toch niet te vergelijken met de hond van ts?
Zowieso is het niet te vergelijken met de rassen die in de westerse wereld gefokt worden, ze worden meer op gebruik gefokt dan op uiterlijk.
Je hebt toch wel foto's van je honden? Ik ben wel benieuwd.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:41

hoe een kruising owcharka er uit ziet ligt er idd flink aan wat de andere helft is...als er een vrij lichte partner was, dan kunnen de nakomelingen ook een pak lichter gebouwd uitpakken

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:07

smit_ilse schreef:
Olympia96 schreef:
Daar is Tubo! Tubo is gered door mijn ex-vriend en heeft nu een super thuis bij Ilse.

Denk je dat er Kaukaas in zit Ilse?


George komt misschien naar nederland trouwens om tubo te zien hier. Hij is enorm blij dat hij contact heeft met me.


Wat leuk joh! George naar NL?
We doen niks meer met de stichting (in de zin van honden redden). Heb D ook nog even gevraagd over Tubo. Ik was namelijk beetje afgeschrikt door de verhalen in dit topic over dit soort honden :o En dat kon ik niet rijmen met Tubo's karakter. Omdat Tubo zo lief was zeg maar. D twijfelt er niet aan dat ze geen kruising is met owcharka. Hij noemde iets anders, moet even kijken wat ook alweer.
Sopho (ken je die ook?) is kruising Kangal en heeft meer overeenkomsten qua karakter.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:25

Haha wat grappig zo na jaren we het hier over hebben. Sopho ken ik idd nog wel. Als je wat weet hoor ik het graag. George kwam hier toen dr tijd mee in een gesprek. Ik was aan het zoeken naar rassen uit Georgië. Alhoewel al was tub een pluizige poedel of een uit de kluiten gewassen hond het blijft een topper!

Net even gekeken bij kangal. Daar zitten idd ook veel overeenkomsten. Haha dan bij deze of tub een owcharka of kangal in zich heeft ben alsnog verliefd op tub!

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:52


anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: nog meer mensen (ervaring met) een kaukasische owcharka?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:10

SmitIlse zoek tornjak maar eens op, dat lijkt er ook veel op. Bulgarije Kroatië Bosnië zie je ze veel.

RoccoLove heb jij nog foto's van je honden?