hamster heeft een enorme bult.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enphalu

hamster heeft een enorme bult.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 20:23

heey!

Ik zag net dat mijn hamster een hele grote bult heeft achter zijn voorpoot.
2 dagen geleden toen had hij nog niks, hij at nog goed. Was ook actief.
Vandaag ben ik thuis gekomen van Parijs en toen ik hem wilde gaan voeren had hij niks gegeten. Ook kwam hij niet uit zijn hokje, wat hij normaal wel doet.
Wat moet ik nu doen?

:wave:

Enphalu

Re: hamster heeft een enorme bult.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 20:26

Ik heb de hamster trouwens pas een halfjaar ongeveer. Ik heb hem ooit langs de weg gevonden onder een schaaltje. Dus ik heb geen idee hoe oud hij is nu. Hij was toen wel nog redelijk klein..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:30

Is het een goudhamster? Die staan erom bekend dat ze gauw tumoren hebben.
Goed in de gaten houden, hij kan ook een voorraadje eten bij elkaar gehamsterd hebben en dat op zijn geheime plekje bewaren en opknabbelen. Bij mijn 2 jarige goudhamster houd ik dat plekje ook goed in de gaten. Zodra het gedrag en conditie achteruit gaat zou ik even langs de dierenarts gaan.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:32

Dat zou inderdaad goed een tumor kunnen zijn, mijn vorige hamster had dat ook plotseling. Ze viel toen steeds om en kon niet meer overeind komen, dus hebben we haar laten inslapen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:33

ik ben bang dat het een tumor is.. heeft onze ook gehad. kwam heel snel opzetten. bij haar onder de buik. tijdens het klimmen ging hij niet open, gelukkig.
vervolgens kreeg ze het overal , werd dronken en stierf.
maar.. ze kan natuurlijk altijd klem hebben gezeten of heeeeel extreem ergens op reageren ;)

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 20:37

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:38

Als voer er niet meer in gaat dan is er bij de dierenarts dwangvoeding (klinkt dramatisch, maar het is een poeder dat je kan aanmengen met water, het wordt een vloeibare voeding die ze zelf op kunnen slurpen als je het voor het snuitje zet, ik heb nooit dwang hoeven gebruiken. Diertjes die te zwak zijn om zelf te eten/knabbelen willen dit soms nog wel eten!) te krijgen, daarmee kán hij wat aansterken omdat hij de nodige voeding en waarschijnlijk ook het vocht mist.

Wel zou ik er rekening mee houden dat dit mogelijk een aflopende zaak zal zijn, en als ze stoppen met eten (en drinken? met dit warme weer?) kan het hard achteruit gaan.